Oboljenja i poremećaji

Znanstvenici s NYU pronašli su terapeutsku metu za zaustavljanje metastaza raka

Znanstvenici su otkrili jednu od činjenica koja bi mogla biti važna u traženju odgovora na jedno od najkompleksnijih pitanja o raku: zašto se rak širi na jetru više nego na bilo koji drugi organ? U novom istraživačkom izvješću koje je objavljeno u travanjskom izdanju Journal of Leukocyte Biology, znanstvenici sa New York University opisali su eksperimentalnu studiju prema kojoj je imunološki sustav odgovoran za to.

“Naše istraživanje moglo bi biti početak potpuno novog područja eksperimentalne terapije. I to baš zbog toga što bi borba protiv potencijalnog razvoja metastaza na jetri, ciljajući na stanice koje smanjuju imunitet, u pacijenata s početnim stupnjem raka mogla imati veliku korist.” napominje George Miller, znanstvenik koji radi na Odjelu za kirurgiju i staničnu biologiju na New York University School of Medicine.

Miller i njegovi kolege došli su do značajnih zaključaka nakon što su odradili eksperimente na miševima. U tim eksperimentima, znanstvenici su koristili miševe koji su spontano razvili rak pankreasa zbog mutacije (Kras-mutacija) u progenitornim stanicama gušterače, kao i miševe s naprednim stupnjem tumora na debelom crijevu koji se širi na abdomen. Tada su počeli pratiti širenje imuno-supresivnih stanica u jetri od početnog stanja razvoja raka da bi odredili imunološki fenotip, poticaje za razvoj, inhibitorske učinke i funkcije ovih stanica koje su pogodne za tumor.

Rezultati ukazuju da borba protiv imuno-supresivnih stanica u jetri kratko nakon razvoja tumora može spriječiti širenje raka na ovaj vitalni organ.

“Ova studija mogla bi biti iznimno važno otkriće u znanosti gdje jedna ideja ili eksperiment otvara potpuno nov pristup i razumijevanje za problem,” kaže Luis Montaner, glavni urednik Journal of Leukocyte Biology. “Liječnicima je jasno da rak metastazira na jetru prečesto da bi to mogla biti slučajnost. Sad nam je jasno da imunološki sustav igra bitnu ulogu u pomaganju tog procesa. Sljedeći je korak nastavak učenja kako bi mogli utjecati na proces i zaustaviti ga.”

Izvor: Federation of American Societies for Experimental Biology