Klima

Zemlja je izgubila 28 trilijuna tona leda od 1994. godine

Zaključak istraživača je da su sve regije pretrpjele razorna smanjenja ledenog pokrivača u posljednja tri desetljeća i da se ti se gubici nastavljaju.

Britanski znanstvenici su uz pomoć satelita istraživali površinu Zemlje te došli do podataka da je s površine Zemlje nestalo ukupno 28 trilijuna tona leda od 1994. godine.

Znanstvenici sa Sveučilišta u Londonu, Edinburghu i Leedsu opisali su količinu gubitka leda kao “zapanjujuću”.

“Ako se ledene ploče i glečeri nastave topiti ovom brzinom, svaki centimetar porasta razine mora značit će da će oko milijun ljudi biti iseljeno iz svojih domova”, pojasnio je profesor Andy Shepherd, direktor Centra za polarno promatranje i modeliranje Sveučilišta Leeds, a prenosi The Guardian.

Znanstvenici upozoravaju da otapanje leda u tim količinama ozbiljno smanjuje Zemljinu sposobnost reflektiranja sunčeve radijacije nazad u svemir. Led nestaje, a more ili tlo ispod njega upijaju sve više topline, čime se tako povećava zagrijavanje planeta.

“U prošlosti su istraživači proučavali samo određena područja, kao što su Antarktika ili Grenland, promatrajući gdje, koliko i kako se led topi. Ovo je prvi put da je netko proučio cijelu površinu Zemlje, a otkriće do kojeg se došlo ostavilo nas je bez teksta.”, izjavio je Shepherd.

1. Đanino Bubola

8 rujna, 2020 u 1:04 pm

Mislim da se prilikom prijevoda potkrala pogreška. U engleskom jeziku broj trillion odgovara našem broju bilijun, a ne trilijunu.