Connect with us

Znanost

Foto: Pixabay

Matematika i Ekonomija

Učenici iz religioznih država lošiji u matematici

Negativna posljedica puno sati vjerskog obrazovanja u školama?

Učenici iz religioznih država postižu lošije rezultate u znanosti i matematici u odnosu na učenike koji dolaze iz manje religioznih država, otkriva nova studija.

“Države koje su religioznije postižu slabije ocjene u obrazovanju”, rekao je koautor studije profesor Gijsbert Stoet. Kao rezultat studije, savjetovao je da bi “vlade trebale podignuti obrazovne standarde, a time i životni standard, tako da vjeru drže izvan škola da bi joj oduzeli utjecaj u definiranju obrazovne politike.”

Zajedničkom studijom akademika s Leeds Beckett sveučilišta i sveučilišta Missouri ustanovljeno je da postoji “snažna” negativna korelacija između vremena provedenog na vjerskom obrazovanju u srednjim školama i ukupne uspješnosti učenika. U studiji objavljenoj u časopisu Intelligence, 82 su države rangirane prema “ocjeni religioznosti” koja se kreće od 0 do 10 i zatim je procijenjen akademski uspjeh tih zemalja temeljem podataka iz prošlog desetljeća.

Kao zemlje s najsekularnijim školstvom su ocijenjene Češka, Japan, Švedska, Estonija i Norveška, dok su najreligioznije: Jordan, Jemen, Egipat, Katar i Indonezija.



Profesor Stoet i dr. David Geary su uspoređivali podatke iz Programa za međunarodnu procjenu učenika (PISA) i Trendova u međunarodnom istraživanju matematike i znanosti (TIMSS) kako bi ocijenili obrazovni učinak učenika u različitim državama. Zatim su izmjerili religioznost koristeći istraživanja World Values i European Social.

Njihova otkrića sugeriraju da učenici u religioznijim državama postižu lošije rezultate u znanosti zbog nepodudaranja teorije evolucije i tradicionalnih uvjerenja. Profesor Stoet je kao odgovarajući primjer naveo Saudijsku Arabiju koja je na 72 mjestu zbog religioznosti, a 2004. godine je imala matematički rezultat od -1.8. Zaljevske zemlje nisu trenutno u civilnim sukobima i imaju besplatno obrazovanje, ali brojne sate tjedno posvećuju vjerskom obrazovanju.

U istraživanju, međutim, učenicima nije direktno postavljeno pitanje o religiji pa je profesor Stoet htio naglasiti da se direktni uzrok i posljedice ne mogu uspostaviti. Profesor drži kako bi se u školama trebalo učiti o religiji, ali ne i podučavati učenike kako da prakticiraju vjeru.

“Osobno vjerujem da bi škole trebale biti sekularne, jer uočavamo kako postoji veza između religije i obrazovanja i smatram da bi bilo dobro da se školski sustav usredotoči na znanost i matematiku”, poručio je Stoet. Dodao je i kako je “uvjeren” da postoje dobre vjerske škole, ali da učenje vjere “treba biti minimalno”.

Studija je isto tako pokazala da su žene generalno religioznije od muškaraca. “Iako je već poznato kako vjersko obrazovanje u školama vodi do segregacije zajednica, sad je također jasno kako je religioznost izravno u vezi s lošijim rezultatima u obrazovanju,” objasnio je profesor Stoet.

“Iako je potrebno još dodatnog istraživanja mehanizama, moj savjet kreatorima obrazovnih politika je da drže obrazovanje i religiju odvojeno i da usvoje sekularni pristup kad je riječ o obrazovanju.”

Negdje, nešto nevjerojatno čeka da bude otkriveno.

11 komentara

11 Comments

  1. Tomo Kosta

    prosinac 17, 2017 kod 2:12 pm

    Pa uče djeca kako je jednostavno doći do skupog Mercedesa

  2. Zeljko Zelja Borasovic

    prosinac 17, 2017 kod 2:22 pm

    Racunaju bog ce im pomoc

  3. Бо Јан

    prosinac 17, 2017 kod 2:53 pm

    Više ima veze sa geografskim područjem ili odrednicom sjever-jug.

    • Selvin Ziberi

      prosinac 18, 2017 kod 2:13 pm

      I religioznost isto tako.

    • Iranska kultura, povijest i tradicija

      prosinac 18, 2017 kod 2:36 pm

      Selvin Ziberi, nema. Na temelju selektivnih dokaza i iluzornih korelacija možemo eto uzeti da Iran ima više medalja od Japana na matematičkim olimpijadama, pa provaliti da su “vjernici pametniji”. Postoji tu najmanje 7-8 faktora, međusobno isprepletenih, a religija uopće nije među njima.

  4. Iva Mazarekić

    prosinac 18, 2017 kod 7:42 am

    Zbog kolizije izmedju vjerskih uvjerenja i teorije evolucije, učenici imaju slabije rezultate iz fizike, kemije i matematike…ahahahahaahahaha, super su mi ovakve “relevantne” studije

  5. Iranska kultura, povijest i tradicija

    prosinac 18, 2017 kod 2:24 pm

    Prema broju medalja na Matematičkoj olimpijadi, Iran je ispred Japana i ostale četiri zemlje s najsekularnijim obrazovanjem. Također, u zadnjih 25 uvijek smo bolje kotirali od Francuske, kolijevke sekularnosti. Ove godine smo bili peti. Ako postoji kolizija evolucije i vjerskih uvjerenja u Americi ili Saudijskoj Arabiji, to ne znači da postoji i kod nas i drugdje. Izuzetno glupa studija, najkraće rečeno.

  6. Tomislav Rašić

    prosinac 18, 2017 kod 7:12 pm

    covjek se treba obrazovat onoliko koliko on misli da je potrebno zivit se moze i bez 99 posto smeca sta nam se trpa na silu ne na znanje..f the history

    • Bane

      prosinac 20, 2017 kod 2:13 pm

      Vidi se da si ti taj metod primjenio na sebi.

  7. Branka Karamatić

    prosinac 19, 2017 kod 10:14 am

  8. Bane

    prosinac 20, 2017 kod 2:17 pm

    Kako je jedna šarlatanska kvazinauka, moderna tvorevina za kontrolu ljudi, zaglupljivanje i uzimanje im različitih vrednosti uopće došla u škole? Na ovim prostorima sve religije propovedaju mržnju, ksenofobiju, homofobiju i šta sve ne. Crkve je trebalo sravniti s zemljom i sve lopove pohapsiti. A kakvih tek ima u crkvi zločinaca. Bolje da uče decu astrologiji, bar bi bolje naučila zbrajati.

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Više u Matematika i Ekonomija

Popularno

Pratite nas na Fejsu

Na Vrh