Connect with us

Znanost

Društvene znanosti

Tijekom nastave 94% srednjoškolaca pristupi društvenim medijima na mobitelima


Studija pokazuje da je najčešća upotreba interneta na nastavi povezana s pristupom društvenim mrežama, praćena slušanjem glazbe, igranjem igrica te slanjem SMS poruka i slika.

94% izraelskih srednjoškolaca pristupi društvenim medijima na nastavi, otkriva novo istraživanje provedeno na Sveučilištu u Haifi. Samo je 4% učenika reklo da uopće ne koristi mobilne telefone na nastavi. Utvrđeno je i da je upotreba mobitela na nastavi manja kod popustljivih nastavnika nego kod nastavnika koji se drže stroge discipline.

„Učenici koriste mobilne telefone na različite načine – za pregledavanje interneta i pristup društvenim medijima, slušanje glazbe, fotografiranje, igranje igara te slanje SMS poruka i slika“, ističu znanstvenici. „Na osnovi naših nalaza gotovo da ne postoji trenutak kada neki od učenika ne koristi mobilni telefon.“

Iako velika većina srednjoškolaca u Izraelu ima mobilne telefone, opseg njihove upotrebe nikada nije dublje ispitan. Ova nova studija teži ispitati opseg i vrste korištenja mobitela na nastavi, kada se koriste (na kojim predavanjima) te postoji li veza između upotrebe mobilnih telefona i razine discipline koju nastavnici zahtijevaju od učenika. Istraživanje, koje su na Fakultetu političkih znanosti na Sveučilištu u Haifi proveli dr. Itai Beeri i Dana Daniel, studentica poslijediplomskih studija, uključuje 591 učenika od devetoga do dvanaestoga razreda te 144 nastavnika različitih predmeta u tri srednje škole. Identiteti sudionika i škola nisu otkriveni.

Najčešća upotreba

Kao što je navedeno, 94% učenika priznalo je da pristupa društvenim medijima ili medijima za dijeljenje sadržaja (Facebook i Youtube) tijekom nastave, povremeno ili često. 95% učenika fotografira ili snima tijekom nastave za potrebe koje nemaju veze s nastavom, 94% njih šalje e-mailove ili SMS poruke, a čak 91% razgovara na mobitelu za vrijeme trajanja nastave.

Istraživači su htjeli odrediti i učestalost korištenja mobitela na nastavi (od nikada do vrlo često). Podatci pokazuju da, u prosjeku, svaki učenik koristi mobitel u 60% izvedene nastave.

„Ono što se ističe jest visoka upotreba interaktivnih funkcija za više korisnika, koja na različite načine ometa nastavni sat, a koja ima potencijal za dugoročne, kontinuirane i kumulativne smetnje i poremećaje koje prelaze fizičke granice učionice i vremena provedenoga na nastavi“, ističu istraživači. Oni tvrde i da „potencijal štete koja proizlazi iz povećane upotrebe mobitela na nastavi baca sjenu na cjelokupni obrazovni sustav, na atmosferu u školi, obrazovna postignuća razreda, na samo iskustvo učenja te na iscrpljene nastavnike koji se moraju nositi s problemom discipline na nastavi.“

Je li problem u nastavniku ili u predmetu?

Mobiteli se češće koriste u nastavi humanističkih predmeta, nego u nastavi prirodnih znanosti te se sa što većom zahtjevnošću gradiva u samim predmetima (poput nastave engleskoga jezika ili matematike) upotreba mobitela smanjuje. Dob učenika također igra značajnu ulogu: mobitele najčešće koriste učenici desetoga razreda, dok ih učenici dvanaestoga razreda koriste manje. Upotreba je manja kod iskusnijih nastavnika, a utvrđeno je da spol nastavnika nema utjecaja na upotrebu mobitela.

Istraživači su htjeli utvrditi i ima li učestalost upotrebe mobitela (o čemu su svjedočili učenici) veze s razinom discipline koju zahtijevaju nastavnici (o čemu su svjedočili sami nastavnici). Iznenađujuće, u razredima u kojima je nastavnik popustljiviji („Ne mislim da učenici moraju poštivati pravila samo zato što netko nad njima ima autoritet“) upotreba telefona je bila manja, dok se upotreba povećala kod strožih nastavnika („Kad kažem učenicima što da rade, očekujem da to odmah i naprave, bez postavljanja pitanja“).

„Podatci ovoga istraživanja pokazuju da je upotreba mobitela na nastavi postala rutina“, tvrde istraživači. „Čak i ako je na individualnoj razini ta upotreba povremena, u prosječnim razredima – od 30 do 40 učenika – u skoro svakome razredu većina učenika na neki način koristi mobitel.  U svakom trenutku, bar neki učenici koriste mobitele i ne postoji nastavnik koji nije bio prisiljen nositi se s fenomenom redovite upotrebe mobitela.“

Izvor: University of Haifa

Filozof u post PC eri

25 komentara

25 Comments

  1. Iva Augustinović

    siječanj 4, 2013 kod 11:07 am

    true story

  2. Goan Bertol

    siječanj 4, 2013 kod 11:09 am

    da uce nes zanimljivo i pametno,mozda i nebi….ovak,nije im za zamjerit—

  3. Fly Away

    siječanj 4, 2013 kod 11:09 am

    krasno, zato nam i je obrazovanje ovakovo kakvo 🙁

  4. Robyn Siefert

    siječanj 4, 2013 kod 11:10 am

    Nije istina , kojih 40% je na fb pod nastavom

  5. Ivan Mardešić

    siječanj 4, 2013 kod 11:11 am

    Samo 94% ?

  6. Fly Away

    siječanj 4, 2013 kod 11:11 am

    a kao to je malo?

  7. Alem Mešić

    siječanj 4, 2013 kod 11:13 am

    Kad su časovi smor xd

  8. Haris Pandzic

    siječanj 4, 2013 kod 11:14 am

    loš je to postotak, moramo se popraviti u drugom polugodištu (:

  9. Alem Mešić

    siječanj 4, 2013 kod 11:14 am

    HAhahahaahaaahahhah,to to :$

  10. Ivanka Bacanovic

    siječanj 4, 2013 kod 11:17 am

    Majko mila!!!

  11. Daniela Dunat

    siječanj 4, 2013 kod 11:19 am

    I tijekom pismenih ispita na Google-u traže (i pronađu) odgovore na pitanja. To ne znači da djeca griješe, jer se njih ionako ne uči aktivnom mišljenju i skepticizmu već dogmatizmu i ´´snalaženju´´, a to nije samo problem školskog sustava, već najširi socijalni. To pak znači da sustav uopće ne daje standardizirane testove objektivnog tipa i one s različitim tipovima zadataka, kojima se provjeravaju razine naučenosti. Ako se traže razine dosjećanja i prepoznavanja, a ne (re)produktivna analiza i sinteza, ´´svemogući´´ Google izbaci svašta, a upravo takve zadatke ´´u hodu´´ smišljaju nekompetentni nastavnici, svatko za svoj predmet. To je problem kadra i sustava, a najmanje problem učenika.

  12. Iva Babić

    siječanj 4, 2013 kod 11:20 am

    94% ljudi koji će ovo komentirati su srednjoškolci koji tijekom nastave pristupaju društevnim medijima putem mobitela 😉

  13. Karlo Siladi

    siječanj 4, 2013 kod 11:23 am

    isuse ja sam u onih 6% jer neam mobitel zakon

  14. Marko Unexist Komljenović

    siječanj 4, 2013 kod 11:23 am

    ma ajd da su samo srednjoskolci…ima nas i na faxu

  15. Iva Babić

    siječanj 4, 2013 kod 11:27 am

    Daniela, šta ti pričaš… “to nije problem učenika” my ass. Od malih nogu pojedinac može imati smisao i osjećaj odgovornosti za vlastito obrazovanje i saznjavanje o svijetu oko sebe. Ovakve parole koje ti propagiraš im samo daju opravdanje da cijeli dan drže mobitel u ruci i kljucaju po njemu te ništa pod milim Bogom ne rade jer je “društvo krivo”.

  16. Luka Koprivica

    siječanj 4, 2013 kod 11:27 am

    Ponosan sam na svojih 6% 😀

  17. dajaloma

    siječanj 4, 2013 kod 12:30 pm

    zloupotreba mobiltelefona u skolama ima resenje.Tokom nastavnog casa ne treba dozvoliti ucenicima koriscenje istog osi ako snimaju ili slikanje izlozene nastave u black bordu ili iz knige,inace u izlozenim slucajevime u artiklu upotreba mobiltelefona je veoma stetno ,to je oruzje od koje nastradaju najvise ucenici.

    • Gost

      siječanj 6, 2013 kod 9:57 pm

      Kao što znam, upotreba mobitela nije dozvoljena na satu.
      Protiv toga se ništa ne može, jer profesor ne može pratiti sve učenike za vrijeme sata što rade “ispod klupa”. Učenik ako želi razumjeti taj predmet ,pratiti će nastavu , ako ne želi , neće. Sve to ovisi o osobnoj želji.

  18. Daniela Dunat

    siječanj 4, 2013 kod 11:31 am

    Iva, ja govorim svoje mišljenje, a ne propagiram nikakve ´´parole´´. Članak priča o izraelskom istraživanju, a ja sam i ondje i u Hrvatskoj išla u školu, tako da je ono što sam napisala moj dojam. To je sve!

  19. Iva Babić

    siječanj 4, 2013 kod 11:35 am

    Nisam ekspert za izraelsko školstvo ali jesam za hrvatsko jer sam bila u svakodnevnom doticaju s njim 19 godina. Hrvatsko školstvo je dobro (barem je dosad bilo), ali u zadnjih godina kronično manjka obiteljskog odgoja i marljivosti. Svima je poznato da naši učenici šiju one iz daleko, daleko razvijenijih zemalja. Primjerice, moja je prijateljica išla na razmjenu u 4. srednje u SAD i nakon par mjeseci tamo postala prvak škole u engleskom. …Koju poruku poslati?

  20. Iva Augustinović

    siječanj 4, 2013 kod 11:41 am

    al ti je tesko amerikance pobijedit, ajde se usporedjuj s japancima i kinezima pa ces vidjet gdje smo

  21. Iva Babić

    siječanj 4, 2013 kod 11:47 am

    Istina, danas je postalo je postalo nepopularno uspoređivati se s Amerima, no to i nije poanta moga napisa. Poanta je da procesom obrazovanja u hrvatskom školstvu pojedinac može primiti izvrsnu izobrazbu. Što se tiče Japanaca i Kineza, bring them on, da se okušamo u općem znanju. Mislim da i ne znaš o čemu pričaš. Također, Japanci i Kinezi su dva različita svijeta, dvije različite filozofije, iako ih puno vjerojatno misli da to mora biti isto jer obe nacije imaju kose oči.

  22. Danijela Simončić Brigljević

    siječanj 4, 2013 kod 12:25 pm

    no dobro, mi smo igrali jamb

  23. Alen Štimac

    siječanj 4, 2013 kod 1:34 pm

    Ne mobitelima na nastavu!

  24. Vedran Štruklec

    siječanj 4, 2013 kod 10:33 pm

    a onih 6% igra belu 🙂

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Više u Društvene znanosti

Popularno

Advertisement

Pratite nas na Fejsu

Na Vrh