Connect with us

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Društvene znanosti

Znanost tumači zašto se osjećamo dobro na društvenim mrežama

Neuro-ekonomist Paul J. Zak (Claremont Graduate University) je otkrio i po prvi put znanstveno dokazao kako socijalno povezivanje putem mreža izaziva lučenje oksitocina, hormona koji čini da se osjećamo dobro.

Oksitocin je hormon koji pokreće trudove u majke i ima važnu ulogu u porođaju. Uz to oksitocin potiče stvaranje povezanosti između majke i djeteta. On također igra ulogu i u drugim vrstama povezivanja i ponašanja koja prate odnose temeljene na povjerenju. Dokazano je da porast razina oksitocina stvara osjećaj privrženosti i zadovoljstva. Opći osjećaj smirenosti i ljubavi također su posljedica lučenja ovog moćnog hormona. Oksitocin se može naći u našem mozgu i drugim dijelovima našeg tijela. Pri njegovom oslobađanju, porastu razine u tijelu, nastaju pozitivni osjećaji. Učinak je posebno snažan tako da većinu ljudi ne bi trebalo posebno poticati da isprobaju načine koji dovode do otpuštanja oksitocina. U stvari, lako je postati ovisan o njima, npr. Octo-mom, “crackberry”, itd.

Zakova studija je ispitivala da li druženje putem internetskih mreža potiče lučenja oksitocina. Ovakav pristup je potaknulo opažanje da veliki broj ljudi provede mnogo vremena u korištenju Facebooka, Twittera i MySpacea. Tijekom pokusa ispitanicima su mjerene razine oksitocina dok su se oni družili preko mreža. Čini se da različiti alati socijalnog umrežavanja olakšavaju i u nekim slučajevima zamjenjuju nekadašnje razgovore licem u lice. Suvremeniji način komunikacije je “društveno umrežavanje”. Pritom sadržaj komunikacije ostaje nepromijenjen, jer se i dalje bavi starim pitanjem “Što je novo u tvom životu?”. Novi socijalno medijski alati omogućavaju zadovoljavanje stare potrebe za druženjem na nešto drugačiji način.

Povezivanje u društvene mreže koristi zdravlju ljudi. Povezanost s ljudima i široki krug prijatelja već se dugo smatra korisnim u produljenju životnog vijeka i stjecanju otpornosti od bolesti. Potreba da uspostavljanjem kontakta i komuniciranjem s drugima duboka je ljudska potreba. Sve to danas pruža Internetom posredovan način socijalnog umrežavanja. Ovi podaci imaju posebnu vrijednost za svaku tvrtku koja radi na poboljšanju svojih programa marketinga. Nije vrijeme za razmišljanje o stvarnoj snazi društvenih medija ili o tomu da li je pojava prolazna ili će ostati trajno prisutna. Već danas, neke vrste socijalnih medijskih strategija trebaju postati dio marketinškog plana svakog poduzeća. Ljudi se žele povezati s drugima koji imaju poput njih interes za dlanovnike s mobilnim mrežama, prijenosna računala s Internetom i slično.

Istraživanje nam govori da otpuštanje oksitocina dovodi do porasta povjerenja i zadovoljstva, dok se istovremeno smanjuju strah i nelagoda u ljudi. Ovi učinci su frapantno nalik starim, davno postavljenim ciljevima o povjerenju i zadovoljstvu potrošača trgovačkom markom koju kompanije nastoje postići na razne načine. Čini se da su stvoreni uvjeti da se na potrošača djeluje putem internet mreža. Ono što tek treba otkriti je kako se dobar osjećaj ostvaren putem društvenih mreža može prevesti u povećanu naviku potrošnje i načina potrošnje. Ali ni ti podaci više nisu daleko.

Izvor: Socialmediatoday.com

Ostavi komentar

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Oglašavanje

Možda će vas zanimati

Tehnologija

Riječ je o tri nezavisne  i zasebne aplikacije. Međutim, nema razloga za brigu, Zuckerberg želi da aplikacije i dalje ostanu odvojene ali da se...

Psihologija

Psiholozi sa sveučilišta u Ohiju proveli su istraživanje na 800 muškaraca u dobi od 18 do 40 godina.

Računarstvo i internet

Stižu dobre vijesti za sve one koje izluđuju obavijesti na Facebooku – crvena oznaka upozorenja ide u povijest. Naime, Facebook uvodi mogućnost kontrole pojavljivanja...

Društvene znanosti

Zašto društvenim mrežama tako često dominira sadržaj loše kvalitete, koji usto redovito sadrži i netočne informacije? Nedavno istraživanje, objavljeno u časopisu Nature Human Behaviour,...

Oglašavanje