Računarstvo i internet

Umjetna inteligencija: Računala uče od nas

Ljudi se često pitaju pomažu li računala djeci da postanu pametnija, no znanstvenici sa sveučilišta Berkeley u Kaliforniji postavi li pitanje naopako – mogu li djeca učiniti računala pametnijima. Odgovor je da mogu.

Ono što su znanstvenici napravili, jest da su iskoristili kognitivne sposobnosti beba, dojenčadi i predškolske djece, za programiranje računala, kako bi mogla više ‘razmišljati’ poput ljudi, prenosi Science Daily.

Ukoliko se to uspije replicirati u računalima, računalni modeli bazirani na moždanoj snazi djece navedene dobi, mogli bi značajno pridonijeti razvoju umjetne inteligencije. ‘Djeca su najveći strojevi za učenje u svemiru. Zamislite da računala mogu učiti jednako brzo poput njih’, istaknula je Alison Gopnik, razvojna psihologinja s Berkeleyja.

Znanstvenici otkrivaju kako djeca u ranoj dobi testiraju hipoteze, statističke obrasce i izvlače zaključke istovremeno se konstantno prilagođavajući promjenama. ‘Malena djeca u stanju su riješiti probleme koji još uvijek predstavljaju izazov za računala, poput učenja jezika i prepoznavanja uzročnih veza. Nadamo se kako ćemo računala učiniti pametnijima, tako što ćemo ih učiniti da se ponašaju više kao djeca’, rekao je Tom Griffiths, direktor računalnog spoznajnog znanstvenog laboratorija na Berkeleyju.

Računala programirana s dječjom inteligencijom mogla bi pametnije i brže obavljati interakciju s ljudima u aplikacijama poput računalnih tutoriala te robotskih telefonskih tajnica.

‘Vaše računalo moglo bi naučiti otkrivati uzročne veze, koje idu od jednostavnih slučajeva poput tog da prepoznaju kako radite sporije kad niste popili jutarnju kavu, do kompleksnijih poput otkrivanja koji geni uzrokuju veću podložnost bolestima’, pojasnio je Griffiths. On koristi metodu poznatu kao Bayesianova teorija vjerojatnosti, kako bi preveo izračune koje djeca prave u glavama tijekom rješavanja zadataka, u računalne modele.

Dnevnik

umjetna inteligencija

1. Davor Krizmanić

ožujak 14, 2012 kod 1:46 pm

Tako je…da nije nas nebi bilo ni račuala..!! :-))

2. Filip Jukić

ožujak 14, 2012 kod 1:52 pm

Bojim se da smo gotovi,kad pocnu kopati po kontejnerima…morati cemo promijeniti planet!

3. Ivan Banovac

ožujak 14, 2012 kod 2:14 pm

Skynet is online!

ožujak 14, 2012 kod 7:08 pm

mozak je velika misterija,mogućnosti su mu neograničene.vjerovatno terabajti”pohranjene”memorije .

• Tomislav

ožujak 14, 2012 kod 8:51 pm

Tocniju sliku mozes dobiti ovako: nasa sjecanja, zapazanja su impulsi koje mozak obrađuje: slika, zvuk, dodir. Tesko mozemo taj jedan impuls usporediti sa jednim bitom jer, uzmimo naprimjer oko, ne salje te impulse ‘bit po bit’ vec jednu sliku u jednom impulsu salje u mozak. Tesko se moze reci koliko mozak moze ‘pohraniti’ zbog broja bitova koji kodiraju jednu sliku u računalu (ovisno o pixelima, bojama) a oko je.. ono… pixeli i pixeli, tako je i sa zvukom pa je tu uho i sl. Sigurno nije ni blizu terabajtim vec puno vise.

Više u Računarstvo i internet