Bakterije i virusi

Znanstvenici istražuju postoje li već lijekovi za borbu protiv koronavirusa

SARS-CoV-2 – koronavirus koji uzrokuje bolest COVID-19, potpuno je novi virus i na nove načine napada stanice. Svaki je virus drugačiji, pa tako i lijekovi koji se koriste za njihovo liječenje. Zato nije postojao lijek spreman za borbu protiv novog koronavirusa koji se pojavio tek prije nekoliko mjeseci.

Biolozi tvrde da pronalaženje točke ranjivosti i razvoj lijeka za liječenje bolesti obično traje godinama. Ali za novi koronavirus svijet nema toliko vremena. S obzirom na to da je veći dio svijeta zatvoren i koronavirus prijeti milijunima, istraživači trebaju puno brže pronaći učinkovit lijek, piše Live Science.

Ova situacija je biolozima predstavila izazov i priliku za cijeli život: pomoći u rješavanju ove ogromne javnozdravstvene i ekonomske krize koju je postavila globalna pandemija SARS-CoV-2.

Suočavajući se s ovom krizom, sastavljen je tim na Institutu za kvantitativnu bioznanost (QBI) na Sveučilištu California u San Franciscu kako bi otkrio na koji način virus napada stanice. Ali umjesto pokušaja stvaranja novog lijeka na temelju tih podataka, znanstvenici prvo žele vidjeti ima li danas dostupnih lijekova koji mogu pomaknuti te putove i boriti se protiv koronavirusa.

Tim od 22 laboratorija, kojeg su nazvali QCRG, radi doslovno 24 sata i u smjenama, sedam dana u tjednu. Znanstvenici pretpostavljaju da je tako izgledalo u ratnim uvjetima, poput grupe za razbijanje koda Enigma, tijekom Drugog svjetskog rata, a tim znanstvenika također se sada nada da će razoružati neprijatelja “razumijevanjem njegovih unutrašnjih djelovanja”.

1. dado