Oboljenja i poremećaji

Ususret piluli za oboljele od celijakije

Znanstvenici najavljuju napredak u razvijanju pilule za oboljele od celijakije. Ona bi djelovala slično piluli za laktozu, koja ljudima s intolerancijom na laktozu omogućava da jedu mliječne proizvode bez rizika od probavnih smetnji. Justin Siegel, Ingrid Swanson Pultz i suradnici u radu objavljenome u časopisu Journal of American Chemical Society opisuju svoju metodu, koja uključuje enzim za razgradnju glutena, uzročnika simptoma celijakije.

Istraživači objašnjavaju da je celijakija autoimuna bolest kod koje gluten u proizvodima od pšenice, raži ili ječma uzrokuje upale u probavnom traktu. Enzimi u želucu razgrađuju gluten na manje dijelove, nazvane peptidima. Za većinu ljudi ti su peptidi bezopasni, ali za osobe s celijakijom oni izazivaju autoimunu reakciju i bolne simptome. Trenutno je jedini oblik liječenja dijeta bez glutena. Međutim, znanstvenici su zaključili da bi pacijenti s celijakijom mogli jesti hranu koja sadrži gluten kad bi enzim mogao dodatno razgraditi opasne peptide,

Znanstvenici opisuju otkriće enzima prisutnoga u prirodi, a koji ima neka od idealnih svojstava upravo za to. Modificirali su enzim u laboratoriju kako bi on zadovoljio sve potrebne kriterije. Novi enzim pod nazivom KumaMax razgradio je više od 95% glutenskoga peptida koji se javlja kod celijakije u kiselim uvjetima, poput onih u želucu. “Ta kombinirana svojstva ovoga novog enzima čine ga obećavajućim rješenjem za oralnu terapiju kod celijakije”, kažu istraživači.

Istraživanje su financirali Medicinski institut Howard Hughes i Agencija za napredne obrambene istraživačke projekte.

Izvor: American Chemical Society

Kao magistar informacijske znanosti, iz profesionalnih razloga posebno prati razvoj kako gospodarskih i znanstvenih prilika u zemlji i svijetu, tako i općih kulturnih i drugih događanja poput razvoja tehnologije i njezinog utjecaja na društvo.