Svemir

Znanstvenici tvrde da su smislili potencijalni način stvaranja kisika na Marsu

Sustav je trenutno u fazi ispitivanja i koristi rover Perseverance koji je sletio na Mars u srpnju.

Foto: Pixabay

U visokorizičnoj misiji koja bi mogla potrajati oko pet godina, NASA želi spustiti astronaute na Mars iza 2030. godine.

Prijevoz dovoljne količine kisika i goriva za održavanje misije nije izvediv, barem ne u trenutnim uvjetima sa svemirskom letjelicom. Međutim, NASA planira riješiti taj problem korištenjem MOKSI sustava, eksperimentalnog projekta za pravljenje kisika na Marsu.

Ovaj sustav je trenutno u fazi ispitivanja i koristi rover Perseverance koji je sletio na Mars u srpnju. Rover sadrži uređaj koji pretvara ugljični dioksid, koji čini 96% atmosfere na Crvenom planetu, u kisik, prenosi CNN.

Na Marsu, kisik čini samo 0,13 posto atmosfere, u usporedbi s 21posto, koliko ga ima u Zemljinoj atmosferi.

MOKSI sustav stvara kisik poput drveća, uvlači zrak s Marsa i koristeći elektrokemijski postupak odvaja dva atoma kisika od svake molekule ugljičnog dioksida (CO2).

Znanstvenici sa Sveučilišta Washington u St. Louisu rekli su da su možda našli još jednu tehniku koja bi mogla biti nadopuna MOKSI sustavu. Postoji mogućnost i da se smrznuta jezera na Marsu iskoriste za pravljenje kisika jer se vjeruje da tamo ima slane tekućine

“Prisustvo slane tekućine je slučajno jer smanjuje točku ledišta vode. Ideja je da se uzme slana voda i elektrolizira. Našim procesom bi se uzela voda i dijelila na hidrogen i kisik”, izjavio je Vijay Ramani, tvorac ideje sa Sveučilišta Washington.

1. Mala

2 siječnja, 2021 u 11:05 am

Znam da se neće svi složiti, ali po meni najbolji način je teraformiranje (iako to zapravo nema nekog smisla za vrstu opčenito). Ovako kako oni to zamišljaju, kupiti kartu u jednom smjeru da bi živio u stakleniku – jedino mogu otiči očajnici kojima su obečana brda i doline za njihove najmilije. Što bi radili tamo – istraživanja ruda ili nečeg drugog?