Burza dionica je tržište na kojem možete trgovati vrijednosnim papirima tvrtki, a ti papiri najčešće predstavljaju financijsko vlasništvo nad njenim dijelom. Osim trgovanja dionicama, na burzi vrijednosnih papira moguće je trgovati i obveznicama i drugim vrijednosnim papirima. Na ovoj je burzi moguće i izdavati i otkupljivati i druge financijske instrumente. Uz to, moguće je i sklapanje različitih financijskih poslova koji mogu donijeti različite zarade i profite.
Povijest razvoja burze vrijednosnih papira
Od 17. stoljeća, kada se pojavilo prvo dioničko društvo, do danas, burza dionica je uvijek bila predmet zanimanja, radi toga što pokazuje vrijednost određene kompanije, najbrže reagira na krizne vijesti te vrlo brzo može dovesti do pada vrijednosti kompanije. Ovo je posebno točno od 1971. godine, kad je NSDAQ zauvijek promijenio način trgovanja dionicama, jer je to bila prva elektronička burza vrijednosnih papira na svijetu. Danas je trgovanje vrijednosnim papirima putem Interneta uobičajeno i primjenjuju ga sve velike svjetske burze.
Koje dionice su u trendu
Svijet današnjice uvelike ovisi o tehnologiji, osobito onoj informatičkoj i svi smo mi, manje ili više, ovisni o različitim pogodnostima tehnoloških „čuda“ i raznim aplikacijama koje nam pomažu da lakše živimo i obavljamo poslove. Posve je očito da je, u skladu s tim, danas najmodernije i najpoželjnije ulagati u informatičke tvrtke, jer će se iste nastaviti razvijati i u budućnosti. Nemojmo zaboraviti niti na fenomen društvenih mreža i internetskih tvrtki, jer iste, bez obzira na ogromne kazne koje su dužne platiti prema odlukama sudova, i dalje uspješno posluju i ostvaruju vrlo pristojne profite.
Na ovogodišnjem Deloitteovom natječaju za 50 najbrže rastućih tehnoloških tvrtki s prostora Srednje Europe, čak je šest hrvatskih tvrtki našlo svoje mjesto. One su BAZZAR.HR , korisnička platforma koja se bavi online prodajom, na 5. mjestu, s rastom od 2,821 posto, Q software na 16. mjestu (927%), Ars Futura d.o.o. na 27. mjestu (685%), AG04 Innovative Solutions d.o.o. na 35. mjestu (551%), Delta Reality na 47. mjestu (449%) te Agrivi d.o.o. na 50. mjestu (432%).
Q software vrlo je zanimljiva, mlada tvrtka, osnovana prije samo četiri godine. Bave se izradom softvera i aplikacija za različite korisnike. Razlog njihovog brzog rasta i sve veće popularnosti su korisnici njihovih usluga koji prenose glas o kvalitetnoj i inovativnoj usluzi, krojenoj točno po željama korisnika. Tako je, na primjer, ova tvrtka za njemački Volkswagen napravili aplikaciju za korisnike iOS i Androida, pomoću koje korisnik koji se nalazi u određenom vozilu može vidjeti kako bi izgledale razne nadogradnje boljim paketom opreme ili automobil u drugoj boji, Osim Volkswagena, njihovi su klijenti Lufthansa, Coca-cola, Facebook, Walmart, Nestle i brojna druga zvučna imena svjetskog biznisa.
Ars Futura još je jedan primjer mlade tehnološke tvrtke koja se bavi izradom aplikacija i softvera na vrlo kvalitetan i inovativan način. Brojne su tvrtke koje su se koristile njihovim uslugama kako bi unaprijedile poslovanje ili potpuno promijenile izgled aplikacija koje koriste, kao i svoj pristup tržištu. Od igrica, preko aplikacija namijenjenih uređenju interijera, aplikacija za glazbenike, raznih tražilica, sve što Vam je potrebno za unaprjeđenje ili modernizaciju poslovanja, možete naći u ovoj mladoj, ali vrlo obećavajućoj tvrtki.
AG04 Innovative Solutions još je jedna mlada tvrtka čije poslovanje ubrzano raste i napreduje. Bave se izradom softvera, unaprjeđivanjem poslovanja, edukacijom i tečajevima zaposlenika te brojnim drugim uslugama. Klijenti su im od graditeljskog diva Strabaga do Addiko banke Hrvatska.
Delta Reality zapravo je studio za stvaranje sadržaja u digitalnim stvarnostima. U prijevodu to znači da se bave izradom kreativnih instalacija, kao što su interaktivni podovi, hologrami ili igrice upravljanje tijelom. Klijenti su im brojna zvučna imena, poput Microsofta, Disneya, Samsunga, Siemensa, da nabrojimo samo neke.
Proizvod tvrtke Agrivi d.o.o. je aplikacija koja svima koji se bave proizvodnjom hrane, na specifičnoj lokaciji pomaže u postupcima proizvodnje, od sjetve, do berbe, odnosno žetve. Jednostavnije rečeno, Agrivi je digitalni mozak farme, a to postiže nizom alogritama i stručnim znanjem u realnom vremenu. Njihovi su klijenti brojni pa su, uz sjedište u Kutini, odlučili otvoriti još dva ureda, jedan u Zagrebu, a drugi u Londonu.
Zanimljivo je što je na tom natječaju jedna hrvatska tvrtka dobila i posebnu nagradu kao Najdistruptivnija inovacija (Most Distruptive Inovation). Radi se o tvrtki Rimac Automobili, koja je prva je tvrtka iz Hrvatske s pobjedom u ovoj kategoriji. Rimac Automobili u ovom natjecanju sudjeluje već četiri godine, a, uz ovo priznanje, tijekom prethodne tri godine ostvarivali su plasman u glavnoj kategoriji 50 najbrže rastućih.
Rimac Automobili doista je tvrtka o kojoj je do sad puno rečeno, ali nas i dalje ne prestaje iznenađivati. Tvrtka se bavi izradom električnih hiper automobila, a u ponudi, osim toga, imaju i cjelovita rješenja za druge tvrtke koje se bave proizvodnjom automobila. Njihovi automobili iz linije Concept_One i Concept_Two nalaze se na popisu želja najbogatijih ljudi na svijetu, ako znamo da je C_Two automobil koji doslovno živi s tehnologijom, a može postići brzinu od 412 km/h.