Connect with us

Znanost

Psihologija

Virtualne žene se više razgolićuju

U virtualnom svijetu Second Life ženski avatari pokazuju znatno više golišavosti od muškaraca, neovisno o njihovim virtualnim tjelesnim proporcijama, zaključak je istraživanja koje su Matthieu Guitton i suradnici sa Sveučilišta u Lavalu u Kanadi objavili u internetskom časopisu PLoS ONE.

Potreba ljudi da se pokrivaju proizlazi iz klimatskih, ekoloških, prirodnih i kulturnih ograničenja, tako da se sklonost ljudi prema razgolićavanju teško može izmjeriti u stvarnome svijetu. Kako bi proučili ljudsko ponašanje bez barem nekih od navedenih ograničenja, istraživači su analizirali kako se odijevaju muški i ženski avatari u virtualnom, trodimenzionalnom svijetu Second Life. On nudi korisnicima opciju da odaberu spol, izgled i odjeću svojih virtualnih avatara, s time da odjeću mogu odabrati iz toga virtualnog svijeta te nisu ograničeni na unaprijed zadane kostime.

Second Life

Otkrili su da je, od preko 400 ispitivanih virtualnih ljudi, između 75-100% svoga tijela prekrilo 71% muških avatara i samo 5% ženskih. S druge strane, 47% virtualnih žena prekrilo je između 25-49% površine svoga tijela, u usporedbi s 9% muškaraca. Količina pokrivenoga tijela bila je neovisna o tradicionalnim rodnim mjerilima fizičke privlačnosti za virtualne avatare, kao što su omjeri struk-prsa za žene. Prema studiji, “ovi rezultati pružaju implikacije za razumijevanje kako rodno specifični aspekti razgolićavanja utječu na ljudske socijalne interakcije u virtualnom i stvarnom okruženju.”

Guitton dodaje: “Virtualno okruženje pruža jedinstveni alat za proučavanje ljudskoga ponašanja neometanoga fizičkim ograničenjima okružja. Taj bi nam alat mogao omogućiti da se otkriju ključne rodne razlike u sklonosti prema pokazivanju golišavosti.”

Izvor: Public Library of Science

Kao magistar informacijske znanosti, iz profesionalnih razloga posebno prati razvoj kako gospodarskih i znanstvenih prilika u zemlji i svijetu, tako i općih kulturnih i drugih događanja poput razvoja tehnologije i njezinog utjecaja na društvo.

6 komentara

6 Comments

  1. Svjetlana Kelava

    23 siječnja, 2013 kod 10:24 pm

    uputstvo u iluziju

  2. Zvonimir Ercegovac

    23 siječnja, 2013 kod 10:30 pm

    ovo je jedna igra koja je otišla u sasvim krivom smijeru

  3. Nisam Pametan

    23 siječnja, 2013 kod 10:42 pm

    kako misliš u krivom smjeru,,,ja uopće ne znam o čemu se radi…ovo mi je prvi glas da to postoji… ajde objasnite mi? podsjeća em malo na Surogat sa Bruce Willisom =P

  4. Tibor Bartholomew Sklepić

    23 siječnja, 2013 kod 11:12 pm

    hmmmm, a da nema kojim slučajem općenita hrpa muških gejmera sa ženskim likovima u skoro svim online igrama? Go figure.

  5. Tomislav Krpina

    24 siječnja, 2013 kod 5:58 am

    Second Life je većinom svijet žena.

  6. Silvija Vlahovec

    24 siječnja, 2013 kod 4:31 pm

    Ma da?!?!? Pravo iznenađenje!

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Više u Psihologija

Popularno

Pratite nas na Fejsu

Na Vrh