Svemir

Tvrtka SpaceX kupila je dvije naftne platforme koje želi pretvoriti u plutajuće svemirske luke

Foto: NASA

Tvrtka SpaceX otkupila je dvije velike naftne platforme koje želi pretvoriti u svemirske luke za Starship projekt. Dobile su imena po dva Marsova satelita – Phobos i Deimos, a zamišljene su tako da mogu podržati lansiranja i slijetanja masivnih Starship letjelica koje bi u budućnosti trebale ići put Marsa i natrag, piše Futurism.

Unatoč pandemiji koja još uvijek traje, tvrtka SpaceX ne posustaje u realizaciji svojih planova. Elon Musk je još sredinom prošle godine potvrdio da su otvorena nova radna mjesta za one koji će sudjelovati u izgradnji plutajućih stanica, ali i za hipersonične jedinice koje će služiti za brza putovanja na Zemlji.

Plutajuće stanice će prije svega služiti za polijetanja i slijetanja Starship rakete koja je dizajnirana za korištenje više puta. Osim toga, poslužit će i za supersonične letove po matičnoj planeti i za istraživanje dubokog svemira.

Riječ je o starim naftnim platformama, koje će sad dobiti novu ulogu, a s kopnom će biti povezane Hyperloopom.

Pošle godine isticalo se da je važno da lokacija stanica bude negdje na otvorenom moru, s obzirom na to da na Zemlji nema puno lokacija koje bi zadovoljile uvjete za sigurno lansiranje svemirskih letjelica. Prva lansiranja očekuju se do 2024. godine, tako da tvrtka SpaceX ima dovoljno vremena da plutajuće stanice dovede na razinu koja će garantirati sigurnost.

Izabrane naftne platforme nalaze se blizini luke Pascagoula, u američkoj državi Mississippi, a dobile su i pločice sa svojim novim imenima. Još uvijek nije poznato kad će SpaceX započeti radove na pretvorbi dviju platformi, no s obzirom na napredak Starship rakete, promjene na platformama mogli bi vidjeti vrlo skoro.