Connect with us

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Psihologija

Zašto djevojčice postižu bolje rezultate u školi?

Djevojčice u osnovnoj školi imaju bolje ocjene od dječaka, a istovremeno postižu lošije rezultate na standardiziranim testovima znanja.

Prema novome istraživanju provedenom na Sveučilištu u Georgiji i Kolumbijskom sveučilištu u New Yorku, a objavljenom u  časopisu Journal of Human Resources, razlog je njihovo različito ponašanje u učionicama koje možebitno navodi učitelje da dodjeljuju više ocjene djevojčicama nego njihovim muškim kolegama.

Christopher Cornwell, direktor ekonomije na Poslovnoj školi pri Sveučilištu u Georgiji te jedan od autora provedene studije, kaže kako učitelji pri ocjenjivanju najviše uvažavaju vještinu koju nazivamo ‘odnosom prema radu’Taj konstrukt operacionalizira se kao mjera djetetova stava prema školi te uključuje šest čestica: djetetovu pozornost, upornost u obavljanju zadatka, želju za učenjem, neovisnost u učenju, fleksibilnost i organiziranost.

U svojemu longitudinalnom istraživanju Cornwell je, zajedno sa suautorima Davidom Mustardom sa Sveučilišta u Georgiji i Jessicom Van Parys s Kolumbijskog sveučilišta, prikupio podatke na uzorku od preko 5.800 djece koja su proučavana od vrtića pa sve do 5. razreda osnovne škole. Sudionici su rješavali standardizirane testove iz triju kategorija: čitanja, matematike i znanosti. U istraživanju su sudjelovali i učitelji, čiji je zadatak bio procijeniti napredak pojedinoga učenika, i to ne samo akademski, već i općeniti napredak.

Rezultati su pokazali da se spolna nejednakost u učiteljskim ocjenama javlja u ranoj dobi, s tim da se bez iznimke favoriziraju djevojčice. Naime, učitelji dječacima dodjeljuju ocjene niže od onih koje se mogu predvidjeti na temelju njihovih rezultata na standardiziranim testovima. Autori pripisuju ovakvo odstupanje ne-kognitivnim vještinama, odnosno tome koliko se svako dijete angažira unutar učionice, koliko često internalizira ili eksternalizira probleme, koliko često gubi kontrolu ili u kojoj su mu mjeri razvijene interpersonalne vještine.

U istraživanju se također dobilo kako dječaci koji se ponašaju slično kao djevojčice te na standardiziranim testovima znanja postižu rezultate slične onima kod djevojčica, imaju ujedno i veće ocjene nego ostali dječaci. No, pitanje jesu li navedene razlike posljedica bioloških razlika između pripadnika muškoga i ženskoga spola ili pak nastaju kao rezultat rodnih uloga, odnosno procesa socijalizacije u kojima se djevojčice u većoj mjeri odgajaju kao poslušne, mirne i vrijedne, i dalje ostaje neodgovoreno.

 Izvor: Medical News Today

24 komentara

24 Comments

  1. Andrej Hanak-Jakus

    10 siječnja, 2013 u 10:16 am

    Takoje zakidaju nas odmalena 🙂

  2. Marko Franekic

    10 siječnja, 2013 u 10:18 am

    zato sto one uce…

  3. Nenad Jurkovic

    10 siječnja, 2013 u 10:19 am

    Svakoj muškoj osobi koja je pohađala osnovnu školu, a bila je zainteresirana za nastavu i osjetljiva na nepravdu prilikom ocjenjivanja, to je bilo intuitivno jasno i očito. Baš lijepo što je sada i znanstveno potvrđeno 🙂 Ali, ne bih to pripisao samo boljim međuljudskim vještinama kod djevojčica, nego i činjenici da su učiteljice (koje bolje komuniciraju s djevojčicama nego s dječacima) puno brojnije od učitelja 😉

  4. Edita Skaramuca

    10 siječnja, 2013 u 10:21 am

    jadni

  5. Nenad Jurkovic

    10 siječnja, 2013 u 10:38 am

    Slažem se i podržavam, Natasho Nataso 😉 Osim svega toga, želio bih da konačno jednom dobijemo i pravobranitelja za ravnopravnost spolova, jer dosad je to ironijom slučaja uvijek bila osoba ženskog spola.

  6. Vanja Spirin

    10 siječnja, 2013 u 10:41 am

    informativnost članka=0

  7. Zvonimir Ercegovac

    10 siječnja, 2013 u 10:42 am

    mamicu im ljubim, znao sam da nešto ne štima, čisti ženski terorizam 😀

  8. Domagoj Kruhak

    10 siječnja, 2013 u 10:43 am

    Hahaha kakvo sranje, nije bilo djevojčice bolje od mene u osnovnoj

  9. Josipa Odak

    10 siječnja, 2013 u 10:52 am

    Dragi moji,osnovna skola nije samo samo obrazovna nego i odgojna ustanova,a svaki nastavni predmet ima vise kategorija ocjenjivanja od kojih je samo jedna usvojenost nastavnih sadzaja.Ostali su odnos prema radu,zalaganje,prakticni rad i sl. I dobro da je tako, jer sve to MORAMO uzeti u obzir.
    Dobar se ucitelj bori protiv svakog oblika diskriminacije pa tako i rodne.

  10. Sanja Xyq

    10 siječnja, 2013 u 10:55 am

    koja znanost……. sramota

  11. Igor Hirjovati

    10 siječnja, 2013 u 11:24 am

    Cure se više ulizuju učiteljicama..

  12. Igor Hirjovati

    10 siječnja, 2013 u 12:24 pm

    Cure se više ulizuju učiteljicama..

  13. Markovac Nadia

    10 siječnja, 2013 u 11:49 am

    Ako doma ne potencirate konzervativne rodne uloge, djevojcice su kao i djecaci (testirano ).Poslije u drustvu shvate tko sto “diktira ” i sto se od njih ocekuje.

  14. Markovac Nadia

    10 siječnja, 2013 u 12:49 pm

    Ako doma ne potencirate konzervativne rodne uloge, djevojcice su kao i djecaci (testirano ).Poslije u drustvu shvate tko sto “diktira ” i sto se od njih ocekuje.

  15. Nenad Jurkovic

    10 siječnja, 2013 u 12:04 pm

    @Nadia: Neki dan sam pročitao upravo suprotno i to mi se čini puno vjerojatnije i logičnije. Čovjek je odmalena socijalno biće i djeca se, bez izvanjskog utjecaja, spontano dijele prema spolovima, igrajući se na sličan način ovisno o tome kojem spolu pripadaju. Ako si išla u vrtić, ili imaš djecu koja idu u vrtić, znat ćeš na što mislim. Naravno, uvijek postoje granični slučajevi, kad jedan od spolova brojnošću izrazito dominira, pa onda i suprotni spol poprima osobine većine – djevojčica koja odrasta među dječacima ponašat će se “muškije”, a dječak među djevojčicama “ženskije”.

  16. Nenad Jurkovic

    10 siječnja, 2013 u 1:04 pm

    @Nadia: Neki dan sam pročitao upravo suprotno i to mi se čini puno vjerojatnije i logičnije. Čovjek je odmalena socijalno biće i djeca se, bez izvanjskog utjecaja, spontano dijele prema spolovima, igrajući se na sličan način ovisno o tome kojem spolu pripadaju. Ako si išla u vrtić, ili imaš djecu koja idu u vrtić, znat ćeš na što mislim. Naravno, uvijek postoje granični slučajevi, kad jedan od spolova brojnošću izrazito dominira, pa onda i suprotni spol poprima osobine većine – djevojčica koja odrasta među dječacima ponašat će se “muškije”, a dječak među djevojčicama “ženskije”.

  17. Markovac Nadia

    10 siječnja, 2013 u 5:02 pm

    Apsolutno tocno Nenade ! Vec u vrticu ce ih “upucenija” djeca obavijestiti o “pravilima igre “….

  18. Markovac Nadia

    10 siječnja, 2013 u 6:02 pm

    Apsolutno tocno Nenade ! Vec u vrticu ce ih “upucenija” djeca obavijestiti o “pravilima igre “….

  19. Kosjenka Muk

    11 siječnja, 2013 u 2:41 am

    Djevojčice postižu lošije rezultate na standardiziranim testovima znanja? Gdje to točno piše u članku ili bilo gdje drugdje?

  20. Kosjenka Muk

    11 siječnja, 2013 u 3:41 am

    Djevojčice postižu lošije rezultate na standardiziranim testovima znanja? Gdje to točno piše u članku ili bilo gdje drugdje?

  21. Markovac Nadia

    11 siječnja, 2013 u 10:43 am

    Ako vas zanima(ne morate vjerovati jer vam necu odati niti grad, a kamoli imena,ali ne mogu izdrzati a da to negdje ne zapisem ) ; dakle , jako marljiva studentica jedne likovne akademije donosi na ispit zadane radove koje profesor, blago receno “popljuje “.Na slijedecem roku je sa novom hrpom crteza nekako prosla. Nakon godinu dana ,kolega (nazovimo ga boemom ) moli ju da mu dade bilo kakve crteze za ispit danas jer on “nije stigo ’ “.Uzeo je te iste (upozoren je da nece dobro proci, ali drugih nije bilo ). Ne samo da se vratio sa najvecom ocijenom ,nego je taj ISTI PROFESOR ovoga puta za ISTE radove bio odusevljen!

  22. Markovac Nadia

    11 siječnja, 2013 u 11:43 am

    Ako vas zanima(ne morate vjerovati jer vam necu odati niti grad, a kamoli imena,ali ne mogu izdrzati a da to negdje ne zapisem ) ; dakle , jako marljiva studentica jedne likovne akademije donosi na ispit zadane radove koje profesor, blago receno “popljuje “.Na slijedecem roku je sa novom hrpom crteza nekako prosla. Nakon godinu dana ,kolega (nazovimo ga boemom ) moli ju da mu dade bilo kakve crteze za ispit danas jer on “nije stigo ’ “.Uzeo je te iste (upozoren je da nece dobro proci, ali drugih nije bilo ). Ne samo da se vratio sa najvecom ocijenom ,nego je taj ISTI PROFESOR ovoga puta za ISTE radove bio odusevljen!

  23. Gnjavator

    13 siječnja, 2013 u 1:22 pm

    Sad je bar dokazano ono što smo kao djeca osjećali, ali nam nitko (naročito roditelji) nije vjerovao. No, to ima daljih implikacije: dječaci, suočeni s relativnim neuspjehom lakše gube motivaciju i kasnije zbog rezignacije mogu umanjiti napore (pa i objektivno imati slabije znanje) ili pokazati poremećaje u ponašanju. Roditelji, pak, ističu primjere dobrih i uspješnih djevojčica što (obzirom da već ionako osjećaju određenu dozu nepravde) izaziva revolt, odbojnost, antipatiju kod dječaka, a što može izazvati trajni negativni stav prema ženskom spolu koji se u odrasloj dobi ne mora iskazati drastično (u smislu fizičkog nasilja) ali može kao sklonost ponižavanju, umanjivanju vrijednosti rezultata koje žene postižu u struci i sl.

    • Nada

      1 listopada, 2019 u 9:16 am

      Vrlo vjerojatno je i točno da neke dječake razljuti povećanje ocjene kod drugih i zbog truda, marljivosti,… urednosti.
      Upravo onih karakteristika koje su u 90% bitne za posao direktora i šefova koji moraju provoditi zamisli vlasnika tvrtke.
      Kako to da se, odjednom , u poslovanju kod Hrvata (u drugih konzervativnijih sredina), ne cijeni marljivosti, predanost, točnost…?

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Popularno

Znanost za početnike

Iako se s nama ne bi složila ekipa iz Flat Earth Societyja, Zemlja je okrugla. U redu, ne baš u pravom smislu riječi, ali...

Kemija

One nastaju u oblacima i to na temperaturama nižim od 0°C izravno iz vodene pare u zraku, a ne smrzavanjem vode kako se obično...

Znanost za početnike

Znanstvenici vjeruju da je u najvećem broju slučajeva uzročnik potresa mehanizam tektonike ploča, tj. kretanje litosferskih ploča i njihova međusobna interakcija.

Fizika

Jeste li oduvijek imali goruću želju putovati kroz vrijeme? Dobre vijesti! Putovanje kroz vrijeme je moguće. Zapravo, već to radite. Krećete se kroz vrijeme...

Fizika

Svima nam je dobro poznato da je Albert Einstein, jedan od najznačajnijih fizičara 20. stoljeća, bio uistinu zanimljiva i osebujna ličnost. No, jeste li...

Oglašavanje

Možda će vas zanimati

Znanost

Obrazovanje i planiranje obitelji kroz korištenje kontracepcije već se duže vrijeme povezuje s trendovima niže plodnosti.

Psihologija

24% djevojčica i 9% dječaka u dobi od 14 godina je depresivno. To su zaključci nove studije predvođene akademicima sa sveučilišta u Liverpoolu i...

Društvene znanosti

Iako obrazovanje od kuće i nije toliko neuobičajena stvar u nekim zapadnim državama, kod nas je to potpuna nepoznanica. Hrvatska ima dugu tradiciju javnog...

Društvene znanosti

Novo istraživanje uz pomoć magnetske rezonance dokazuje kako dječaci i djevojčice koriste iste mehanizme mozga za rješavanje matematičkih problema bez obzira na spol, prenosi...

Oglašavanje