Geografija i geologija

U Kini otkrivene najveće prirodno nastale rupe na svijetu

Istraživači su u Kini pronašli 49 prirodno nastalih rupa i za njih kažu da kriju mnoge tajne.

Vladini istraživači su ih otkrili za vrijeme četveromjesečnog istraživanja Qinling-Bashan planina koje se nalaze u području Hanzhonga u kineskoj provinciji Shaanxi.

One se nalaze na površini od 4500 km2. Najveća rupa ima promjer od 0,5 km, a dubinu od 0,315 km.

Znanstvenici su također pronašli nekoliko vrsta rijetkih biljaka i kineske leteće vjeverice sa žarkocrvenim krznom.

Znanstvenici pretpostavljaju da su rupe nastajale polako tijekom stotina tisuća godina jer su podzemne vode otapale stijene od vapnenca. Taj proces se može vidjeti i na drugim područjima na našoj planeti.

Francuski istraživač špilja Jean Poutasi je istražio jednu novootkrivenu rupu i nazvao ju je „najljepšom rupom na svijetu“, prenose kineski mediji.

Lokalni službenici se nadaju da će zanimanje za rupe, kao i prekrasan krajolik, privući turiste u tu regiju. Oni će i zaštititi to područje koje bi moglo sadržavati i važne geološke podatke o klimi u prošlosti.

Stručnjak Randall Orndorff je za National Geographis rekao da je prirodno nastala rupa zapravo propadanje tla koje nastaje kada se formira praznina pod zemljom.

One mogu nastati polagano ili brzo i ponekad mogu progutati zgrade ili vozila i čak odnijeti živote. Bez napredne tehnologije, kao što je podzemni radar, na površini često nema naznaka da će se rupe otvoriti sve dok se tlo ispod njih ne uruši. Ponekad se prije toga može čuti krckanje.

Poneke ljudske aktivnosti – kao što su građevinski radovi ili loš vodovodni sustav mogu uzrokovati stvaranje rupa, što može dovesti do velikih šteta.