Foto: Wikimedia

Biljke i životinje

Više od četvrtine britanskih ptica bori se za opstanak

Nova izvješća britanskih istraživača upozoravaju da se više od četvrtine tamošnjih ptica bori za opstanak.

Posljednja istraživanja upućuju na to da se u Britaniji na tzv. „crvenoj listi” nalazi 67 od ukupno 244 vrsta ptica, što u postocima daje brojku od 27%. Ovaj alarmantni podatak uzdrmao je sve ljubitelje životinja, pogotovo ljubitelje ptica, te ih natjerao na razmišljanje kako pospješiti njihovu zaštitu i prevenciju od izumiranja. Čimbenici kao što su šumarstvo, lov na ptice, poneki obnovljivi izvori energije te velika CO2 isparavanja znatno pridonose izumiranju ptica. Od 2009. godine devet novih vrsta je uvršteno na ovu listu, što nam govori da je razina onečišćenja i zagađenja britanskog zraka u konstantnom porastu.

Ptica imenom barska šljuka, eng. curlew, možda je najbolji primjer ove pošasti. Između 1995. i 2008. godine smanjenje populacije šljuke zabilježeno je diljem zapadne Europe, a rekordna stopa izumiranja od čak 42% zabilježena je u Velikoj Britaniji. Druge vrste ne stoje ništa bolje od nje – mjerenja su pokazala da su sve populacije tzv. „crvene liste” daleko ispod svog povijesnog broja, te je samo pitanje vremena kad će potpuno nestati s lica zemlje.

„Moramo ostati optimistični. Najnovija analiza i procjena situacije govori nam mnogo toga pozitivnog. Dijagnosticirali smo problem, prepoznali rješenja i osmislili određene metode zaštite i prevencije. Fale nam još samo resursi za pokretanje kampanje, odnosno financijski poticaj”, kaže Martin Harper, direktor britanskog instituta za zaštitu ptica (Royal Society for the Protection of Birds).

Nažalost, danas smo svi svjedoci pojave zvane globalno zagađenje zraka. Posljedice ponekad osjetimo i mi sami, ali najviše pate „stanovnici neba”, naše ptice. Ne preostaje nam ništa drugo nego potaknuti ljude na razmišljanje o tom problemu i nadi da će se poduzeti sve mjere da ovo ne budu sve učestaliji scenariji naše budućnosti.

Izvor: TheGuardian