Izvor: HINA, Foto: Wikimedia Commons

Planete i mjeseci

Trump želi na Mjesec

Dok ga je bivša administracija predsjednika Baracka Obame izbjegavala, Mjesec je novom predsjedniku postao vrlo poželjna destinacija te on potiče inicijative privatnog sektora u kojima vidi obećavajući potencijal.

Iako je Donald Trump malo o tome javno govorio, njegovi suradnici i bivši djelatnici NASA-e koji ga savjetuju govore kako postoji interes o povratku na Mjesec u okviru partnerstva s privatnim sektorom.

Milijarder Elon Musk (Space X) i Jeff Bezos (Amazon) susreli su se nekoliko puta sa savjetnicima Donalda Trumpa nakon izbora.

“Sigurno je da postoji novi interes za Mjesec u Trumpovoj administraciji”, kazao je John Logsdon, bivši direktor Instituta za svemirsku politiku u Washingtonu.

Neki od savjetnika novog predsjednika radili su u programu Constellation bivšeg predsjednika Georgea W. Busha koji je predvidio povratak na Mjesec kao prvu etapu prije misije na Mars.

Međutim, Barack Obama, ocjenjujući Constellation preskupom, odustao je od te misije, pojašnjavajući da su SAD već bile na Mjesecu i da se treba koncentrirati na Mars.

Neki od ljudi uključenih u tu misiju još su uvijek ljuti jer smatraju da je odluka o odustajanju bila pogrešna.

Drugi se nadaju Trumpovom ambicioznom svemirskom projektu koji bi uključio javno-privatno partnerstvo.

“Trumpova administracija želi učiniti nešto spektakularno i hrabro i Mjesec je sigurno ideja”, rekao je Eric Stallmer, predsjednik Federacije komercijalnih svemirskih letova.

1. Damian Koppi

ožujak 11, 2017 kod 2:52 pm

Neka ga ostave tamo

2. Radenko Slepcevic

ožujak 11, 2017 kod 4:38 pm

Mozda vanzemaljci odobrili.

3. Marko Cerjan

ožujak 11, 2017 kod 5:22 pm

Jel moguće da će i nešto dobro doći od tog debila?

4. Amra-Refik Mujanovic

ožujak 11, 2017 kod 6:02 pm

Neka njega pošalju ali da se ne vrati!

5. Zoran Ferenčić

ožujak 11, 2017 kod 6:07 pm

I ovak svaki leteći objekat nestane kad dođe do granice neba….

• Damir Kadić

ožujak 11, 2017 kod 6:12 pm

Dobro fletardi hoćete li više prestat sa tom ravnom zemljom.. Živiimo u 21 stoljeću… Svemirski letovi se planiraju, svemirski turizam, vi stvarno mislite da oni to skrivali da je istina..

ožujak 11, 2017 kod 6:27 pm

sve se planira na tv… u novinama i tu na faceboku……a ja to želim vidjeti i uvjeriti se da je to istina…….1969 su bili na mjesecu i zastava viori tamo a atmosvere nema, a danas imamo toliku tehnologiju i putujemo stalno ali samo u mislima smo na marsu i u svemiru…… u naše sf filmove se oživim i stvarno sam tamo………sf mašta nam je fantastićna i filmovi su super……ali stvarnost je nešto sasvim drugo…..

ožujak 11, 2017 kod 11:26 pm

Zoran Ferenčić navedi mi svoj najjači dokaz koji imas da je zemlja ravna i sto bi zelio da vidis da ti dokazem da nije (posto svaki navod koji imas za to mogu pobit, ali eto daj mi najjaci dokaz). + snimke sa mjeseca moguce da su lazirane ne sve ali dosta ih ima (potvrdeno od strane experta), ali to ne znaci da ljudi nisu bili na mjesecu. Ruska ili kineska sonda nisam siguran je odavna bila poslana u orbitu mjeseca i u doslovno HD slikama mozes vidjeti landing site svih apollo misija plus jedan mali komadic kamena lansiran u tu istu zavijorenu zastavu moze pokrenuti reakciju, a dokaz da li je objekt utjecao na zastavu ili nije, nemamo. Spomenuo si mars, zbog trenutnih raketnih pogona jos nisu u mogucnosti poslati ljude na mars, ali u skoroj buducnosti i novoj tehnologiji i to cemo uspjet. Spomenuo si i svemir, najveća misterija je nastanak zivota i svemir, najveci cilj covjeka je istrazivanje. + ovom slikom vrijedas tisuce godine istrazivanja, znanost i sve povezano sa time. Naravno imas tu slobodu da mislis sto zelis, ali da bi ti drzalo vodu trebas dokaze, a garantiram ti da nemas tvrdnju koju ne mogu pobit sto se ravne zemlje tice.

ožujak 11, 2017 kod 11:34 pm

+ ako te muci zasto nismo poslali sad ljude na mjesec odgovor je jednostavan, sredstva upotrebljena u apollo misije u danasnjoj vrijednosti dostigle bi 120+ milijardi USD, a godišnji budžet koji NASA ima je 18.4 milijarde USD, zato se poziva na privatni sektor. Cak i da pokrenemo samo jednu malu misiju cijena bi dostigla 12-ak milijardi bez problema sto znaci obustava vecine istrazivanja koja se trenutno provode, ujedno i stednja na ISS projektima itd.

ožujak 11, 2017 kod 11:43 pm

Navedi mi dokaz da je to sve istina i da putujemo svemirom, vrpe snimki na you tube, novine pune toga, tv također, a zemlja se vrti oko svoje osi, a mi gledamo satelitsku…..satelit stoji na jednom mjestu a zemlja se okreće, na koji naćin bumo signala lovili……a ima snimka na 200 naćina se može provjeriti da je zemlja ravna……a kad se konaćno uvjerim da je zemlja okrugla i da svemir postoji, dobili budete moje duboko izvinjenje…… ali mora biti ozbiljni dokaz, a ne filmska fotomontaža…… a dosta je da i jedan meteor udari u zemlju i da ja vidim tu katastrofu……

ožujak 11, 2017 kod 11:53 pm

Gle, jednog dana se bu istina znala…….nitko me nije uvjerio da je zemlja ravna, jednostavno sam sam se sjetio, i znam da na ravnoj zemlji nema zarade……. mene samo zanima prava istina, a svatko ima svoje mišljenje, a postoji i tu na you tube vrpa dokaza i snimki Američkih naućnika…..

ožujak 12, 2017 kod 12:04 am

1. Putovanje svemirom – ISS, idi u ducan, kupi najjeftiniji teleskop koji mozes pronaci, otidi online i napisi ISS location, onog trena kad bude ISS prolazio iznad HR i ako je noc, uperi teleskop u nebo i gledaj objekt izrađen ljudskom rukom kako leti 400+ km iznad tebe sa posadom. 2. Ako je zemlja ravna ploca, mjesec bi trebao izgledati isto na svim dijelovima zemlje? Eto ti moj savjet ako imas novaca, slikaj mjesec iz HR, zatim otputuj na ekvator, slikaj ga tamo, zatim otputuj tipa juzni dio australije i slikaj ga tamo i zatim stave sve 3 slike jednu pored druge
      3. Ako pitaš za signale za mars i komunikaciju, jednostavno, DSN (Deep space network), odasiljacima i znas one “tanjure” kak mi to volimo znati, oni zapravo imaju korist, informacija se odasilje sa jednog mjesta u svemiru i usmjerava se na Zemlju (da uz matematiku je gotovo sve moguce), radio signali itd. slobodno prouci sam, nece ti skoditi, naravno komunikacija je nemoguca instanto, zbog udaljenosti komunikacija je svedena na otprilike 8 minuta cekanja.
      4. Ako satelit stoji na jednom mjestu objasni kratki odsjaj sunca sa satelitskih panela koje jasno mozes vidjeti svaku vecer, znas one male tockice sto se pojave i idu otprilike 2-3 put brze nebom nego avion i svijetle po 40+ sekundi i zatim lagano nestaju, upravo si vidio satelit 🙂

ožujak 12, 2017 kod 12:07 am

1. Udarac asteroida https://www.nasa.gov/sites/default/files/thumbnails/image/asteroid-meteor-crater.png
      2. ISS (Međunarodna svemirska postaja sa ljudima) putem teleskopa slikano sa zemlje, osobno sam ju pratio vise puta teleskopom https://i.ytimg.com/vi/A4uxi68PriM/hqdefault.jpg
      3. Mjesec sa sjeverne hemisfere, ekvatora i juzne hemisfere http://i.imgur.com/HmiLqhB.jpg

ožujak 12, 2017 kod 12:09 am

Još jedno pitanje, kako objašnjavaš tocno da teleskopom zapravo mozes pratiti kretnju ostalih planeta (ocito sferoidi + sa profesionalnim teleskopom mozes i pratiti kretanje njihovih mjeseca)

ožujak 12, 2017 kod 12:11 am

Aha i još jedno pitanje, zašto tocno iz recimo Slavnoskog Broda ne mogu vidjeti recimo Osijek? Mislim na tvojem modelu ravne zemlje sa najslabijim teleskopom na vrhu najvece zgrade bih trebao vidjeti Osijek bez problema zar ne?

ožujak 12, 2017 kod 12:15 am

Zoran Ferenčić eto to je ukratko, slobodno daj jos pitanja, ovo su osnovna.

ožujak 12, 2017 kod 12:18 am

Naravno, ujedno izvolis sliku poslanu sa sonde udaljene cca 250-300 miliona km, (prosjecna udaljenost marsa (samo da napomenem, sonda je kod Marsa, za to je i namjenjena) i zemlje) https://www.extremetech.com/wp-content/uploads/2017/01/mro-earth-640×353.jpg

ožujak 12, 2017 kod 12:18 am

Kad to sve vidim dobit ćeš moje duboko izvinjenje……..a ja sam vidio na snimki visoki toranj koji ide daleko u nebo gdje postavljaju satelit…….a gle treba ljude uvjeravati, jer čovjek je bog, i na tome se ogromna lova zarađuje, a mi mali ljudi moramo biti poslušni….. a kažem jednog dana se bu znala prava istina……. a i do onda bu Antartik zabranjena zona…..

ožujak 12, 2017 kod 12:26 am

Video je jednostavno predug da bih gledao 2 sata gluposti fanatika i svaku teoriju koju navede jednostavno mogu pobit (budi ljubazan i navedi mi primjere sa dokumentarca).
      Antarktik je zabranjena zona? Eto, ovo ti pobijem sa jednim linkom – http://www.intrepidtravel.com/us/antarctica

ožujak 12, 2017 kod 12:29 am

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/77/Antarctica_Station_Map.png (Doslovno ako imas srece, diplomu, znanje itd. mozes doslovno na sam centar antarktike posto se i tamo nalazi jedna znanstvena baza)

ožujak 12, 2017 kod 12:40 am

Zoran Ferenčić cekam 🙂

ožujak 12, 2017 kod 12:44 am

Možda zemlja nije ni ravna po mojem, a ni okrugla…….u pitanju je samo zarada……. ja nemam ni koristi ni zarade o svojoj teoriji ravne zemlje……a laži su stare kak je i svijet…..i nitko nezna kako je nastao ovaj svijet, ali sve će se jednog dana otkriti……. jer svi smo mi ljudi jednaki, samo što to neznamo……. i dok ne vidim svojim oćima……onda mogu jedino vjerovati…. jer prava istina se nesmije prićati…. dok god velečasni ima svoje vjernike ima i zarade…..

ožujak 12, 2017 kod 1:28 am

1. Molio bih da se drzimo fair play-a i da mi se ne brisu komentari 🙂
      2. Iako sam ti naveo sve moguce dokaze da je putovanje antarktikom dozvoljenu svakome, ti i dalje stavljas video koji navodi da je zabranjeno iako je tisuce ljudi vec bilo turisticki, cak mozes kartu kupiti vec danas, prvi video ti je znaci pregazen
      3. Prvih par minuta videa je odmah pobilo teoriju ravne zemlje, naime izostavio je milion cimbenika sto se atmosfere tice itd., http://www.abc57.com/story/31830937/skyline-skepticism-the-lake-michigan-mirage – najjednostavnije samo procitaj ovo, ako si dobar se engeskim nemas brige 🙂

ožujak 12, 2017 kod 1:29 am

Kao što sam rekao, ne postoji niti jedan dokaz ravne zemlje koji nije bio pobit opcim zakonima fizike i zdravom logikom, a ovo sa antarktikom nema veze sa vezom jer doslovno ak zelim sad mogu kartu za antarktiku rezervirat, al jbg, isplanirao sam vec godisnji u 7 mjesecu u HR.

ožujak 12, 2017 kod 1:31 am

I jos samo jedno najjednostavnije pitanje da vidim tvoje misljenje na to, zasto vi vjernici u ravnu zemlju mislite da je Zemlja jedini planet u cijelome svemiru koji je ravna ploha dok doslovno sa teleskopom mozes vidjeti da je svako drugo tijelo sferoi (posto zelis vidjeti svojim ocima, a to je najjednostavniji nacin)

ožujak 12, 2017 kod 1:43 am

A problem sa youtube videozapisima je sto ljud govore kako oni zele 🙂 Ubacis 2 cimbenika koji su oni izostavili i cijela teorija im pada u vodu, ali naravno oni to nece spomenuti jer vecina ljudi koji traze dokaze na youtube-u znaci da niti ne znaju nista o samoj temi, a jos manje su spremni zapravo uloziti trud i vrijeme u istrazivanje, vjeruj mi, vidio sam vecinu tih “dokaza” ravne zemlje i tko god ima malu razinu edukacije se moze samo na to nasmijati, ako imas jos pitanja, samo pitaj but I rest my case here, dokaze sam ti pruzao, doslovno vizualne, koje mozes svojim ocima vidjeti i dokaze koji su teoretski i prakticki nemoguci na ravnoj zemlji, ali ako imas svoja uvjerenja, samo nastavi prakticirati, ali ne prenosi na djecu ili opcenito buduce generacije 🙂 Hvala.

ožujak 12, 2017 kod 1:50 am

Ne prenosim na nikoga, svatko od nas odraslih može pogledati i dati svoje mišljenje, a linija između života i smrti je jako tanka….

ožujak 12, 2017 kod 2:01 am

Ja govorim za putovanje na Antarktiku ne u svemir + putovanje u svemir civilima nije omoguceno i ovo je tipicno balkansko pisanje i lupetanje gluposti na ovome linku haha. Postoji samo nekoliko ljudi koji nisu direktno bili u NASA-inom programu astronauta, ali su vecinom to bili inzenjeri itd. milioneri koji su platili put na 7-8 dana na ISS (izgleda da si sad sam sebi dao dokaz da su ljudi u svemiru vec godinama, svakog trenutka). Ako si procitao bilo koji moj komentar u cjelini, znao bih da sam ti 25 puta rekao da imas pravo na svoja misljenja i da ih slobodno prakticiras, a posto si poceo ovu temu voditi nekim cudnim putevima i uvlaciti zivot i smrt, moja rasprava ovdje zavrsava jer ocigledno je da ne koristis nikakva znanstvena gledista vec neka uvjerenja i teorije zavjera bazirane na necem trecem.

ožujak 12, 2017 kod 2:13 am

Pa na tv vjesti su prićali da već odavno ljudi mogu letjeti u svemir na par minuta, iz antartika se nemože vidjeti kakva je zemlja…..

ožujak 12, 2017 kod 2:26 am

Tko god je to pricao, ne zna ocito nista, svemir, bas ono punim smislom svemir se smatra kada se prođe Karmanova linija (100 km visine), samo je nekolicina ljudi prosla tu granicu (astronauti i spomenuti civilni inzinjeri milioneri (par njih mozes ih na prste jedne ruke nabrojati mi se cini)), a vjerojatno su govorili da je to plan jer da, privatne kompanije pokusavaju stvoriti program svemirskog leta za civile, ali trenutno jos ne postoji u skoroj buducnosti mozda 🙂

Ja sam govorio za antarktiku i tvoje tvrdnje da se ne moze na antarktiku i da je strogo cuvana, što je potupna glupost i to misljenje niti ne mozes imati jer svojim ocima mozes to vidjeti i ako u to vjerujes onda zbilja vise nemamo o cemu pricati. 🙂

ožujak 12, 2017 kod 2:30 am

Ako zelis vidjeti zemlju, ukljuci live ISS prijenos, naravno ti neces u to vjerovati jer ces tvrditi da NASA lazira prijenos i da je studijska verzija i vizualni efekt samo, ali eto i taj live feed moze pokoriti onu tvoju teoriju da satelit tj. postaja stoji na mjestu, a zemlja se okrece jer da je tako, trebalo bi 24 sata da vidimo tocku sa koje smo krenuli, a na live feedu komplet krug oko zemlje je gotov za 92 minute sto jasno govori da se ISS krece također 🙂

ožujak 12, 2017 kod 2:39 am

A gle vreme bude pokazalo svoje…… a NASA pokazuje što njima odgovara……..

ožujak 12, 2017 kod 2:40 am

Ocekivao sam takav odgovor, zalosno, ali eto, demokracija 🙂 Sretno.

ožujak 12, 2017 kod 2:44 am

I tebi sretno na Antartiku…… 🙂

6. Davor Krizmanić

ožujak 11, 2017 kod 6:22 pm

Trump nije debil..on je pravi čovijek, državnik, domoljub i kršćanin…samo da je više takvih bio bi svijet ljepši…Donald Trump, Viktor Orban i slični..samo da je više takvih !!

7. Ilija Jakara

ožujak 11, 2017 kod 6:48 pm

Treba ga poslati prvim shatlom

8. Tomislav Muretić

ožujak 11, 2017 kod 8:00 pm

jel pitao da li smije? 😀

9. Dugac Zoran

ožujak 11, 2017 kod 8:58 pm

Moze i na kurac… Sto se mene tice!

10. Zoran Relić

ožujak 12, 2017 kod 12:52 am

Au si cuo da japanci nisu napali Pearl harbor nego da je to bio inside job? Sami sebe su napali jer je japancima predaleko bilo po ravnoj karti zemlje

11. Goran Gogson

ožujak 12, 2017 kod 5:05 am

Nek ostane što duže

12. Muhamed Senija Bećirović

ožujak 12, 2017 kod 9:35 am

Pošaljite, i nevraćajte ga

13. Suad Džidić-Džilan

ožujak 12, 2017 kod 11:41 am

Amerika je svakako od sebe sama sou ,pa eto sad imaju i pravoga klovna.

14. Dario Potočki