Znanstvenici iz Japana su, naime, razvili novi materijal koji bi mogao bitno produljiti ลพivotni vijek baterija i poveฤati im kapacitet. To bi moglo znaฤiti pravu prekretnicu ne samo za industriju prijenosnih ureฤaja (poput pametnih telefona i laptopa), nego i za elektriฤne automobile, kamione, ฤak i brodove.
Tipiฤna baterija sadrลพi u sebi slojeve metalnih materijala. Buduฤi da prolazi kroz cikluse punjenja i praลพnjenja, tako se onda u tim slojevima pojavljuju pukotine i krhotine koje i smanjuju kapacitet baterije.
Ipak, znanstvenici sa Sveuฤiliลกta u Tokiju su pokazali da, ako se u bateriji koristi kisikov redoks-slojeviti oksid โ nema raspadanja metala. ฤak se slojevi metala poฤinju i obnavljati.
Za industrije koje se oslanjaju na baterije bi to otkriฤe moglo imati dalekoseลพne posljedice. Ne samo da bi baterije mogle imati dugaฤak ลพivotni vijek, nego bi se i njihov kapacitet mogao viลกestruko uveฤati.
Drugim rijeฤima, baterije bi tako trajale dulje i davale viลกe energije, a da pritom ne moraju biti veฤe i robusnije nego ลกto to jesu danas.
Svejedno, na potpunu primjenu takvih baterija u svakodnevnom ลพivotu ipak ฤemo morati malo priฤekati. Barem dok znanstvenici iz Japana ne pronaฤu rjeลกenje kako bi se neลกto ลกto su uspjeli dokazati u laboratoriju moglo masovno primijeniti i u proizvodnji baterija.