Connect with us

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Inženjerstvo

U istrage o nenamjernom ubrzanju vozila treba uključiti više inženjera

Zbog složenosti elektroničkih sklopova u modernim osobnim vozilima, u istragama o iznenadnom, nenamjernom ubrzanju trebalo bi se osloniti na stručnost širokog niza inženjera za elektriku, elektroniku i računalne programe, kao i na stručnost računalnih profesionalaca.

U veljači 2009. godine časopis najveće svjetske udruge stručnjaka za napredne tehnologije IEEE Spectrum objavio je članak “Ovaj automobil radi na Code“, u kojem se navodi da moderni automobil u premium klasi “vjerojatno sadrži gotovo 100 milijuna linija koda računalnog programa” te da se “sve što taj program traži izvršava putem 70-100 elektroničkih kontrolnih jedinica umreženih u automobilu i povezanih s mikroprocesorom.” Za usporedbu, Boeing 787 Dreamliner “zahtijeva oko 6.5 milijuna linija koda za funkcioniranje njegove avionike i drugih sustava podrške.

“Kvalificirani inženjeri i profesionalci koji dizajniraju i ocjenjuju sustave suvremenih vozila donose ne samo znanja i stručnost iz svojih specifičnih disciplina nego i svoja iskustva i lekcije naučene pri integriranju tehnologije kod ovih vozila”, rekao je predsjednik IEEE za SAD Evelyn Hirt. “To nadilazi situaciju u kojoj se ima iskustva samo s tehnologijom, već postoji razumijevanje za složenost i primjenu te tehnologije u svom specifičnom radnom okruženju. To je često upravo ono što je potrebno za procjenu zašto sustav ponekad ne uspije.”

Neispravni električni ventil kontrole naveden je kao mogući uzrok incidentima nenamjernog ubrzanja vozila koji su rezultirali smrću i ozljedama. Toyota Motor Corp, američka uprava za sigurnost prometa na cestama National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) i National Academy of Sciences (NAS) su svaki za sebe proveli odvojena istraživanja o neplaniranom ubrzanju.

Studija NHTSA predstavila je inženjere NASA-e s iskustvom u područjima kao što su računalno kontrolirani elektronski sustavi, elektromagnetska interferencija i integritet računalnih programa. “NASA-ino vijeće s dvanaest članova ima, prema pisanju The Washington Posta, tri stručnjaka za elektroniku, a planira dodati još tri. Tim će pregledati nenamjerna ubrzanja kod svih proizvođača automobila i istražiti elektroničko upravljanje vozilom, ljudske pogreške, mehaničke kvarove i smetnje u sustavu za ubrzavanje.

“Nije upitno da će bilo koji napor kako bi se istražili ti incidenti imati koristi od uključivanja inženjera s velikim iskustvom o složenim sustavima u današnjim automobilima”, rekao je Doug Taggart, predsjednik američkog Odbora za transport i aeronautiku pri IEEE.

U pismu od 6. travnja tajnik IEEE za transport Ray LaHood potiče NHTSA-u da poveća broj inženjera za područja elektrike, elektronike, računala i računalnih programa kako bi se omogućilo da agencija obavi ključnu zadaću osiguranja sigurnosti vozila. Dana 24. svibnja NHTSA je odgovorila da je u tijeku proces zapošljavanja velikog broja inženjera kao odgovor na povećane aktivnosti agencije.

 

Izvor: IEEE-USA

Ostavi komentar

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Oglašavanje

Možda će vas zanimati

Tehnologija

Najnoviji izumi tehnologije u 3D tisku brzo mijenjaju način na koji se stvari proizvode. To je tehnologija u nastajanju koja je alternativa tradicionalnim alatima...

Inženjerstvo

Prednja ili stražnja sjedala?

Inženjerstvo

Vlasnik Mercedes-Benza Daimler i tvrtka Bosch udružili su u utorak snage u razvoju samovozećih vozila kako bi stvorili robotski taksi koji će sam dolaziti...

Inženjerstvo

Imajući u vidu razvoj integriranog sustava na relaciji bespilotna letjelica – osobni automobil, koji bi pomagao u slučajevima velikih prirodnih katastrofa, automobilski div Ford...

Oglašavanje