Znanstvenici iskopali bizarno biće staro 500 milijuna godina

Arheologija i paleontologija

Znanstvenici iskopali bizarno biće staro 500 milijuna godina

Fosilizirano biće u obliku cigare, koje je živjelo prije otprilike 520 milijuna godina, iskopano je u Maroku.

Helicocystis-moroccoensis

“Ova nova vrsta, Helicocystis moroccoensis, ima karakteristike koje je svrstavaju među najprimitivnije bodljikaše s pet simetričnih dijelova”, rekao je koautor studije, paleontolog s Natural History Museuma u Londonu, Andrew Smith referirajući se na grupu životinja u koju spadaju morske zvijezde i morski ježinci. Moderni bodljikaši obično imaju pet simetričnih dijelova, poput pet krakova morske zvijezde ili jedinstvenog uzorka pješčanog dolara (sand dollar).

Primitivno morsko stvorenje opisano 25. lipnja u časopisu Proceedings of the Royal Society B može čak promijeniti oblik svojeg tijela iz mršavog i tankog u kratko i debelo. Znanstvenici smatraju da je riječ o tranzicijskoj životinji koja bi mogla objasniti kako su rani bodljikaši i dijelovi njihova tijela evoluirali.

Smith i njegov tim 2012. godine iskopavali su u 520 milijuna godina starom sedimentu u planinskom lancu Anti Atlas u Maroku, te su pronašli nekoliko uzoraka neobičnog fosila.

Ovo je stvorenje živjelo na drevnom superkontinentu Gondwani tijekom kambrijske eksplozije života. U tom su periodu sve vrste živjele u moru, a život na Zemlji počeo se drastično mijenjati.

Jedan od najstarijih bodljikaša, Helicoplacus, prvi put iskopan je u White Mountainsu u Kaliforniji, a ima spiralan, no asimetričan plan tijela. Svi današnji bodljikaši započinju svoj život kao ličinke s bilateralnom (dvobočnom) simetrijom. Znanstvenici se stoga pitaju kada i kako su nastala stvorenja s pet jednakih simetričnih dijelova.

H. moroccoensis nazvan je po državi u kojoj je pronađen, a ima cilindrično tijelo koje može narasti do 4 centimetra. Usta bodljikaša nalaze se na vrhu tijela, čineći mali otvor s pločicama različitih boja, a na dnu se drži malenim drškom. Ima rešetkasti kostur koji je izgrađen od kalcita.

“Ovo je zvijer u obliku cigare, a može se proširiti ili smanjiti”, rekao je Smith. “Ponekad je kratak i debeo, a ponekad dug i mršav.”

Ova mala morska stvorenja mijenjaju svoj oblik koristeći spiralni raspored svojih pet ambulakri, tj. otvora kod usta koji se otvaraju i zatvaraju kako bi uhvatili hranu koja pluta u vodi.

Novootkrivena vrsta najstariji je poznati bodljikaš s pet ambulakri, a ovo bi otkriće moglo rasvijetliti kako su bodljikaši razvili svoje jedinstvene planove tijela.

H. moroccoensis se može pronaći i u sedimentima koji sadrže nekoliko drugih bizarnih bodljikaša, od kojih mnogi imaju čudne planove tijela – od potpuno asimetričnih do dvobočno simetričnih. Ta raznolikost u planovima tijela ukazuje na to da su ova stvorenja prolazila kroz period esktremne diverzifikacije.

“U današnjoj fauni prisutna je velika raznolikost u formi tijela”, rekao je Smith. “A to je samo 10-15 milijuna godina otkad je evoluirao kostur od kalcita.”

Izvor: Discovery

Babuške su zle.

1. Damir Bago

6 srpnja, 2013 kod 1:45 pm

😀 i njega ce Mamic prodat!

2. Milovan Pavicevic

6 srpnja, 2013 kod 2:02 pm

To je Chuk Norrisov kornet za sladoled bio! 🙂

9. Jasmina Živković

6 srpnja, 2013 kod 2:22 pm

Znanost.com kažeš? Meni ste ka neko žutilo teško..kakvi naprasiti naslovi,pazi, ,,bizarno biće´´!

10. Inskripcija Herbalizam

6 srpnja, 2013 kod 2:23 pm

nadjenuli su biću ime ´´periska´´

6 srpnja, 2013 kod 2:38 pm

ništa na ovome svijetu nije bez veze !

12. Igor Vihnanek

6 srpnja, 2013 kod 2:51 pm

dragi znanost.com, molim vas ko boga jednostavno ukinite komentiranje ispod članaka. dođem pročitati nešto zanimljivo i ispod redovito hrpetina debila, jednostavno mi se više ni ne dolazi jer mi se svaki put samo zgadi život od kretena..

13. Igor

6 srpnja, 2013 kod 4:52 pm

plače mi se kad vidim ove komentare moroničnih debila ovdje..

14. Ilija Romanic

6 srpnja, 2013 kod 2:59 pm

Kako nije , vidis da je u najboljim godinama ! 😀

15. Marina Majdandžić

6 srpnja, 2013 kod 3:01 pm

Ma nekako bolesno izgleda prije 🙂

16. Milica Slijepcevic Blagojevic

6 srpnja, 2013 kod 3:05 pm

i jaoo

6 srpnja, 2013 kod 7:56 pm

Tko te tjera da čitaš?

18. Ban YEdan

7 srpnja, 2013 kod 5:18 pm

izgleda ko umjetnička skulptura s istoka

19. Igor 2.

7 studenoga, 2014 kod 6:55 pm

Još jedan pogled u stara doba Zemlje.
    Ako se mene pita , otkriće je super

20. Petra Mazur

9 ožujka, 2015 kod 6:40 pm

Jezdimir S. J. Hlad

21. Vesna Lokar

9 ožujka, 2015 kod 10:04 pm

Ako se znanost definira kao skup znanja na temelju OPAŽANJA procesa i pojava koji se mogu testirati, promatrati i ponoviti, kako onda možemo sa sigurnošću znati da je ovo biće staro 520 milijuna godina? Nije li to vjera u nešto što je netko drugi rekao, a nije vidio? Znači, da bih prihvatila da je ovaj fosil star 520 mil. god. moram u to vjerovati, jer nisam bila tamo, a nije ni taj koji to tvrdi.

10 ožujka, 2015 kod 1:50 am

Mislim da je nešto u vezi raspadanje posebne vrte ugljika daj malo se raspitaj prije nego počneš pisat gluposti

10 ožujka, 2015 kod 2:16 am

Žigmund, uz dužno poštovanje, isti savet i vama ;). Ugljik 14 o kome govorite, teoretski može samo meriti starost do oko 60 000 godina. Evo jednog solidnog naučnog rada koji objašnjava kako se ovi rezultati dobijaju i gde su mu mane… http://www.istinaobogu.rs/uploads/4/9/5/4/4954412/a_ta_s_odreivanjem_starosti_metodom_ugljenik-14.pdf

Npr. ugljik 14, koji, kao što sam pomenuo može biti prisutan samo u onom što je nekad bilo živo i to ne više od oko 60 000 godina (po nekim procenama i malčice više, no nikad više od 100 000), nalazimo u komadima ugljena koji bi, po drugim merenjima, morali biti stari ‘milijune godina’… različite kemijske metode, na istim uzorcima, daju JAKO različite rezultate, i uzme se ona cifra koju konkretni znanstvenik procenjuje ispravnom… Ova nauka je jako falična i to nije posebna tajna, i procene starosti istih uzoraka se koriguju po više puta.

Tako da, na posletku, Vesnin komentar sasvim stoji.

10 ožujka, 2015 kod 7:25 am

Vesna aludira na to da je svijet, zapravo, jako mlad u skladu sa religijskim dogmama i kreacionistickim idiotarijama. Samo me čudi zašto dolazi na ovakve stranice.

10 ožujka, 2015 kod 1:28 pm

10 ožujka, 2015 kod 3:41 pm

Žigmund, bespotrebno je i potpuno kontraproduktivno vašem arugmentu reći da neko ‘ima poremećaj’ zato što drži do određenog stava sa kojim se vi ne slažete… Ad hominem napad nije dobio ni jednu debatu. U krajnjem, nekulturno je i deluje obojeno mržnjom.

Ovo što ona kaže ne protivi se svemu što znanost kaže, naprotiv, samo treba zagrebati ispod površine, proučiti radove znanstvenika koji, na osnovu opaženih dokaza u prirodi, nude objašnjenja koja se protive nekim ustaljenim naučnim dogmama, i videti, na osnovu priloženih činjenica, drže li vodu. Primera radi, tektonika ploča se pre 50 godina znanastvenom fantastikom, i znanstevenici koji su je zagovarali bivali su ismejavani. Jeli većina znanstvenika koja je govorila da tektonike ploča nema ‘namerno lagala’? Ne, nekritičnose držala ustaljene ‘znanstvene’ dogme, i dokaze objašnjavala u skladu sa svojim uverenjima. No dokazi su na posletku prevagnuli na drugu stranu.

Moderniji primer ovog što govorim je ustaljeno verovanje da su dinosauri izumrli pre 65 milijuna godina… to je bila teoretska procena data po evolutvnoj skali… Međutim, u zadnjih 20 godina nađena su krvna zrnca i meko tkivo u kostima (ne fosilima, kostima) T-rexa, nađen je ugljik-14 u ogromnom broju kostiju dinosaura, pa čak i DNK, što, bez upliva ikakve religijske dogme, govori da ove kosti ne mogu biti starije od nekoliko hiljada godina. Ovo je trenutno predmet spora, i mejnstrim znanstvenici i dalje se drže cifre od 65 milijuna godina, no priličan broj znanstvenika kaže ‘oprostite, ali laboratorjki nalazi kažu drugačije’. O tome možete malo više videti ovde http://www.istinaobogu.rs/dinosaurusi-i-biblija.html.

Dakle POVIJESNI segment znanosti, daleko je od egzaktne nauke. Povijest ne možemo testirati u laboratoriji, i ovaj pristup nužno zahteva ogroman broj pretpostavki pri tumačenju nalaza, a samim tim gubi na objektivnosti.

A evolucija sama po sebi JESTE DOGMA, koliko god to čudno zvučalo (a verujte, ja sam bivši ateist i proučio sam ovu temu detaljnije) Evo kratkog teksta koji to ilustruje http://www.istinaobogu.rs/evolucija-je-religija.html

Inače, preporučujem, na engleskom sajt http://www.creation.com za koji piše više desetina znanstvenika koji daju jako dobre analize ovih tema. Također, možete videti zašto je Biblija ne samo ‘još jedan religijski dokument’, već da u vezi nje postoje činjenice koje je nemoguće racionalno objasniti slučajnostima.

Lep pozdrav.

10 ožujka, 2015 kod 4:00 pm

Lep pozdrav.

PS za pitanje oko toga je li razumno verovati u Boga, pogledajte http://www.samopismo.net/2014/09/je-li-nerazumno-vjerovati-u-boga.html

10 ožujka, 2015 kod 4:24 pm

Samo ću reći da je biblija puna metafora i da ju se ne treba shavaćati ozbiljno.Znači da vjernici ne vjeruju u 7 planeta sunce i mjesec i ostale stvari koje znanstvenici objasne zašto vi mislite da kiša pada iz oblaka i da grmi zbog elektriciteta pa to je znanost objasnila to onda vama mora biti bog.

10 ožujka, 2015 kod 11:51 pm

Nenad, znači, ako vjerujem Isusu, ne treba me zanimati ništa znanstveno i ne trebam dolaziti na ovakve stranice? Pa prava znanost i Biblija su upravo usklađeni. Zašto ne bih reagirala ako vidim da je nešto apsurdno, a ljudi u to vjeruju. To samo govori da mi je stalo do vas. Isus je umro za vaše grijehe, i ta istina vas provocira, ali ja nisam tu da se ljudima sviđaju moje riječi, niti govorim sama od sebe, niti slijedim ljudske doktrine, bilo znanstvene ili religijske. Kad bih slijedila ono što drugi ljudi tvrde da je istina, nikad ne bih slijedila Isusa. Zapitajte se koga i čiju ‘istinu’ vi slijedite.

10 ožujka, 2015 kod 11:54 pm

Žigmund, pa znanost je varijabilna veličina, promjenjiva kroz vrijeme, religije isto, ali ne i Bog Biblije. Nekad su znanstvenici tvrdili da je Zemlja ravna, da stoji na stupovima, da leži na leđima Atlasa ili nekoj ogromnoj životinji, poput kornjače ili slona, da je četvrtastog oblika, nekad su tvrdili da je Mjesec veći od Sunca, da svjetlost ne putuje, da ima samo tisuću zvijezda, itd., itd. Svašta je tvrdila ta ista znanost u koju stavljate svoje apsolutno pouzdanje, a ne daje odgovore na osnovna pitanja – porijeklu života i smrti. Ako je Biblija metafora i puna mitova, zašto onda u njoj pronalazimo znanstvene činjenice koje stoje od prije 3500 god., a koje se tek danas dokazuju? Prihvatiti te činjenice znači povjerovati Bogu, i tu je najveći problem. Jer ako je Biblija točna, onda Isus govori istinu, a ta istina vas osuđuje i zato je odbacujete, ali on vas ne želi osuditi već spasiti od vječne odvojenosti od Njega.
      Evo jedan kratki video o skladu Biblije i znanosti:

13 ožujka, 2015 kod 12:34 am

Vesna, Vi da vjerujete u gluposti koje pišete i koje govorite, ne biste imali potrebu da druge ubjeđujete u to. Ja znam da je teško u nekim godinama prihvatiti zablude prošlosti. Ali, bolje se osvijestiti ikad nego nikad. Slusajte razum, ako ga imalo imate, i postanite covijekom danas i ovdje. Religija Vas neće učiniti ničim drugim do robom. Izvinite na teškim riječima. Ali, ne znam drugog načina da doprem do vaše ljudskosti, ako je usljed trovanja religijom od toga išta ostalo. A znajte da se svi rađamo kao ljudi, a da nas religija čini manje ljudima.

13 ožujka, 2015 kod 2:02 am

Nenade nema smisla njima kao što je ona govorit da se urazume.Samim tim što kupuje lijekove u ljekarni koji su znanstvenici smiksali ubija svaku svoju napisanu riječ.

13 ožujka, 2015 kod 12:47 pm

Nenad, ja sam nekad bio ateist, i vjerujte, bio sam toliko depresivan razmišljajući o smislu života, da sam razmišljao o samoubojstvu. Čemu život, kad svi umiremo? Čemu uložiti u bilo što, sviranje gitare, na primjer (moj hobi), kad sutra mogu izgubiti ruku u nekoj nezgodi, ili se ženiti kad mi žena može umrijeti mlada, ili početi bilo što jer i ja ću umrijeti. Ako već hoću, i ako smo mi samo slučajni spoj atoma koji besciljno pluta po svemiru, zašto čekati da u starosti umrijem u bolovima, zašto ne sebi sad presuditi? Zašto nastaviti disati?

Također, ateizam mi nije mogao dati odgovore na puno tog… Odakle je sve postalo? Prvi princip termodinamike kaže da se ništa ne može stvoriti, već samo mijenjati oblik. Teorija relativiteta objašnjava da svemir ima vremenski početak, dakle materija nije vječna. Svemir je prirodnim zakonima nevjerojatno uređen. Informacije, koje ne postoje bez inteligencije, su suština DNK koda, koji je osnov za sav život…

Kada sam povjerovao u Boga ja sam se oslobodio. Shvatio da je svijet zaista pod prokletstvom grijeha koji dolazi iz nas samih, i da nam samo Stvoritelj može pomoći da postanemo funkcionalni onako kako je on zamislio… Bez njega, umiremo u beznađu…Od kad sam prihvatio Isusa, mogu vam reći da je moj život u svemu krenuo nabolje…

Iz tog razloga, baš kao i Vesna, želim drugim govoriti o tome. Izbaviti ih iz mraka u kojem sam bio. Nisam rob nijedne crkvene institucije, a vjera u Boga me je naučila voljeti ljude bezuslovno. Ako želite više razgovarati o svemu ovom, pišite mi privatno. Sve najbolje.

13 ožujka, 2015 kod 1:13 pm

Žigmund… kako to je svaki vaš ‘argument’ mješavina floskule i osobne uvrede? Prvo pričate napamet o ‘nekom specijalnom ugljiku’, i sad ste rekli nešto na što ću argumentovano odgovoriti, ali mi se čini da pošto legitimnih arugmenata nemate, vi pređete na emotivniji vid napada nazivajući druge ‘nerazumnim i poremećenim’… Tako smo argumentirali kao djeca na ulici, a sad valjda trebamo bit civiliziraniji i reći nešto što ima specifičnu težinu…

Kupovina lijekova u ljekarni… Vi vjerujete u mit da su znanstvo i vjera međusobno isključivi. No, to se lako da opovrgnuti. Ne samo da su povjesno govoreći neki od najvećih znanstveika bili vjernici (npr. Newton je pisao više teoloških radova nego radova iz fizike, i kazao da se nada da će biti više upamćen po svom doprinosu u teologiji nego znanstvenosti, monah Mendel je otac genetike, Louis Pasteur bio je kršćanin i ustanovio zakon biogeneze itd.), već i dan danas postoji nemali broj znastvenika koji vjeruje u Boga i u istinitost Biblije (istina, ne tumače je svi identično, no to je druga tema). Svi ovi znanstvenici danas, biohemičari (npr. J Sarfati), biolozi (npr. D Catchpool), nuklearni fizičari (npr J Mason), geolozi (npr. E Silvestru) ida ne nabrajam dalje, ne vide kontradikciju između svojih znanstvenih radova i vjere u Boga. Svakako ima puno znanstvenika ateista, i puno znanstvenika agnostika itd., i svi imaju svoje razloge, no kad se materija prouči shvatite da je i verovanje i verovanje u Boga stvar VJERE… Niti gdje u Bibliji Bog zabranjuje znanastveni rad. Naprotiv, dao nam je um da ga koristimo.

Evo pitanja koja bih vam htio postaviti, a vi ne morate odgovoriti, već samo razmislite o ovom

Kako je nastalo sve što postoji, ako prvi princip termodinamike kaže da se ništa ne može stvoriti niti uništiti? Što je uzrok? I da, nemojte kao odgovor davati nebuloze fizičara poput Lawrence Kraussea, koji kaže da je sve uistinu nastalo iz ‘ničega’, ali ‘ništa’ definira kao ‘nešto’ tj. vibracije kvantum fizike… Čak i mnogi ateistički fizičari ovo ne prihvataju kao krajnji odogovor na dato pitanje.

Kako su nastale informacije u DNK bez upliva inteligencije? Da bi informacije postojale, potreban je pošiljalac, primalac i NASUMIČNO izmišljen jezički kod kojim se prenose (npr. kako je odlučeno da je semiotička vrijednost pisanog znaka A baš onakva kako ga mi izgovaramo). Sve ovo mora postojati jednovremeno, ili sistem ne može funkcionisati. Postulirati da postoji inteligenti faktor izvan nas samih koji je ove elemente koordinirao, nije nimalo neznanstveno.

Moga bih još, ali raspisah se prilično… ako želite razgovarati, pišite mi privatno 🙂 I ne ljutite se za pasus sa početka, ali zaista, vaše izjave nimalo ne doprinose dokazivanju onog što želite da dokažete. Lijep pozdrav

14 ožujka, 2015 kod 2:27 am

evo jedno kontra pitanje kako je bog nastao?Ajde molim te objasni mi.I kako je on to trebao iz ničega stvoriti svemir. Jedini izvor da bog postoji je ta vaša biblija koja daje odgovore na sve.znanstvenici barem imaju teorije kako je svemir nastao a vi nemožete objasnit kako je vaš bog nastao a kamoli svemir.

14 ožujka, 2015 kod 3:25 am

Žigmund, molim vas pročitajte ovaj tekst. Boga nitko nije stvorio, Bog nije nastao, Bog je Stvoritelj, a ne stvorenje. Bog je vječan, ne spada u kategoriju stvorenog, stoga ni nema svoj početak, odnosno nije ograničen vremenom i prostorom. http://www.samopismo.net/2015/02/tko-je-stvorio-boga.html

14 ožujka, 2015 kod 3:38 am

I jedan izvrstan dokumentarac, znanstveni odgovor na pitanje kako je nastao svemir, kako je nastao život, zašto uopće postojimo. https://www.youtube.com/watch?v=ej-0gv70o04

14 ožujka, 2015 kod 4:39 am

Žigmund, vidim Vesna me pretekla i linkala dobar odgovor… no, pošto ste mi lično postavili pitanje red je i da odgovorim.

Ovo pitanje se postavlja imajući u vidu ISKLJUČIVO ograničenja koja postoje u fizičkom svijetu. No, da bi na znanstven način uzrok postojanja materije (Bog) bio u stanju ispuniti uslov za stvoritelja, i ne potpasti pod paradoks 1. principa termodinamike (tj. večitog pitanja ‘a tko je stvorio X’, ili ‘što je postojalo prije X’) na kojem pada SVAKA materijalistička (čitaj ateistička) teorija, on sam u biti mora biti suštinski različit od onog što je stvoreno.

Primjer iz teksta koji je linkan, koji se analogno može primjeniti (djelomično svakako) je primjer kompjuterskog programera. Sve što u digitalnom svijetu postoji, sastoji se, na bazičnom nivou, od kombinacija 1 i 0, tj. od binarnog koda. Programer, uvjetno govoreći, stvara kombinirajući ove dvije cifre. Tako nastaju i digitalne slike, i video igre i, programi i sve drugo na kompjuteru. No, ako pitamo ‘tko je programirao programera?’ to bi bilo analogno pitanju ‘tko je stvorio Boga?’ . No, programer iz našeg primjera je ljudsko biće, ne digitalni entitet, i ne funkcionira na sistemu binarnog koda, već na sasvim drugim osnovama, te njemu samom programer binarnog koda nije nužan, tj. egzistira bez kombinacija 1 i 0. Dakle, Stvoritelju ne treba stvoritelj. On nije ograničen vremenom, koje je, svaki znanstvenik će potvrditi, svojstvo materije, kao što su to visina, masa itd., te nema ‘početak’, isto kao što i programer nema u sebi binarni kod. Naš stvoritelj je bestjelesan i vječan, kako ga Biblija i opisuje.

Pitanje ‘kako je Bog iz ničega stvorio svemir’ bi bilo analogno pitanju ‘odakle je programer stvorio digitalni sadržaj?’ A na to pitanje vjerujem da sami možete dati odgovor 🙂

Vjerujte mi, bio sam sa obe strane debate. Vjera u Boga intelektualno oslobađa, koliko god to paradoksalno vama zvučalo, kao što je nekad i meni bilo. Uostalom, vidite da sam sve odgovore pisao bazirajući se na opservacijama i analogijama iz prirode i znanstvenosti, ne na osnovu ‘magije’.

I opet ću ponoviti, vi kažete ‘znanstvenici barem imaju teorije’ i time vi međusobno isključujete vjeru i znanstvenost. No vi govorite o znanstvenicima koji su ateisti, a u realnosti postoje znanstvenici koji u svoje teorije uključuju postojanje inteligentnog stvoritelja kojeg opisuje Biblija. Evo nekolicine http://creation.com/about-us#who_we_are

Lijep pozdrav

14 ožujka, 2015 kod 5:39 am

Ovo pitanje se postavlja imajući u vidu ISKLJUČIVO ograničenja koja postoje u fizičkom svijetu. No, da bi na znanstven način uzrok postojanja materije (Bog) bio u stanju ispuniti uslov za stvoritelja, i ne potpasti pod paradoks 1. principa termodinamike (tj. vječitog pitanja ‘a tko je stvorio X’, ili ‘što je postojalo prije X’) na kojem pada SVAKA materijalistička (čitaj ateistička) teorija, on sam u biti mora biti suštinski različit od onog što je stvoreno.

Primjer iz teksta koji je linkan, koji se analogno može primjeniti (djelomično svakako) je primjer kompjuterskog programera. Sve što u digitalnom svijetu postoji, sastoji se, na bazičnom nivou, od kombinacija 1 i 0, tj. od binarnog koda. Programer, uvjetno govoreći, stvara kombinirajući ove dvije cifre. Tako nastaju i digitalne slike, i video igre i, programi i sve drugo na kompjuteru. No, ako pitamo ‘tko je programirao programera?’ to bi bilo analogno pitanju ‘tko je stvorio Boga?’. No, programer iz našeg primjera je ljudsko biće, ne digitalni entitet, i ne funkcionira na sistemu binarnog koda, već na sasvim drugim osnovama, te njemu samom programer binarnog koda nije nužan, tj. egzistira bez kombinacija 1 i 0. Dakle, Stvoritelju ne treba stvoritelj. On nije ograničen vremenom, koje je, svaki znanstvenik će potvrditi, svojstvo materije, kao što su to visina, masa itd., te nema ‘početak’, isto kao što i programer nema u sebi binarni kod. Naš stvoritelj je bestjelesan i vječan, kako ga Biblija i opisuje.

Lijep pozdrav

14 ožujka, 2015 kod 8:41 pm

Ma kakve članke vi stavljate i ja mogu stavit koliko hoćete članaka o tome da je bog fikcija ljudi da imaju lažnu nadu u životu.Ne razumijem zašto si lajkala ovu stranicu ako se protiviš ovakvim člancima ostavi svoje stvari za sebe.I dan danas ljudi u cijelom svijetu vjeruju u bogove ima ih koliko hoćete svi misle da je njihov bog pravi i tako već 10 000 godina. Po veličini vaših tekstova vidim da pokušavate na sve načine dokazati postojanje vašeg stvoritelja ali to vam ne drži vodu.I ne možeš ako ti se nešto što znanost dokaže sviđa a kad dokažu nešto što ti se na sviđa počet blatit po internetu.

22. Vesna Lokar

9 ožujka, 2015 kod 10:05 pm

Geološki dokazi, zajedno sa razumom i logikom, savršeno se slažu se s Božjom riječi. Fosil koji je pronađen u sedimentnim naslagama, kao i brojni geološki pronalasci diljem zemlje, samo potvrđuju Opći potop. Upravo geolozi dokazuju da su se ti sedimenti nataložili veoma brzo, u kratkom vremenskom razdoblju, a ne milijunima godina. Po tome bi se moglo reći da je znanost proturječna sama sebi.

• Božidar Duić

10 ožujka, 2015 kod 8:02 pm

I sam papa je rekao da je teorija evolucije vrlo vjerojatno točna. Katolici vjeruju u ono što im se kaže i ne preispituju dogme. Kako veli papa i koncili, tako jest. Zato budi dobra vjernica i ne laprdaj.

10 ožujka, 2015 kod 11:46 pm

Papa je rekao i da ateisti svojim dobrim djelima mogu biti opravdani pred Bogom, što je apsolutna laž, jer je potrebna vjera u to da je Isus govorio istinu. Ako nas opravdavaju naša djela, onda je Isus uzalud platio cijenu grijeha na križu. Tako da pogrešivi papa može svašta tvrditi, ali meni je autoritet nepogrešiva Božja riječ. 😉

• Božidar Duić

11 ožujka, 2015 kod 4:26 pm

Ta riječ se tumači, i ti je možeš krivo tumačiti. Katolici ne tumače sami Božju riječ, to čine protestanti. Teško mi je onda uopće ulaziti o raspravu s tobom o znanosti, kad ne znaš ni kako ti vjera funkcionira… I samo da znaš, ta Božja riječ je zapisana od ljudi, a ljudi su pogrješivi pa je mozda nesto i krivo zapisano.

11 ožujka, 2015 kod 5:21 pm

Bibliju su pisali i sastavljali ljudi vođeni Duhom Božjim, i tom logikom, to je jedini način kako se ispravno tumači. A Duh Sveti nije razdijeljen u sebi, dakle, u Duhu svi imamo jednako tumačenje. Problem nastaje kad se Bibliju usuđuju tumačiti oni koji nikada nisu nanovo rođeni (Iv 3,1-8), to jest primili Duha.
      „Ako me ljubite, zapovijedi ćete moje čuvati. I ja ću moliti Oca i on će vam dati drugoga Branitelja da bude s vama zauvijek: Duha Istine, kojega svijet ne može primiti jer ga ne vidi i ne poznaje. Vi ga poznajete jer kod vas ostaje i u vama je… Branitelj – Duh Sveti, koga će Otac poslati u moje ime, poučavat će vas o svemu i dozivati vam u pamet sve što vam ja rekoh.“ (Iv 14,15-17. 26)

23. Vujičić Nenad

10 ožujka, 2015 kod 12:01 am

Samo se glupost u glavama vjernika taloži brzo. Odricanje od zdravog razuma tome uveliko doprinosi.

10 ožujka, 2015 kod 11:10 am

Nenad, svakako svako ima svoje mišljenje, alli vređati druge nikad neće vaš argument učiniti privlačnim… No, van toga, ako pogledate rad koji sam linkao ispod Vesninog komentara, videćete da nije baziran na ‘magiji’ već na dokumentovanim merenjima…uostalom pisao ga je čovek sa doktoratom iz biologije, koji je većinu radnog veka proveo kao istraživač radeći za vladu Australije…tj. nije pisano od strane teologa 😉 Sve najbolje.

10 ožujka, 2015 kod 2:11 pm

Hvala Aco. 😉 Ma nije to uvreda. Ne bih ja imao ništa protiv ograničenog uma, ali satra nas to. Daju legitimitet kleru koji nam onda jaše po glavi, živi van zakona i motiviše na zlo. Plaču kad se razbole i pozivaju nauku u pomoć, a zahvaljuju se bogu kad se izliječe. Sve je to shizofreno i zato ne biram riječi. Ko da cijeli život trpi budale. Iskren pozdrav!

• Boris Negovanović

11 ožujka, 2015 kod 10:53 am

Odreko si se ti zdravog razum i za to ces promit pravednu placu.

12 ožujka, 2015 kod 3:24 pm

Borise, nemoj se da se vrijeđaš. To je samo dijagnoza.

24. Ejub Topic

19 ožujka, 2015 kod 8:58 pm

Ljepota Božijeg stvaranja. Kakvog bi evolucijskog (ne)smisla imale ove prekrasne spirale i boje u “borbi” najjačih i najsposobnijih?