Connect with us

Znanost

Matematika i Ekonomija

Znanost pomaže u stvaranju proizvoda koje kupci žele


Zašto neki ljudi piju crnu kavu dok drugi više vole čaj? Što je razlog da neki ljudi vole pop glazbu a drugi samo klasičnu? Zašto žene često kupuju ljubičasto donje rublje za svoje muške partnere?

U knjizi Right Sensory Mix autorica Diane Derval razjašnjava ova pitanja na znanstveni način. Ona iznosi tumačenja koja mogu pomoći proizvođačima da shvate i predvide želje potrošača, i tome prilagode svoje proizvode. Dosad mnoge tvrtke nisu uzimale u obzir razlike koje postoje među kupcima, te su potrošačke preferencije pojednostavljeno pripisivali kulturnim razlikama ili emocijama. Međutim, nova neuroendokrinološka istraživanje dokazuje da potrošače pri odabiru proizvoda vodi vlastita percepcija, ali ona je različita i biološki zadana. Na ponašanje kupaca pri opredjeljivanju za neki proizvod i odluku o kupnji snažno utječu na stotine milijuna senzora koji istovremeno prate reakcije njihovih tijela i umova. Ljudi s više okusnih bradavica su primjerice osjetljivi na gorčinu te će vjerojatno u svoju kavu stavljati šećer ili mlijeko, ili piti čaj. Uz pomoć ove knjige, menadžeri će biti u stanju razumjeti i predvidjeti ponašanje i preferencije kupaca, pa će uspješnije stvarati prave senzorne izazove miješanjem boja, oblika, okusa, mirisa, tekstura i zvukova pri stvaranju svojih proizvoda, i fino ih podešavati pri ponudi na različita lokalna tržišta.

Diana Derval je primijetila, “Moramo biti svjesni različite senzorne percepcije pojedinaca, povezanosti percepcije s hormonima, da bi mogli predvidjeti preferencije potrošača i njihovo ponašanje pri kupovini, što će nam dati silnu prednost pred konkurencijom.” Knjiga Right Sensory Mix donosi pojedinačno razmatranje vrhunskih trgovačkih brandova, među njima Red Bull, Coca-Cola, Sofitel, Blacksocks.com, Shazam, Häagen-Dazs, Carl Zeiss Vision, Velib, Björn Borg, i Nintenda. Ona pokazuje kako poslovni subjekti mogu imati korist od odluka temeljih na znanstvenim zapažanjima koje im daju smjernice za uspješnu primjenu ove istraživačke metode unutar tvrtke za povećanje inovativnosti i uspjeha poslovanja ocijenjenih na temelju stopa prodaje.

Marketinški stručnjak Philip Kotler iz Kellogg School of Management, je izjavio, “Diana Derval nam otkriva da je svih pet osjetila uključeno u kupčev doživljaj proizvoda i njegovu odluku koji proizvod je privlačan i koju trgovačku marku želi. Njezino pisanje je živo, puno zanimljivih prikaza konkretnih slučajeva, i bogato vizijom i razumijevanjem teme o kojoj govori.”

Diana Derval je predsjednica i voditeljica istraživanja u DervalResearch, tvrtki za globalna istraživanja tržišta specijaliziranoj za ljudsku percepciju i ponašanje, kao i predsjednica Upravnog odbora zaklade Better Immune System Foundation. Istraživačica s vizijom, izumiteljica Hormonskog kvocijenta TM (HQ), članica udruge Society for Behavioral Neuroendocrinology, te autorica koji se redovito pojavljuje u medijima. Diana Derval je također gostujući profesor marketinga i inovacije na Robert Kennedy College u Zürichu gdje podučava senzorne osjetilne znanosti na ESSEC Pariz-Singapur Business School i Sveučilišta Leonard de Vinci u Parizu.

Izvor: Springer

 

Life is a sexually transmitted disease and there is a 100% mortality rate.

Ostavi komentar

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Više u Matematika i Ekonomija

Popularno

Advertisement
Advertisement

Pratite nas na Fejsu

Na Vrh