Bakterije i virusi

Znanstvenici snimili trenutak u kojem koronavirus inficira stanicu

Znanstvenici najvećeg medicinskog istraživačkog centra Latinske Amerike snimili su fotografije trenutka u kojem koronavirus inficira stanicu koju je napao.

Stručnjaci brazilske Fondacije Oswaldo Cruz (Fiocruz) snimili su ove fotografije dok su proučavali replikaciju virusa, poznatog kao Sars-Cov-2. Tim je detaljno snimio postupak u kojem koronavirus inficira stanice koristeći prijenosni elektronski mikroskop s povećanjem do dva milijuna puta.

Slike prikazuju niz tamnih točaka koje su zapravo virusne čestice patogena. Na prvoj slici ove čestice pokušavaju ući u citoplazmu stanice unutar koje je stanična jezgra s njenim genetskim materijalom.

Foto: EPA-EFE / Autor: Débora Barreto / FIOCRUZ

Na drugoj fotografiji se može vidjeti trenutak u kojem Sars-CoV-2 započinje proces infekcije:

Foto: EPA-EFE / Autor: Débora Barreto / FIOCRUZ

Na trećoj slici su prikazane virusne čestice unutar stanice:

Foto: EPA-EFE / Autor: Débora Barreto / FIOCRUZ

Korištene stanice nisu ljudske, navodi Fiocruz u izjavi, već se radi o ‘vero loze’, stanicama koje su izvorno izolirane iz zamoraca, psolikih repatih majmuna iz reda primata, kakve se obično koriste u laboratorijskim istraživanjima staničnih kultura, prenosi Telegraph.