Connect with us

Hi, what are you looking for?

Tech

AI simulacija teniskog turnira – istovremeno jeziva i impresivna

Tim istraživača sa Sveučilišta Stanford napravio je simulaciju teniskog turnira koristeći umjetnu inteligenciju.

Foto: Screenshot YouTube / Haotian Zhang

Zbog pandemije koronavirusa odgođeni su razni teniski turniri, a među njima nažalost i Wimbledon.

Kako zbog takve situacije ove godine nećemo dobiti novog šampiona najpoznatijeg teniskog turnira, tim istraživača sa Sveučilišta Stanford napravio je simulaciju teniskog turnira koristeći umjetnu inteligenciju. AI su “trenirali” koristeći bazu podataka i snimke poznatih tenisača, čime su uspjeli dobiti statistički model koji može predvidjeti načine na koje bi, u specifičnim situacijama, reagirali Novak Đoković ili Roger Federer, piše Engadget.

Model to postiže tako da uzima u obzir uobičajene teniske strategije i načine igre svakog pojedinog igrača. Tijekom treninga, sustav je naučio da, na primjer, Novak Đoković voli poslati lopticu na protivnikovu slabiju stranu. Uz to, model analizira i kako se igrači pozicioniraju dok čekaju da im protivnik vrati nazad lopticu. To će, recimo, Federera uvijek postaviti bliže osnovnoj liniji od Rafaela Nadala, jer to odražava način na koji ta dvojica tenisača igraju tenis u stvarnom životu.

Upravo takva analiza ponašanja razlikuje njihov AI sustav od drugih simulatora tenisa, te omogućuje stvaranje potencijalno beskrajnih scenarija. Primjerice, moguće je generirati meč u kojem Federer igra sam protiv sebe ili protiv Serene Williams. Sustav se čak može iskoristiti za “what-if” analizu, koja bi pokazala koliko i kako bi se promijenio tijek meča, da je loptica u određenoj situaciji pogodila neko drugo mjesto, da je umjesto u out ušla u teren i slično.

Naravno, spomenuti sustav nije bez mana. Iako su se istraživači maksimalno trudili sakriti potencijalno ometajuće vizualne efekte poput promjene osvjetljenja i odjeće igrača, postoje trenuci kada isječci izgledaju više kao da su izdvojeni iz FMV igre 90-ih. Pažljivim promatranjem ovako generiranih snimki, moguće je uočiti da se gledatelji i suci uopće ne pomiču. Osim toga, prilikom generiranja pokreta igrača i loptice, nije se vodilo računa o sjenama, kao ni o povezanosti igrača s pozadinom, pa često djeluju kao da “klize” po terenu, a postoje i vidljivi prekidi u animaciji igrača.

Ipak, riječ je o zabavnom sustavu, koji je dobar pokazatelj koliko se brzo i uspješno razvijaju kompleksne AI simulacije.

Možda će vas zanimati

Tech

Što bi se dogodilo ako uronite ruku u posudu tekućeg dušika? Bi li vam se ruka smrzla do ozeblina? Bi li se razbila čim...

Internet

Sigurno ste do sad naletjeli na neke od bizarnosti na koje je Googleovo auto naletjelo pri snimanju, a u ovom videu pogledajte kompilaciju najčudnijih...

Tech

Trebate izračunati postotak od nekog broja, a ne znate kako? Pročitajte ovaj jednostavan članak i naučite kako se računa postotak. Postotci se koriste za...

Tech

1995. godine grupa znanstvenika NASA-e napravila je testove o tome kako pojedine droge utječu na paukovu sposobnost da izgradi mrežu.

Internet

Odmah da vam kažemo – neizbježan kraj dogodio bi se iznenađujuće brzo. Ako je zapremnina prosječnog lijesa 886 litara, a prosječan volumen ljudskog tijela...

Automoto

Tvrtka Laser Power Systems razvila je automobil pogonjen nuklearnom energijom. Napokon je pronađen način koji će vašem automobilu omogućiti vječni rad bez punjenja. No...

Tech

Rudnik dijamanata Mir u Siberu jedna je od najvećih rupa u tlu koju je čovjek napravio. Duboka je 525 metara i široka 1200m. Let...

Tech

Bumerang je jedan od najstarijih letećih objekata koje je ljudska ruka stvorila. Svi znamo da su ih koristili Aboridžini, no malo je poznato je...