Svemir

Tvrtka SpaceX je prvi put u svemir lansirala raketu s astronautima i tako ispisala povijest

Astronauti Doug Hurley i Bob Behnken poletjeli su jučer ka Internacionalnoj svemirskoj stanici (ISS) te tako započeli povijesni let.

Foto: SpaceX

Tvrtka SpaceX uspjela je uspješno u svemir poslati dvojicu astronauta NASA-e, te je tako postala prva privatna tvrtka koja je ljudska bića poslala u orbitu i to nakon skoro deset godina od kad je posljednja svemirska ekspedicija poletjela s tla Sjedinjenih Američkih Država.

Astronauti Doug Hurley i Bob Behnken poletjeli su jučer ka Internacionalnoj svemirskoj stanici (ISS) te tako započeli povijesni let ali i novi poslovni model za NASA-u, koja više neće biti vlasnik svemirskih letjelica, već će plaćati servis koji nudi SpaceX. Poželjno je da se i druge tvrtke pridruže i tako prošire ponudu, a među prvima je Boeing koji već pregovara s agencijom.

Ovim potezom se završava i suradnja s Rusijom, tako da Soyuz raketa neće više igrati važnu ulogu u američkim svemirskim misijama. Taj detalj je iskoristio i predsjednik SAD-a Donald Trump, koji je došao na Floridu kako bi prisustvovao lansiranju i tom prilikom dao izjavu da su “njegovi prethodnici zemlju ostavljali na milost i nemilost stranim svemirskim agencijama, ali da to više nije tako s obzirom na to da su američki astronauti u svemir poletjeli američkom raketom”.

Falcon 9 raketa je Zemlju napustila 30. svibnja u 15 sati i 22 minute po lokalnom vremenu, te u 21 sat i 22 minute po srednjoeuropskom vremenu, a do ISS-a bi trebala stići za 19 sati leta. Kapsula Crew Dragon se od rakete odvojila 13 minuta nakon lansiranja i ušla u orbitu. Lansiranje se isprva trebalo dogoditi još 27. svibnja, no odgodili su ga zbog olujnog nevremena i odredili novi datum lansiranja. Raketa je lansirana s iste platforme s koje je 2011. godine u svemir poslan posljednji NASA-in shuttle kojim je upravljao upravo astronaut Hurley, piše Space.

Trenutak polijetanja rakete Falcon 9 je opisan kao početak novog zlatnog doba svemirskih istraživanja.