Svemir

Tvrtka SpaceX će lansirati prvi Mastenov lander na Mjesec 2022 godine.

Prva Mastenova lunarna misija trebala bi se dogoditi 2022. godine ako sve bude išlo prema planu.

Foto: Masten Space Systems

SpaceX je sklopio ugovor s tvrtkom Masten Space Systems kojim je postao partner za lansiranje. Masten Space Systems je jedna od tvrtki koja je pod ugovorom s američkom svemirskom agencijom NASA-om u programu Commercial Lunar Payload Services (CLPS).

Prva Mastenova lunarna misija trebala bi se dogoditi 2022. godine ako sve bude išlo prema planu, a cilj je dostaviti njen XL-1 lunarni lander na južni pol Mjeseca skupa s NASA-inim teretom, uključujući instrumente za znanstvene eksperimente te prtljagu komercijalnih putnika, piše Tech Crunch.

CLPS program svemirske agencije NASA-e dio je većih planova za širenje partnerstva s komercijalnim svemirskim tvrtkama, a sve to s ciljem da se smanje troškovi tako što će dijeliti partnere s drugim stranama iz privatne industrije. Osim toga, ovaj program je također bitna komponenta NASA-inog programa Artemis, koji ima za cilj poslati prvu Amerikanku i sljedećeg Amerikanca na površinu Mjeseca do 2024. godine.

Znanstvena oprema koju će ponijeti Mastenov lander pomoći će američkoj svemirskoj agenciji u proučavanju lunarnog južnog pola tako što će prikupiti podatke o njegovom okruženju. Artemis III, druga NASA-ina misija predvidjela je slijetanje na isti dio lunarne površine, a CLPS landeri će pomoći u prikupljanju informacija o uvjetima te u pripremanju resursa.

Do sada su u CLPS programu zakazane četiri misije koje uključuju landere. Astroboticov lander Peregrine će biti lansiran u lipnju 2021. godine, a u listopadu iste godine na Mjesec će otputovati lander tvrtke Intuitive Machines. Mastenov lander bi trebao biti lansiran u prosincu 2022. godine, a Astroboticov veći lander Griffin 2023. godine.