Wellness i prehrana

Žele napravljen od ljudi – i nije tako čudno kako zvuči

Prije nekoliko dana ukusna je poslastica počastila znanstvenu blogosferu: znanstvenici su u pisanju za časopis American Chemical Society izvijestili o uspješnoj proizvodnji želatine od ljudskih proteina.

Shvatljivo je da je presuda gomile bila: „Ooodvratno!“ Detalji o eksperimentu su savjesno objavljeni – ljudski gen za kolagen, protein u koži i kostima koji tvori želatinu, ubrizgan je u kvasac koji ga je zatim izradio uz pomoć određenih enzima – ali njegova je svrha ponekad ulickana u korist ogromnih slika drhtavih deserta.

Dakle, zašto koristiti ljude za izradu želatine?

Znanstvenici se zapravo ne nalaze u misiji (a) našeg zgražanja ili (b) stvaranja kanibala od nas. Sažeto, želatina se obično radi kuhanjem i kemijskom obradom kostiju, kože i vezivnog tkiva životinja kao što su krave i svinje kako bi se oslobodio kolagen, dugačka molekula koja će se, nakon daljnjeg lomljenja vrućinom i miješanja s vodom, pretvoriti u gel pri sobnoj temperaturi. Tako nastaju fini, drhtavi deserti.

Nažalost, ovaj proces daje komadiće kolagena različitih dužina, a to može utjecati na sposobnost geliranja proizvoda. Proizvođači preferiraju kolagen standardiziranih dužina i pouzdanijeg ponašanja. Nadalje, otkad je kravlje ludilo stupilo na scenu, regulatori su se pitali bi li želatina, napravljena od mnogih dijelova životinja izmiješanih zajedno, mogla prenositi ovu bolest (općenito misle da to nije problem, ali je bila misao da se smrzneš). Ispostavilo se i da neki ljudi imaju imunološke reakcije na životinjske proteine u želatini, a s obzirom da se želatina koristi i u mnoge medicinske svrhe, uključujući izradu cjepiva i kapsule, izbjegavanje ovoga od ključne je važnosti.

Sve nas je ovo dovelo do toga da istražimo cilj proizvodnje kolagena u kvascu, što nam najvjerojatnije neće prenijeti bolesti i cilj korištenja ljudskih gena pri izradi kako bi se izbjegla bilo koja imunološka reakcija i kako bi se iskoristila prednost činjenice da je ljudski kolagen, proizveden na ovakav način, uniformirane dužine.

Ljudska će želatina stoga naći svoje marketinško utočište u medicinskim proizvodima gdje su ove kvalitete najvažnije. Zbog faktora gađenja, ne čini se vjerojatnim na prvi pogled da će zamijeniti životinjsku verziju u veleprodaji slastica, ali tko zna: police u trgovinama već sadrže mnoge proizvode čija se proizvodnja čini neukusnom kada potrošač pogleda izbliza.

Izvor: blogs.discovermagazine.com

1. Mirtachu Eliza

rujan 24, 2012 kod 7:41 pm

in the rainbow factory, where your fears and horrors come true…

2. ivo@hotmail.com

rujan 24, 2012 kod 9:42 pm

Pa to je užas! Ovo je uvod u kanibalizam! Znanstvenicima ništa nije sveto!

3. Juraj Raković

rujan 24, 2012 kod 7:51 pm

Probao bi.
    Haha, vegetarijanac sam pa inače ne jedem želatinu (a isto mi je “gadna” ideja smrvljenih kostiju i moždina od živina), ali ovo zvuči zanimljivo. Još važnije-nitko nije stradao.

4. Mario Straga

rujan 24, 2012 kod 8:11 pm

iz extremnih uvjeta se rađa nemoral a ne humanost

5. Marijana Đumbrek

rujan 24, 2012 kod 9:17 pm

bljak

6. Leteći Cvjetić

rujan 24, 2012 kod 9:54 pm

lol, ovo je bljak, a nije bljak jest zelatinu zivotinjskog podrijetla… jer mi naravno nismo zivotinje, jel? 🙂

7. Najtocnije Dojave

rujan 24, 2012 kod 11:49 pm

Svi na ovaj profil! Sve sama pozitiva bez crne kronike i apokalipticnog ispiranja mozga, a i velika prilika za zaradu uz salu i druzenje!

8. Najtocnije Dojave

rujan 24, 2012 kod 11:50 pm

Sve primamo! I staro i mlado!

Više u Wellness i prehrana