Planete i mjeseci

Znanstvenici pronašli sedam planeta koji možda podržavaju život

Svemir je velik, stvarno velik. Stoga je potrebno odati počast znanstvenim metodama kojima se koriste tragači za egzoplanetima, jer su nakon samo godine dana potrage pronašli sedam novih svjetova koji kruže oko svojih tuđinskih zvijezda, a koji bi mogli podržavati uvjete potrebne za razvoj života. Oni čak i nisu odviše daleko. Svih se sedam nalazi unutar naše galaksije.

Potraga je dio izrade “Kataloga naseljivih planeta” (Habitable Exoplanets Catalog), internacionalnog napora da se iskoriste baze podataka o svemiru iz više različitih izvora kako bi se otkrili strani planeti oko stranih zvijezda, koji bi mogli biti dom još nepoznatim oblicima života. Ovo otkriće je objavljeno u sklopu proslave prve godišnjice rada na Katalogu naseljivih planeta (HEC) te je prema stavu tima ovaj pronalazak doista veliko postignuće u tako kratkom roku.

[Foto: Artistički prikaz jednog od 7 novootkrivenih egzoplaneta, Gliese 667Cc, ESO/L. Calçada]Novi planeti se obično otkrivaju indirektno, praćenjem oscilacija u rotaciji udaljenih zvijezda, odnosno njihovim “klaćenjem” pod utjecajem gravitacije planeta. Potom znanstvenici vrše izračune o veličini i gravitacijskoj sili dotične zvijezde i orbite egzoplaneta, na osnovu kojih onda određuju stanišne uvjete koji bi mogli na njoj vladati.

Radi se zapravo o procjeni temeljenoj na znanstvenim pretpostavkama kategorije indeksa sličnosti sa Zemljom, koja u biti pretpostavlja da će na planetu, koji svojom veličinom i orbitom previše ne odstupa od planeta Zemlje, vladati slični uvjeti u pogledu dostupne količine svjetla i temperature, a i postojanja tekuće vode te u konačnici uvjeta koji podržavaju život. Na te bi planete njihove zvijezde mogle imati isti utjecaj kao naše Sunce na planet Zemlju, iako nije nužno da bi se tamo razvio život u onom obliku u kojem ga mi poznajemo ovdje.

Ti planeti orbitiraju u naseljivoj zoni oko svojih zvijezda u takozvanoj “Goldilocks” zoni. Iako to zvuči fantastično, zapravo dokazuje snagu naših tehnologija za promatranje svemira, napredak na područjima matematike i fizike, koji će možda jednoga dana pomoći naći odgovor na jedno od najvećih filozofskih pitanja ikada predstavljenih pred čovječanstvo: jesmo li sami u svemiru?

Izvor: FastCompany

planeti sta podrzavaju zivot

"I signed aboard this ship to practice medicine, not to have my atoms scattered back and forth across space by this gadget." -- McCoy (Space Seed)

1. Sir.oliver

prosinac 14, 2012 kod 9:28 am

Najbliža zvijezda nam je proxima centauri udaljena 4,2 svjetlosne godine što nam je uz današnju nauku čak i teoretski nedostižno. Ovakvim načinom istraživanja se ne može ništa utvrditi već samo pretpostaviti pa se zapravo postavlja pitanje što je stvarni cilj ovog istrživanja.

2. Tomislav Soldo

prosinac 15, 2012 kod 4:45 pm

i sad?kad se selimo?

3. Der Düjma

prosinac 15, 2012 kod 4:49 pm

Živila znanost sa istraživanjima ! Ali ne i s previše pokusa..

4. Ivan Ronta

prosinac 15, 2012 kod 4:53 pm

Svaka im čast.

5. Jónnå Sjölland Buba

prosinac 15, 2012 kod 4:56 pm

Ništa čudno.1900. Tesla je pomoću stacionarnih valova dokazao da Zemlja može poslužiti kao vodič, te je bio posve siguran da prima signale s druge planete, zbog čega je tada bio ismijavan…

6. Ivica Kiš

prosinac 15, 2012 kod 4:57 pm

Nadam se da nije recimo 500 miliona svjetlosnih godina najbliža

7. Vildana Saletovic

prosinac 15, 2012 kod 5:00 pm

Da pakujemo kofere ?

8. Istvan Kuzman

prosinac 15, 2012 kod 5:10 pm

jel se moze pjesice do tamo?

9. Robert Breški

prosinac 15, 2012 kod 5:20 pm

Ima li gore Linica ako ne idemo odmah

10. Petra Špoltić

prosinac 15, 2012 kod 5:51 pm

MOŽDA, MOOOOOŽDA

11. Bojana Vukotic

prosinac 15, 2012 kod 6:13 pm

mi ne idemo….to ide onih1%

12. Senad Kolasinac

prosinac 15, 2012 kod 6:57 pm

@Ivica: 500 miliona ly je već daleko izvan galaksije, a tako daleku planetu nemoguće je uočiti taman kad bi bila 10 puta veča od Jupitera (Andromeda je udaljena 2,5 miliona ly)

13. Pejo Matanović

prosinac 15, 2012 kod 7:10 pm

Našli su oni Marijanovo mud*.

14. Stanoja Mihajlovic

prosinac 15, 2012 kod 7:13 pm

ha hahaahaaha

15. Wilma Zeba

prosinac 15, 2012 kod 7:44 pm

ja bi što dalje od ove LUDNICE!!!!!!!!!

16. Danijel Maric

prosinac 15, 2012 kod 9:37 pm

Pa sta se onda na Marsu radi??

17. Ante