Ekologija i okoliš

Znanstvenici vjeruju da su pronašli najčistiji zrak na svijetu

Istraživači su otkrili atmosferski predio koji ljudska aktivnost nije uspjela dotaknuti i promijeniti.

Znanstvenici vjeruju da su otkrili mjesto na kojem se nalazi najčistiji zrak na svijetu, u kojem nema čestica stvorenih ljudskom aktivnošću. Najčistiji zrak se, prema njihovom mišljenju, nalazi iznad Južnog oceana koji okružuje Antarktiku.

Istraživači s Državnog Sveučilišta u Coloradu, otkrili su atmosferski predio koji ljudska aktivnost nije uspjela dotaknuti i promijeniti.

Klima i vrijeme su usko povezani, povezujući svaki dio svijeta s drugim dijelovima. Kako se klima ubrzano mijenja kao posljedica ljudskih aktivnosti, znanstvenici i istraživači trude se pronaći dio svijeta na koji čovjek nije utjecao.

Profesorica Sonia Kreidenweis i njezin tim vjeruju da je zrak iznad Južnog oceana najmanje pod utjecajem ljudi i prašine s ostalih kontinenata, prenosi CNN.

Istraživači su otkrili kako granični sloj zraka koji popunjava donje oblake iznad Južnog oceana, nema u sebi čestica nastalih kao posljedica ljudskih aktivnosti, uključujući čestice nastale sagorijevanjem fosilnih goriva, proizvodnjom umjetnog gnojiva i ispuštanjem otpadnih voda.

Zagađenje zraka izazivaju aerosoli, koji su čestice u čvrstom i tekućem stanju te plinovi emitirani u zrak.

1. Ivica