Arheologija i paleontologija

U Australiji pronađen fosil stariji od kisika na Zemlji

3,5 milijarde godina star fosil mogao bi biti od pomoći znanstvenicima pri otkrivanju mikroba na Marsu.

Ova plinska baklja na području nalazišta Pilbara nije mogla gorjeti prije 3,5 milijarde godina zbog nedostatka kisika na ZemljiIstraživači su otkrili gotovo 3,5 milijarde godina stare fosile bakterija i vjeruju da su to dosad najstariji fosili pronađeni na Zemlji. Fosili su pronađeni u regiji Pilbara na sjeverozapadu Australije i potječu iz vremena kad na Zemlji nije bilo kisika, “samo” milijardu godina nakon formiranja Zemlje. To je izjavila Nora Noffke sa Sveučilišta Old Dominion, istraživačica na ovome projektu.

Fosili su utisnuti na pješčenjacima i formirani su pri interakciji mikroba sa sedimentnim stijenama. Znanstvenici su naišli i na starije stijene, ali su one, kaže Noffke, erodirale do te mjere da je u njima nemoguće pronaći tragove života.

“Mogu pouzdano reći da strukture na kakvima trenutno radimo nisu bile viđene na dosad proučavanim starijim stijenama i nikad nismo naišli na tako dobro očuvane tragove”, tvrdi Noffke. “Postoje još stariji materijali, ali oni su tijekom vremena prošli kroz brojne metamorfoze i sve ono što je njima i bilo otisnuto, vrlo je teško ili nemoguće rekonstruirati.”

Drevni mikrobi vjerojatno su se hranili sumporom, kao što to mnogi bakterijski organizmi čine i danas. Otkriće bi moglo potaknuti daljnju potragu za životom na Marsu, kao i na drugim mjestima gdje su sedimentne stijene mnogo bolje očuvane nego na Zemlji. NASA-ino vozilo Curiosity opremljeno je takvim instrumentima koji bi mogli tragati za sličnim fosilima na Marsu, kaže Noffke.
“To i jest naše sljedeće pitanje”, kaže znanstvenica. “Postoje li takvi dobro očuvani fosili na Marsu? Područje na kojem radimo je slične strukture kao ono koje NASA-ino vozilo trenutno pretražuje na Marsu. Ako smo uspjeli pronaći ovakve sedimentne strukture na najočuvanijim stijenama na Zemlji, može li se nešto takvo naći na sedimentnim stijenama slične starosti na Marsu?”

Izvor: U.S. News

1. Ivana Mesarek

siječanj 5, 2013 kod 11:15 am

:poop:

2. Jelena Periša

siječanj 5, 2013 kod 11:25 am

Ništa novo…

3. Dušan Jovanović

siječanj 5, 2013 kod 11:30 am

..e sad ga brate pretjera!!

4. Ivana Vukoja

siječanj 5, 2013 kod 12:09 pm

daaa, i onda je svizac zamotao čokoladu..O_-

5. Antun Mandić

siječanj 5, 2013 kod 12:18 pm

I to govno od Čak Norisa!!

6. Danijel Summer Edition Jurkovic

siječanj 5, 2013 kod 1:25 pm

a išo je na duracelke zy života 😛

7. Mariyo Shnir

siječanj 5, 2013 kod 1:42 pm

Fosil stariji od starosti

8. Damir Bobbster

siječanj 5, 2013 kod 4:43 pm

fosili straiji od zemlje….

9. Jasmin Mehičić

siječanj 5, 2013 kod 9:22 pm

zar ima išta starije od VISOČKIH PIRAMIDA!?

10. Josip Prosenik

siječanj 5, 2013 kod 9:51 pm

mama njihova

11. Zac Amer

siječanj 6, 2013 kod 1:26 pm

Čekaj malo, čekaj, čekaj, čekaj, da razmislim malo, čekaj, još mislim i mislim, pa mislim, ahaaa, sad sam skužio…! P.S. FOSIL JE PAO NA NAŠU ZEMLJU S DRUGOG PLANETA (ili tako nekako), PRIJE NEGE JE NA NAŠOJ ZEMLJI NASTAO KISIK, HM…! : ))

12. Josip

siječanj 6, 2013 kod 3:52 pm

Mislim kako je potrebno nači dušik tlu, vezan u soli. Dušik je, naime drugi biogeni element po važnosti i upučuje na aminokiseline, a gdje ima aminokiselina ima života, onakvog kakvog mi poznajemo. Jedino ako nisu (mikro)organizmi Marsa razvili sposobnost asimilacije dušika, a peptidi nastali sekundarnom evolucijom na Zemlji. Takvi mikroorganizmi na Marsu su obligatni litotrofi, a njihova fiziologija bih mogla biti analogna takvim mikrobima na Zemlji.

13. Vehid Dženita Ibišević

siječanj 6, 2013 kod 9:24 pm

to je sigurno neki Srbin, srpski fosil, inače Srbi su najstariji narod na planeti.. http://www.youtube.com/watch?v=RaOdaF80xxM

14. Antun Jankovic

siječanj 7, 2013 kod 5:27 pm

Pa živa bića su oslobodila kisik na Zemlji. U čemu je problem?