Neuroznanost

Znanstvenici otkrili molekulu odgovornu za osjećaj depresije

Kako bi identificirali molekulu odgovornu za osjećaj stresa, anksioznosti i depresije znanstvenici su koristili jedan od najsnažnijih rendgenskih uređaja na svijetu.

(Credit: Wikimedia.org)Hipofiza je poznata kao ključni „igrač“ u stresu i anksioznosti, budući da u krv otpušta stresne kemijske sastojke.

Ipak, znanstvenici su sad otkrili kako je receptor CRF1 odgovoran za otpuštanje hormona koji kroz dulji period mogu uzrokovati anksioznost i depresiju. Ovaj je receptor pronađen u mozgu, a kontrolira naš odgovor na stres. Kad detektira molekule stresa koje je otpustio hipotalamus, otpušta te hormone.

Studija farmaceutske tvrtke Heptares Therapeutics objavljena je 17. srpnja u časopisu Nature.

Znanstvenici su upotrijebili akcelerator čestica pod nazivom Diamond Light Source kako bi shvatili strukturu receptora CRF1. Snažni snopovi rendgenskih zraka razotkrili su strukturu proteina, uključujući prazninu u njoj koja bi mogla postati meta za razvoj lijeka.

Informacije dobivene iz ove studije iskoristit će se da bi se osmislio lijek iz skupine malih molekula.

Direktorica Heptares Therapeuticsa, Fiona Marshall, rekla je kako je sad oblik receptora poznat, a to omogućuje razvoj molekula koje bi popunile prazninu u njemu i tako ga blokirale te učinile neaktivnim.

Znanstvenik iz iste tvrtke, Andrew Dore, rekao je kako se struktura ovog receptora može iskoristiti i kao predložak za rješavanje sličnih receptora te tako otvoriti put za razvoj novih lijekova protiv brojnih drugih bolesti kao što su dijabetes tipa 2 i osteoporoza.

Izvor: Independent

Babuške su zle.

1. Mara Mitrovic

srpanj 26, 2013 kod 9:40 am

Bogu hvala i znanstvenicima..! sad samo fali da na daljinski mogu covjeku aktivirat mozak… 😀

2. Valentino Vizner

srpanj 26, 2013 kod 1:24 pm

Ajde fala bogu! Nadam se da će to iskoristite na sve ljude muka mi je više “žalosnika”, kad nisi dovoljno umno jaki da to nadjačaju sami haha 😉

3. Davor BioGreen Kihar

srpanj 26, 2013 kod 3:57 pm

Zašto uvijek ljudi kritiziraju ovakva otkrića. Ovo je ujedno zanimljivo i za pročitati i korisno za daljnja istraživanja.

4. Krešimir Merkat

srpanj 26, 2013 kod 7:00 pm

Ta molekula može samo biti posljedica a ne uvjetovanost. To su priče određenih interesnih skupina kao i u slučaju homoseksualizma gdje se objašnjava navodnom genetskom strukturom i molekulama. Molekula depresije je potrebna farmaceutima da nam prodaju muda pod bubrege !

5. noty

srpanj 26, 2013 kod 10:37 pm

Znanost (medicina) zna samo otkrivati stvari. Imenovati ih i proučavati. I sve su bliže “konačnom rješenju”. Ali već su tako davno bili toliko blizu da je pravo čudo kako do sada nisu ne samo prešli već i prešišali tu crtu koja ih dijeli od praktičnog života. U filozofiji se to zove pozitivizam i to je samo još jedna ideologija u koju može vjerovati tko hoće, kao u bilo koju drugu. Ali smatram da ne znaju niti što rade niti kuda idu, samo daju stvarima imena bez stvarnog razumijevanja o čemu se radi. Naravno da je to odličan način da se zarade dobri novci.

6. Goga