Svemir

Znanstvenici tvrde da bi gljivice prisutne u Černobilu mogle pomoći astronautima na Marsu

Studija predlaže upotrebu radijacijskog štita napravljenog od plijesni koje su otkrivene u blizini nuklearne elektrane Černobil 1991. godine i koje, čini se, pokazuju sposobnost apsorbiranja i odbijanja kozmičkih zraka.

Foto: ISS NASA

Znanstvenici su uvjereni da radijacijski štit koji se sastoji od sloja plijesni kojeg su proučavali može efikasno neutralizirati “godišnju dozu ekvivalentnu radijacijskom okruženju” na površini Marsa.

Iako štetno kozmičko zračenje predstavlja značajan izazov čovjekovim namjerama osvajanja svemira, čini se da bi određeni organizam nađen na mjestu jedne od najvećih nuklearnih katastrofa u povijesti mogao pomoći astronautima, piše u najnovijoj studiji američkih znanstvenika, a prenosi New Scientist.

Prema navodima medija, studija predlaže upotrebu radijacijskog štita napravljenog od plijesni koje su otkrivene u blizini nuklearne elektrane Černobil 1991. godine i koje, čini se, pokazuju sposobnost apsorbiranja i odbijanja kozmičkih zraka.

“Ono što ovu plijesan čini izvanrednom je to što vam treba samo nekoliko grama da bi se zaštitili. Ona se samoobnavlja i samozacjeljuje, tako da i ako postoji solarni bljesak koji bi značajno oštetio radijacijski štit, ona bi bila u stanju ponovno se obnoviti za nekoliko dana”, izjavio je Nils Averesch, istraživač sa Sveučilišta Stanford i koautor ove studije.

Znanstvenici tvrde da sloj gljivica debljine oko 21 centimetar može “u velikoj mjeri poništiti godišnju dozu ekvivalentnu radijacijskom okruženju Marsa” dodajući da će biti potreban sloj od samo devet centimetara debljine s “ekvimolarnom smjesom melatonina i marsovskog regolita”.

Prethodno je dr. Kasthuri Venkateswaran, stariji istraživač u NASA-inom laboratoriju za mlazni pogon koji je provodio eksperimente na gljivicama tvrdio da se elementi ključni za sposobnost apsorbiranja radijacije ovih organizama mogu izvući i apsorbirati u obliku lijeka.