Neuroznanost

Znanstvenici pronašli način da izbrišu traumatska sjećanja, kažu da bi moglo pomoći u liječenju osoba s PTSP-om

Brain disease dementia problems with loss of memory function for alzheimers as a medical health care icon of neurology and mental illness as a pencil erasing neuron cells from the human anatomy.

Kanadski znanstvenici sa Sveučilišta u Torontu uspjeli su pronaći i izdvojiti neurone odgovorne za negativna sjećanja povezana sa strahom i izbrisati ih. Ova bi se metoda mogla iskoristiti za liječenje ovisnika i osoba s PTSP-om.

Iako u mozgu postoje milijuni neurona, samo ih je nekoliko dovoljno da se stvori neko negativno sjećanje povezano sa strahom ili prijetnjom. U laboratorijskom eksperimentu s miševima, znanstvenici su uspjeli izdvojiti te neurone na način da su proizveli previše određenog proteina u mozgu te ih odstranili kako bi izbrisali sjećanje, ostavljajući ostale neurone netaknutima.

„Nadamo se da bi na ovaj način mogli izbrisati traumatična sjećanja kod osoba s PTSP-om koja ih ometaju u svakodnevnom životu. Naš je cilj pronaći lijek koji bi izdvojio samo te neurone koji su odgovorni za negativna sjećanja i učinio ih neaktivnima“, rekla je profesorica psihologije uključena u istraživanje Sheena Josselyn.

U ovom su istraživanju znanstvenici uspjeli izliječiti miševe od ovisnosti o kokainu na način da su izbrisali sjećanja povezana s drogom.

Josselyn naglašava i moguće etičke implikacije ove metode, budući da su sjećanja iznimno važan dio našeg identiteta. Ideja o selektivnom brisanju sjećanja djeluje privlačno i zato su vrlo vjerojatne zloupotrebe ove metode za svaku, i najmanju sitnicu, poput zaboravljanja na teške prekide s partnerima.

„Svi učimo na svojim greškama. Ako izbrišemo sjećanja na njih, što nas sprečava da ih ponovimo?“, pita se Josselyn. “Samo zato što nešto možemo učiniti, ne znači da bismo i trebali.”

Ukoliko će se ova metoda doista početi koristiti za liječenje oboljelih od PTSP-a, potrebno je maksimalno ju ograničiti i regulirati.

1. Rikard Mrmić

20 veljače, 2017 u 1:01 pm

Tradestone jason bourne?

2. Goran Škoro

20 veljače, 2017 u 1:21 pm

Ako vam ovo procita neki “a di si ti bio 91-ve”?

3. Munir Husicic

20 veljače, 2017 u 1:37 pm

Ja bih izbrisao sve i da me na pustom otoku ostave.

4. Fencbook Mario Straga

20 veljače, 2017 u 1:56 pm

?onda viśe nismo u istoj utakmici

5. Zlatko Novakovic

20 veljače, 2017 u 2:17 pm

Mirza Hodžić idealno za raju sa metastazom PTSPa

6. Nikola Sedlar

20 veljače, 2017 u 2:33 pm

Hahahah izbriši me rođače

7. Mladen Pavošević

20 veljače, 2017 u 3:14 pm

Bol se ne briše već pobjeđuje, strah i traume isto.

• Vlatka Jantolek

20 veljače, 2017 u 7:16 pm

Yeah right, uz ovaj divan sve vise otudjeniji svijet i ljude, mozes misliti. Ne veli se badava čovjek je čovjeku lijek.

• Mladen Pavošević

20 veljače, 2017 u 7:27 pm

Point being?

• Ayka Nanina Cobo

21 veljače, 2017 u 10:49 pm

Point being bullsh**, jer si u pravu, ali te moze razumjeti onaj ko nije spoznao da je vlastita snaga covjeka u njemu samome, a ne u drugim ljudima. 😉

8. Toni Kireta

20 veljače, 2017 u 9:08 pm

Pitam se dal se sprovodi kroz cjepiva?