Uskoro će asteroid dugačak kao Airbus A319 proletjeti vrlo blizu Zemlje

FOTO: HUFFINGTON POST

Astronomija

Uskoro će asteroid dugačak kao Airbus A319 proletjeti vrlo blizu Zemlje

asteroid zemlja

NASA je nedavno objavila da će 5. ožujka pokraj Zemlje proletjeti asteroid promjera otprilike 30 metara, no bez ikakve mogućnosti da navedeni udari u Zemlju. Ipak, postoji velika mogućnost da dotični prođe na minijaturnih 18 000 km udaljenosti od našeg planeta, što je tek dvadeseti dio udaljenosti između Mjeseca i Zemlje.

Ukoliko navedeni prođe na maloj udaljenosti od Zemlje, bit će ga moguće vidjeti pomoću teleskopa, no isto tako mogao bi proći i na impresivnoj udaljenosti od 14 milijuna kilometara. Razlog tolikim odstupanjima pri izračunu moguće putanje leži u činjenici što je asteroid, registriran pod imenom 2013 TX68, otkriven prije samo tri godine i otada je bilo malo prilika za njegovo promatranje.

Naime, nakon što je prvi put opažen, 2013 TX68 približavao se Zemlji s noćne strane planeta, no nakon tri dana promatranja asteroid se prebacio na dnevnu stranu planeta te ga više nije bilo moguće pratiti. Ipak, u tom kratkom vremenskom intervalu znanstvenici su uspjeli ugrubo izračunati moguće putanje navedenog. Nažalost, u izračunima nije bilo moguće otkloniti mogućnost pogreške, zbog čega se nije mogla odrediti točna putanja, već samo raspon putanje, od najbliže do naudaljenije u odnosu na Zemlju.

Grafički prikaz raspona moguće putanje asteroida 2013 TX68 (FOTO: P. Chodas / NASA / JPL)

„Orbita ovog asteroida umnogočemu je nepoznata, i bit će teško predvidjeti gdje će se nalaziti. Postoji mogućnost da ga naši teleskopi registriraju za praćenje asteroida kad prođe pokraj nas tijekom idućeg mjeseca, pružajući nam podatke pomoću kojih ćemo preciznije moći izračunati njegovu orbitu oko Sunca”, otkrio je Paul Chodas, voditelj NASA-inog centra za praćenje asteroida.

Uzimajući u obzir trenutno raspoložive podatke, postoji mogućnost da bi asteroid mogao udariti u Zemlju tijekom jednog od sljedećih preleta, no i takva mogućnost je iznimno mala, i računa se u omjeru 1:250 milijuna. „Mogućnost sudara tijekom sljedeća tri preleta toliko je mala da jednostavno ne postoji nikakav razlog za zabrinutost. Štoviše, u potpunosti očekujem da sljedeća promatranja još više smanje navedenu mogućnost”, konstatirao je Chodas.

Međutim, što bi se dogodilo kad bi asteroid ipak udario u Zemlju? Uzevši u obzir da je navedeni dvostruko veći od asteroida koji je prije tri godine eksplodirao iznad Čeljabinska u Rusiji, prouzročivši udarni val koji je razbio na tisuće prozora i ozlijedio 1500 ljudi, moguće je pretpostaviti kako bi i 2013 TX68 eksplodirao u atmosferi, izazivajući pritom dvostruko jači udarni val od onog iz Čeljabinska. A možete zamisliti koliku bi štetu takav udar izazvao iznad gusto naseljenog područja…

Izvor: NASA

1. Sašenko Sadiković

15 veljače, 2016 kod 4:51 pm

ŠTA SMETA DA I UDARI

• Markovac Nadia

15 veljače, 2016 kod 4:58 pm

Meni smeta: bilo bi mi silno žao nekih jako dobrih i bezazlenih ljudi. Nisu svi zaslužili da nestanu zauvijek.

• Sašenko Sadiković

15 veljače, 2016 kod 4:59 pm

DOBRI BI I NASTRADALI A LOŠI BI OSTALI KO I ZA VRIJEME RATA .

2. Damjan Kolarek

15 veljače, 2016 kod 4:53 pm

Super 🙂

3. Ida Šuman

15 veljače, 2016 kod 4:59 pm

Ja se i dalje nadam da ce nas neki zbrisati sa Zemlje. “Jedini bolji svijet koji mogu zamisliti, je onaj koji ce biti sagradjen na pepelu ovog”.

15 veljače, 2016 kod 7:39 pm

Ako se nadaš da će ovaj svjet biti bolji bez tebe slobodno napravi pogrešan korak ali nemoj govoriti u moje ime!!!

16 veljače, 2016 kod 2:16 am

Sta sam tacno rekla u tvoje ime?

• Zlatko Markovcic

16 veljače, 2016 kod 11:51 am

Nisu svi ljudi zli i nije vecina covjecanstva kriva za stanje takvo kakvo je. Kriva je manjina koja drzi sve konce u rukama a mi smo samo ovcice koje blejimo i ne poduzimamo nista jer mislimo da ne mozemo nista promijeniti. Trebamo samo mijenjati svijest i sebe i zato mislim da ljudski rod ipak ne zasluzuje takav kraj kakav ti prizeljkujes.

16 veljače, 2016 kod 12:49 pm

Zlatko, ne poduzimanjem nicega smo saucesnici u zlu. Sve sto je potrebno za trijumf zla jeste da “dobri” ljudi ne cine nista. Naravno da ima i dobrih i zlih, i onih neutralnih sto idu u korist zlu, ali govorim generalno o ljudskoj vrsti. Pohlepa, ratovi, zagadjenja okeana i masovna deforestacija, istrebljivanje drugih vrsta, bahatost i ego da nam planeta i sve na njoj pripada, da su sva druga ziva bica niza i bezvrijedna, da postoje samo za nasu korist – ishranu, kapute, komade namjestaja. Okrutni smo, sve se svodi na korist – profit i komfor. Bez empatije i razmisljanja o posljedicama. A ironicno, jedina smo svjesna vrsta. Najveca dostignuca prirode, i njen najveci kosmar. To je samo moje misljenje, mogli smo mnogo pametnije. Ali smo zabrljali. Mnogo. I bez asteroida sami sebi polako ali sigurno dajemo autogol.

16 veljače, 2016 kod 2:31 pm

Citiram “Ja se i dalje nadam da ce nas neki zbrisati sa Zemlje.” Ta tvoja izjava se odnosi i na mene, to znaći ako želiš da cijeli svjet zbriše jedan Asteroid i dobre i loše tad bi se ti trebala svrstavati među loše!

16 veljače, 2016 kod 3:16 pm

Kad kazem “JA se nadam”, govorim u svoje ime. Sto se tice te podjele, i ja bih voljela da postoji neki natprirodni nacin koji ce selektivno i ciljano eliminisati lose, a ostaviti dobre. Ali nema. Ili smo svi tu kao vrsta, ili nismo. Priroda ne pravi razlike.

16 veljače, 2016 kod 3:25 pm

“Ja se nadam” to je zaista u tvoje ime ali ” da će nas neki zbrisati sa Zemlje” to se odnosi na 6,5 milijardi ljudi koji bi bili “zbrisani”pošto kao što si sama izjavila nema neki natprirodan naćin da zbriše samo loše.

16 veljače, 2016 kod 4:44 pm

To je tacno, ali to je samo moje licno misljenje o ovom problemu, koji je takav da ga ne mogu ograniciti na pojedince, vec se odnosi i na tebe, i na mene i sve nas. A nisam jedina, vidim ni medju komentatorima, koja tako razmislja. Koliko god kontradiktorno zvucalo, svako ko prizeljkuje takav scenarij, nema maliciozne razloge. To su upravo oni ljudi koje boli sve ono sto se desava na ovom svijetu. Sto vise vidis i cujes, vise si ogorcen. Najlakse je onima u blazenom neznanju.

16 veljače, 2016 kod 5:15 pm

Ajde iskreno zar nije ludost željeti da nas smrvi neki Asteroid samo zato što na ovom svjetu ima zli ljudi, ti kao pojedinac ne možeš ništa po tom pitanju napraviti, to ti je borba protiv vetrenjača, nemoj pokušati biti Don Quijote jer izgubit ćeš bitku a, da je i nisi niti počela žalosno ali istinito!

16 veljače, 2016 kod 8:07 pm

Naravno da ne mogu nista napraviti, i ne znam zato zasto je toliko sporan moj komentar. Bila ludost ili ne, cinjenica je da SVE bioloske vrste imaju svoj rok trajanja. Priroda ih kreira, priroda ih brise. Zivot izumire masovno, pa se opet regenerise, u novim oblicima, s promijenjenim smjerom evolucije. Stopa izumiranja se tokom bioloske historije svodila u prosjeku na jednu izgubljenu vrstu u svake 4 godine. Covjek ju je sada svojim aktivnostima povisio na 120 hiljada puta iznad tog nivoa. “Inteligentna” vrsta. Sad mi haramo jer smo dominantna vrsta, ali ima nesto i iznad nas. Mozemo dozivjeti istu sudbinu kao dinosaurusi koji su u svoje vrijeme bili nezaustavljivi haha. Cilj nam jest da ne dozivimo kraj, ali kao sto rekoh gore dajemo sami sebi autogol. Priroda ne ostaje duzna, ona je ta koja zadaje zavrsni udarac a mi smo jos daleko od kolonizacije nove planete. Zao mi je, samo sam objektivna i ne mislim da zasluzujemo novu sansu.

16 veljače, 2016 kod 8:11 pm

Na srecu, a i na zalost, moja struka je takva da putujem i bavim se ispravljanjem ljudskih gresaka, i zastitom svega onog sto je ugrozeno od ljudske ruke. Tesko je biti u tome a ne biti bar malo mizantrop…

4. Ahmed Sadikovic

15 veljače, 2016 kod 5:02 pm

Opet kasnite nas je mogo udarit dok vi objavite post

5. Rusmir Mesinovic

15 veljače, 2016 kod 5:05 pm

Kamo srece da osine koje bi olaksanje bilo za ovu zemljicu napacenu, da malo dodje dosebe, a i ovu stoku od ljudi da potamani valjalo bi, tamam imene

6. Azra Imamovic

15 veljače, 2016 kod 5:11 pm

Red bi bio da nas ne zaobidje,toliko ljudi to zeli.

7. Ekrem Hozanovic

15 veljače, 2016 kod 5:12 pm

Ako neće udariti, nije ni važno

8. Hajrudin Hedzic

15 veljače, 2016 kod 5:12 pm

Izgorice mu GUZICA do zemlje .

9. Goran Škoro

15 veljače, 2016 kod 6:12 pm

Airbus 319 je komarac..

10. Davor Krizmanić

15 veljače, 2016 kod 6:19 pm

Ovo je 897 asteriod koji se najavljuje…da će zamalo udariti zemlju…

• Danijel Pleš

15 veljače, 2016 kod 9:09 pm

Da i?

• Znanost.com

15 veljače, 2016 kod 9:18 pm

Za ovaj se asteroid nigdje ne najavljuje kako će “udariti u Zemlju”. Upravo suprotno, baš kao što i piše u članku. 🙂

• Danijel Pleš

15 veljače, 2016 kod 9:23 pm

Davora je udarila rakija u glavu

11. Zeljko Macekovic

15 veljače, 2016 kod 6:30 pm

Amerikanci će nas spasiti!

12. Ivo Zec Knezevic

15 veljače, 2016 kod 6:36 pm

18 000.km ili m svejedno ce zemlja osjetiti njegovo prisustvo a toga ocito ljudi nisu svjesni. Da kosmicka energija i sile djeluju na drugaciji nacin od onoga sto nas uce u skoli.
    Bezuvjetno velika je mogucnost da ga usisaju Zemljine magnetne silnice ili skrenu sa putanje kretanja neovisno na brzinu kretanja. Ako mu je sastav od zeljeza ili slicnog sastava ,eto onda nama nepozvanog gosta koji ce navratiti u obliku plamene loptice.

13. Vedran Štruklec

15 veljače, 2016 kod 8:14 pm

Lucia Levar na moj roćkas <3

14. Marijan Mutaja

15 veljače, 2016 kod 8:37 pm

Kažu da se Asteroid može prodati za dobre pare u svrhu istraživanja, e da mi oće pasti u dvorište!!!

15. Dominik Pavešić

15 veljače, 2016 kod 9:44 pm

Ovo izgleda ko ogroman đoint.

16. Miran Nemirni Juričić