Znanstvenici testirali 47 postojećih lijekova za borbu protiv koronavirusa

Što više istraživači znaju o tome kako se koronavirus veže, napada i uništava ljudske stanice, efikasnija je potraga za lijekovima.

Ideja je potekla od istraživača s kalifornijskog Sveučilišta u San Franciscu koji su smo prije dva mjeseca počeli praviti mapu koronavirusa.

Karta prikazuje sve proteine koronavirusa i sve proteine koji se nalaze u ljudskom tijelu s kojima bi ti virusni proteini mogli komunicirati.

Teoretski, svako presijecanje na mapi između virusnih i ljudskih proteina je mjesto gdje bi se lijekovi mogli boriti protiv koronavirusa.

No, umjesto pokušaja razvitka novih lijekova koji bi radili na ovim točkama interakcije, okrenuli su se više od 2.000 jedinstvenih lijekova koje je već odobrila Američka agencija za hranu i lijekove (FDA) za ljudsku upotrebu.

Vjerovali su da će se negdje na ovoj dugoj listi naći nekoliko lijekova ili spojeva koji stupaju u interakciju s istim ljudskim proteinima kao i koronavirus. I bili su u pravu.

Multidisciplinarni tim istraživača s kalifornijskog Sveučilišta u San Franciscu (KCRG), identificirao je 69 postojećih lijekova i spojeva koji bi mogli liječiti Covid-19.

Prije mjesec dana počeli su slati kutije s ovim lijekovima Institutu Pasteur u Parizu i Mount Sinai u New Yorku kako bi vidjeli jesu li zaista uspješni u borbi protiv koronavirusa.

U posljednja četiri tjedna testirali su 47 lijekova i spojeva u laboratoriju protiv živog koronavirusa. Identificirali su snažne rezultate liječenja kao i dva odvojena mehanizma kako ovi lijekovi utječu na SARS-CoV-2 infekciju.

Otkrića su objavljena krajem travnja u časopisu Nature.