Mikrobiologija

Uzgojene matične stanice rožnice mogle bi liječiti sljepoću

oci

Znanstvenici sa Sveučilišta u Southamptonu otkrili su da se u području prednjeg dijela oka, između rožnice i bjeloočnice, nalaze posebne matične stanice (‘corneal limbus’) koje bi mogle pomoći u liječenju sljepoće.

Istraživanje, upravo objavljeno u časopisu PLOS ONE, pokazalo je da se ove matične stanice mogu uzgojiti in vitro.

Naime, u odgovarajućim laboratorijskim uvjetima te se stanice mogu programirati tako da se ponašaju poput stanica fotoreceptora, odgovornih za registriranje svjetla.

Poznato je da gubitak stanica fotoreceptora uzrokuje nepovratnu sljepoću, pa se znanstvenici nadaju da bi ovo otkriće moglo dovesti do novih tretmana u liječenju stanja kao što je makularna degeneracija, inače glavni uzrok sljepoće u razvijenom svijetu, od koje među 75-godišnjacima u Velikoj Britaniji boluje svaka treća osoba.

Profesor Andrew Lotery sa Sveučilišta u Southamptonu i oftalmolog u Southampton General Hospitalu koji je vodio ovo istraživanje pojasnio je:

“Ove stanice su lako dostupne i imaju iznenađujuću prilagodljivost, što ih čini atraktivnim staničnim resursom za razvijanje novih terapija u budućnosti. To će pomoći da se izbjegnu komplikacije u liječenju u smislu odbacivanja ili kontaminacije, jer se stanice uzete od pacijenta i vraćaju u njegovo oko. Naravno, sada su potrebna dodatna istraživanja kako bi se ovaj novi pristup razvio prije nego što se počne konačno primjenjivati kod pacijenata.”

Nadalje, važno je istaknuti da ove matične stanice postoje u svakoj dobi čovjeka, pa se tako mogu uzgojiti i iz stanica 97-godišnjaka.

Stoga istraživači vjeruju da ovo otkriće otvara mogućnost novih načina liječenja očnih bolesti kod osoba starije životne dobi.

JAVORKA LUETIĆ / SL

1. Ivan MasterMind Dešić

listopad 23, 2014 kod 8:17 pm

Jos da nađu i nesto za ambliopiju

2. Zdenka Brajkovic

listopad 23, 2014 kod 8:19 pm

koja divna vjest

3. Ingrid

prosinac 4, 2014 kod 11:38 pm

Da li se nekako moze saznati adresa i kontakt isntituta i profesora koji se ovime bavi ? Kod mene se bas radi o degeneraciji makule. Ako je moguce, molim Vas posaljite mi na mail adresu. Hvala.

Više u Mikrobiologija