Inženjerstvo

Zašto NASA planira uništiti jednu od najboljih letjelica ikad

Svemu dobrom dođe kraj, pa će tako od 23. travnja i letjelica Cassini krenuti na svoj posljednji let u povijest. Nakon 20 godina ova će letjelica postati dio atmosfere planeta kojeg je godinama istraživala.

Nuklearna letjelica Cassini-Huygens lansirana je u listopadu 1997. godine, a od 2004. se nalazi u orbiti ovog planeta kojeg je detaljno dokumentirala. No, to će sve završiti 15. rujna ove godine. NASA je ovih dana otkrila konačni plan za letjelicu kojom će potrošiti zadnje rezerve goriva i staviti je na put prema planetu.

– Cassinijeva vlastita otkrića kriva su i za njegov ovakav kraj – rekao je Earl Maize, inženjer NASA-e. Naime, Cassini je ispod ledene površine Saturnova mjeseca Enkelada otkrio znakove toplog i slanog oceana. Pretprošle godine su letjelicu i poslali kroz paru koju taj mjesec izbacuje kako bi vidjeli od čega se sastoji. Tada su otkrili kako sastav Enkelada ukazuje da bi mogao podržavati život ispod površine.

– Ne možemo riskirati slučajni kontakt s tim nedirnutim tijelom. Cassini moramo sigurno riješiti, a kako smo htjeli ostati na Saturnu, jedini izbor je bio da ga kontrolirano uništimo – rekao je Maize.

Cassini će skončati na Saturnu, ali do zadnjeg trenutka znanstvenici planiraju izvući maksimum podataka. Tako će 22. travnja posljednji put proći oko Titana, a njegova gravitacija će ga lansirati preko Saturna na jednosmjernu vratolomnu vožnju.

Taj let će znanstvenicima dati i najbolji pogled na Saturn te ogromne uragane na njegovim polovima. Tako se nadaju i da će odgovoriti na brojna nepoznata pitanja o planetu te bizarnoj oluji na sjevernom polu. Nadaju se i da će otkriti kolika je njegova jezgra, a u posljednjim satima 15. rujna će poslati i zadnje fotografije.

1. Car Mrazomor

11 travnja, 2017 u 5:56 pm

zbog nadolazećeg rata

2. Enis Zeković

11 travnja, 2017 u 6:33 pm

I Nokia 6110 je pre 20godina bila najbolja

3. Vlasta Gregorec-Šalat

11 travnja, 2017 u 8:20 pm

Jer su mali zeleni rekli tako!

4. Josip Trubić

12 travnja, 2017 u 12:32 am

Pa šta vi stvarno mislite da smo mi jedina inteligentna bića u svemiru!? posjećivali su nas napredne civilizacije a posjećuju nas i danas samo o tome se šuti, pogledajte dokaza po cilom svitu…..! NASA, CIA, Američke, Ruske i ostale svemirske agencije znaju uhuhu po tom pitanju daj bježi ovoliki svemir samo za jednu civilizaciju malo morgen….!!