Genetika

Veliki iskorak u otkrićima o ranom embrionalnom razvoju

Znanstvenici sa Genome Institute of Singapore (GIS) nedavno su generirali podatke od jedne značajne stanične ekspresije koji su ključni za molekularno razumijevanje razvoja sisavaca od oplodnje do implantacije embrija, proces poznat kao predimplantacijsko razdoblje.

Stečena znanja imaju izravan utjecaj na kliničke primjene u području regenerativne medicine i potpomognute reprodukcije. Ovo istraživanje, objavljeno u Developmental Cell 20. travnja 2010. godine, prvo je istraživanje takve vrste primjene analize genske ekspresije mnogih gena na stotine stanica u razvojnom sustavu.

Koristeći novu BioMark mikrofluidnu tehnologiju i miša kao modela za predimplantaciju embrija, znanstvenici su mogli proučavati ekspresije 48 gena od pojedinačnih stanica i to primijeniti kako bi analizirali preko 600 pojedinačnih stanica od 1-stanice do 64-stanice u fazi predimplantacijskog razvoja. Ova visoko propusna metodologija istraživanja jedne stanice daje znanstvenicima mogućnost otkrića dinamičkih obrazaca ponašanja stanice, što je bez presedana u polju interesa. Značajno je da rezultati istraživanja rješavaju neke od argumenata koji se odnose na događaje u diferencijaciji stanice i postavljaju signal faktora rasta fibroblasta kao primarni događaj u kasnijoj sudbini staničnih odluka.

Izvršni direktor na GIS-u, biomedicinskom istraživačkom institutu Agency for Science, Technology and Research (A*STAR), profesor Edison Liu rekao je: “Ovaj izuzetan rad Guojia Guoa, Mikaela Hussa, Paula Robsona i ostalih kolega koristi nove mikrogenomske tehnologije da bi bilježio kako s vremenom pojedina stanica odluči postati trajno različiti dio embrija. Unutar jedne podjele, stanice se obvezuju na određene razvojne linije ekspresijom definiranih setova gena. Ovo istraživanje sada otvara mogućnost za procjenu genetskih okidača za sudbinu određivanja pojedinačnih stanica u razvojnom vremenu. Na drugoj razini, ovaj rad ističe važnost novih mikrotehnologija u promicanju razumijevanja ranih embrionalnih događaja. ”

Profesor Davor Solter, viši glavni istraživač Institute of Medical Biology, A*STAR, dodao je: “Ovo je pravi tehnološki tour de force. Autori su istražili promjene u ekspresiji brojnih gena na razini jedne jedine stanice tijekom predimplantacijskog razvoja miša. Oni su jasno pokazali stupnjevite i slučajne linije alokacija i odsutnosti predodređenosti. Ovi su rezultati uvjerljivo riješili jedno od vrućih debatiranih pitanja u vezi razvoja sisavaca i osigurali važan novi uvid u mehanizme koji reguliraju rani razvoj u sisavaca. ”

“Ovo su važni rezultati. Tim na GIS-u pružio je novi pogled na kompleksne i slabo razumijevane procese ranog razvoja embrija. Također pokazuju i snagu ekspresije gena jedne stanice. Jasno je da se pojedinačne stanice i male grupe stanica ponašaju drugačije nego ukupna populacija, a te razlike su ključ za razumijevanje biologije sustava u cjelini”, rekao je Gajus Worthington, predsjednik i glavni izvršni direktor Fluidigm. “Uvijek je posebno oduševljenje kada istraživači koriste mogućnosti Fluidigmovih tehnologija kako bi dali uvid u bit znanstvenih spoznaja.”

Predimplantacijski period obuhvaća prve stanične diferencijacijske događaje u razvoju sisavaca uključujući stvaranje pluripotentnih stanica iz kojih proizlaze embrionalne matične (ES) stanice. Kao jedan od najjednostavnijih razvojnih sustava sisavaca za istraživanje, on može pružiti sveobuhvatno razumijevanje složene molekularne kontrole u reprogramiranju i sudbinskih staničnih odluka.

Izvor: Agency for Science, Technology and Research