Bakterije i virusi

Znanstvenici otkrili koliko koronavirus može opstati u vodi

Foto: Pixabay

Stručnjaci Državnog istraživačkog centra za virologiju i biotehnologiju “VECTOR” proveli su istraživanja održivosti koronavirusa u vodi. Čak 90% čestica koronavirusa umire u vodi na sobnoj temperaturi u roku od 24 sata, dok oko 99,9% njegovih čestica umre u roku 72 sata, priopćila je Federalna služba za fitosanitarni nadzor (Rospotrebnadzor), a prenosi TASS.

Istraživanje o preživljavanju koronavirusa u vodi proveli su znanstvenici u centru “VECTOR” Rospotrebnadzora.

Utvrdili su da se koronavirus ne razmnožava u slatkoj i slanoj vodi, ali da može preživjeti u njoj. Pritom, vrijeme njegove inaktivacije direktno ovisi o temperaturi vode.

Iz Rospotrebnadzora su precizirali da je virus nestabilan prilikom temperaturnih promjena i istakli da ga ključanje odmah ubija.

Početkom ožujka Svjetska zdravstvena organizacija proglasila je pandemiju novog koronavirusa. Do sad je više od 16,5 milijuna ljudi zaraženo diljem svijeta, a preko 650 tisuća ljudi je preminulo.

1. Zoran Petrović

3 kolovoza, 2020 u 4:08 pm

Virus nije živ pa ga ne možete ubiti ,nema energije, nestvara otpad, to je proteinski kristal oblika primjera ikozaedra ..na površini ima gp ključeve koji prevare stanicu da ih ivuče u sebe. Promjenom tih ključeva kisikom,zračenjem,toplinom,kiselinom,alkoholom…postaju bezopasni ali suidalje tu.