Connect with us

Znanost

Wellness i prehrana

Za one u žurbi, za skidanje masnoće i težine najbolje su aerobne, a ne vježbe snage

Kad je u pitanju smanjivanje tjelesne težine i gubitak masnoće, novo istraživanje američkih znanstvenika otkriva da je aerobno vježbanje bolje od vježbi snage. Vjeruje se da je ovo istraživanje najveći randomizirani eksperiment koji izravno uspoređuje promjene u sastavu tijela izazvane usporedivim količinama vremena provedenoga u aerobnom vježbanju, vježbama snage i u njihovoj kombinaciji, kod odraslih osoba s prekomjernom težinom ili pretilih ne-dijabetičara, a koji su prethodno bili fizički neaktivni. Rezultati istraživanja objavljeni su u časopisu Journal of Applied Physiology.

U istraživanju se pratilo ukupno 234 fizički neaktivne osobe obaju spolova prekomjerne težine ili pretile, u dobi od 18 do 70 godina. Bili su uvedeni u jedan od tri osmomjesečna protokola nadzora: trening aerobnih vježbi (AT), trening vježbi snage (RT) ili kombinacija obiju vrsta vježbanja (AT/RT). Od ukupno 234 ispitanika, njih 119 je završilo eksperiment i imalo potpune podatke za istraživanje.

Oni kojima je bio određen aerobni trening vježbali su energično, na oko 70-85% maksimalnoga broja otkucaja srca. Vježbali po 45 minuta tri dana tjedno tijekom promatranoga razdoblja.

Pojedinci kojima su određene vježbe snage također su vježbali tri dana tjedno, radeći tri skupa vježbi sa 8-12 ponavljanja na osam strojeva za vježbanje, a vježbe su bile usmjerene na rad svih glavnih mišićnih skupina. Otpor na strojevima za vježbanje povećavan je tijekom istraživanja kako bi se održavala stalna razina vježbanja budući da su sudionici ispitivanja postajali sve jači.

Pojedinci koji su raspoređeni na kombinaciju AT/RT izvodili su sve vježbe dodijeljene i skupinama AT i RT. Na kraju istraživanja svaki vježbač je ocijenjen prema težini, sastavu tijela, struku, kardiopulmonalnome kapacitetu i snazi u odnosu na njihove početne vrijednosti.

Istraživači su otkrili da su osobe u skupinama kojima su određene aerobne vježbe te aerobne vježbe i vježbe snage izgubile više na težini od onih koji su radili samo vježbe snage. Zapravo, oni koji su vježbali samo vježbe snage povećali su težinu zbog povećanja mišićne mase.

Dalje, količina masnoće i opseg struka značajno su smanjeni u skupinama AT i AT/RT, ali se nisu promijenili u RT. Međutim, mjere mišićne mase značajno su povećane u skupinama RT i AT/RT, ali ne u skupini AT. Nalaz sugerira da je aerobno vježbanje učinkovitije u smanjenju tih mjera.

Na kraju, mišićna tjelesna masa povećala se za skupine RT i AT/RT, ali ne i za skupinu AT. Zahvaljujući koristi od vježbanja na oba načina, skupina AT/RT smanjila je postotak masnoće u tijelu značajnije nego skupine AT i RT same za sebe, zbog kombinacije smanjenja masnoga tkiva i povećanja mišićne mase.

Istraživanje je vodila Leslie H. Willis s Medicinskoga centra pri Sveučilištu Duke, a na njemu su surađivali Cris A. Slentz, Lori A. Bateman, Lucy W. Piner, Connie W. Bales i  William E. Kraus, svi s Medicinskoga centra pri Sveučilištu Duke, te  Joseph A Hourmard i A. Tamlyn Shields sa Sveučilišta Istočne Karoline.

Leslie H. Willis, kao glavna autorica studije, navodi da je, “s obzirom na zapažanja, možda vrijeme da se ozbiljno iznova razmotri u SAD-u uobičajeno vjerovanje da samo vježbe snage vode gubitku težine i masnoga tkiva.”

Zaključila je: “Ako je povećanje mišićne mase i snage cilj, onda su potrebne vježbe snage. Međutim, većina bi ljudi mogla imati zdravstvene koristi od smanjenja težine i gubitka masnoće. Najbolja opcija u tome slučaju, s obzirom ograničeno vrijeme za vježbanje, jest da se usredotoče na aerobno vježbanje. Kada gubite masti, gubite visceralne masnoće za koje je poznato da su povezane s kardiovaskularnim i drugim zdravstvenim tegobama. ”

Izvor: American Physiological Society

Kao magistar informacijske znanosti, iz profesionalnih razloga posebno prati razvoj kako gospodarskih i znanstvenih prilika u zemlji i svijetu, tako i općih kulturnih i drugih događanja poput razvoja tehnologije i njezinog utjecaja na društvo.

Ostavi komentar

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Više u Wellness i prehrana

Popularno

Advertisement

Pratite nas na Fejsu

Na Vrh