FOTO: Hohmann Lab, Massachusetts General Hospital

Zdravlje i Medicina

Uskoro kreće testiranje lijeka za debljinu napravljenog od izmeta

Čini se da bi bi inače prosta fraza o konzumaciji izmeta uskoro mogla poprimiti sasvim drugačije značenje, barem ako je vjerovati znanstvenicima iz Massachusetts General Hospital. Naime, krajem ove godine počet će testiranje novog lijeka za pretilost sintetiziranog, ni manje ni više, nego od obrađenog ljudskog izmeta.

Iako nam se ovakva metoda liječenja na prvi pogled čini iznimno odbojnom, navodno postoje čvrsti dokazi kako prerađeni izmet ima koristan utjecaj na mikrobiološko stanje probavnog sustava. Štoviše, neka istraživanja pokazala su da su takvi preparati u nekim situacijama efikasniji i od samih antibiotika.

Testiranjem na ljudima nastojat će se potvrditi teza da bakterije iz izmeta jedne osobe mogu pomoći u borbi protiv tvrdokornih infekcija probavnog trakta druge osobe, ali i poslužiti kao sredstvo pri smanjivanju prekomjerne tjelesne težine.

„Fekalnom mikrobiološkom transplantacijom prenose se probavne bakterije od zdrave, vitke osobe u pretilu osobu”, objasnili su znanstvenici. Pritom se uzorci izmeta zdrave osobe isušuju postupkom dubokog smrzavanja te ih se potom pakira u kapsule spremne za davanje pretilim pacijentima. Napomenimo kako će sam postupak kliničkog istraživanja uključivati 21 pretilog pacijenta, dok će se kod odabira donora voditi računa da dotične osobe budu u odličnom zdravstvenom stanju. Prvotna faza kliničkog israživanja trajat će najmanje tri mjeseca, a ovisno o rezultatima, produžit će se na godinu dana ili čak i duže.

Govoreći za Ars Technicu, voditeljica istraživanja Elaine Yu priznala je kako znanstvenici u ovom trenutku nisu sigurni kakvi će biti rezultati istraživanja, izrazivši pritom nadu kako će dotično pružiti nove spoznaje o mikrobima koji obitavaju u našem tijelu, kao i o djelovanju navedenih mikroba na fiziološke procese.

Recimo za kraj kako ovo nije prvo istraživanje na polju transplantacije mikroba iz probavnog sustava, budući da je tijekom 2013. godine proveden prijenos probavne bakterije iz dvoje ljudskih blizanaca u miševe, što je u konačnici imalo uistinu zanimljive rezultate. Naime, bakterija iz debelog blizanca je za posljedicu imala povećanje tjelesne težine miša u kojeg je implantirana, dok je miš koji je dobio bakteriju iz vitkog blizanca također zadržao liniju.

Izvor: Massachusetts General Hospital

1. Ivan Stipišić

20 siječnja, 2016 kod 7:44 pm

ma bolje i govno nego canabis 😛

2. Alma Keser-brozović

20 siječnja, 2016 kod 7:46 pm

Tako je i Hitlerov doktor tretirao svog pacijenta protiv nadutosti 🙂

3. Dario Knezevic

20 siječnja, 2016 kod 7:48 pm

Govna u kapsulama,,,!!

4. Armin Avdic

20 siječnja, 2016 kod 8:28 pm

Znaci uskoro ce nam doktori govoriti “jedite govna” i to cemo shvatiti kao savjet a ne uvredu 😀

5. Još Uvijek Sopot

20 siječnja, 2016 kod 8:38 pm

Pa eto moj pes je to odavno skužil, a sad je i meni jasno

6. Josip Zlatarević

20 siječnja, 2016 kod 10:50 pm

nasi politicari jedu govna svaki dan pa nisu mrsavi

7. Tomislav Soldo

21 siječnja, 2016 kod 3:20 am

Jedi ti govna…

8. Lucija Šimetić

21 siječnja, 2016 kod 7:55 am

Prije dosta godina pricao nam profesor o tome, slusala sam prije par mj i jednog mikrobiologa koji se osvrbuo na ovu “transplantaciju”, ali ne mogu rec da sam vjerovala… mislila sam da ce “transplantat” ipak ulaziti s dr. strane 🙂

9. Alen Pavliša Renze

21 siječnja, 2016 kod 8:55 am

Super,pa stvarno neznam zar vam sve te gluposti nisu smiješne. Da si čovijek,uopče da, to jest dozvoli još jednu vrstu manipulacije i igranje ne samo sa tijelom več,sa svojim psihofizičkim stanjem,problem je u genetici,šećeru,kretanju,psihofizičkom stanju, a prije svega u socijalizaciji po pojedinačnoj osobi,to je proces koji traje ovisno o problemu same individue,nažalost od tri mijeseca pa do 36 mijeseci, a bilo kakav EKSTRIM,stvara veči problem,psihofizčki gledano,da postoje ljekovi ja bi ih prije nazvao otrovi koji če vas u brzom efektu dovesti do željenog cilja, ali pitam vas šta mislite šta če vam se dogoditi sa glavom (PSIHOM). Šta mislite da če problem biti riješen.PIŠE; Patrik Pavliša.

10. Nino Essx