S dolaskom društvenim mreža i ponude različitih formata, video marketing doseže svoj vrhunac. Eksplozija popularnosti TikToka navela je kreatore i brendove da otkriju novi način snimanja videa. Zatim smo prisustvovali lansiranju njegovog konkurenta, Instagram Reels. U rujnu 2020., YouTube je najavio svoje planove za natjecanje s Instagramom i TikTokom: YouTube Shorts.
U nekoliko riječi, to je odjeljak unutar YouTubea koji korisnicima omogućuje učitavanje videozapisa od 60 sekundi ili manje i koji se mogu pregledati beskonačnim okomitim pomicanjem. YouTube skače u prednosti s YouTube Shorts u pokušaju da osvoji svoj udio na tržištu. Lansiranje YouTube Shortsa stvorilo je veliku konkurenciju TikTok jer dijeli mnoge njegove značajke. Danas ćemo predstaviti od čega se sastoji YouTubeShorts i kako funkcionira ovaj popularni format.
Što je YouTube Shorts?
YouTube Shorts je novi video format koji se temelji na kratkim videozapisima. Youtube Shorts videozapisi su okomiti i ograničeni na 60 sekundi, baš kao i TikTok (Instagram Reels mogu biti do 15 sekundi). Prema riječima njegovih tvoraca, iskustvo je usmjereno na tri područja: stvoriti, biti otkriven i vidjeti.
Proces kreiranja je u srži kratkih videa, pa se tim YouTubea potrudio da stvaranje YouTube Shortsa bude zabavan i jednostavan proces. Radi se o jednoj od najpopularnijih stranica na svijetu, koja ima 2 milijarde jedinstvenih korisnika mjesečno. Za mnoge kreatore YouTube je postao izvor prihoda. Iz tog razloga ova platforma namjerava iskoristiti prednost i privući utjecajne osobe na YouTube Shorts uz obećanje da će postići veću vidljivost.
Kako stvoriti videozapise za YouTube Shorts?
YouTube Short može biti bilo koji okomiti videozapis duljine 60 sekundi ili manje. Možete ga izraditi pomoću YouTubeovih alata za izradu videozapisa ili prenijeti kratki videozapis koji ste izradili pomoću drugih resursa. Posebna funkcionalnost za to je kamera YouTube Shorts, koja olakšava stvaranje videozapisa do 15 sekundi s opcijom snimanja više isječaka.
Možete koristiti razne kreativne značajke, uključujući glazbu (odaberite iz zbirke besplatnih pjesama), kontrolu brzine (možete usporiti ili ubrzati snimanje) i postaviti odbrojavanje za snimanje bez upotrebe ruku uz automatsko zaustavljanje. Imajte na umu da, iako se svi videozapisi od 60 sekundi ili manje mogu klasificirati kao YouTube Shorts, sadržaj kreiran kamerom ograničen je na 15 sekundi. Sam YouTube preporučuje da se ograničite na ovo trajanje kako bi gledatelji mogli brzo i jednostavno uživati u videima.
Kako dodati glazbu u YouTube Shorts video?
Kada snimate kratki zapis s YouTubeovim alatima za kreiranje videozapisa, dodirnite ‘Dodaj glazbu’ na vrhu zaslona da biste vidjeli izbor pjesama koje možete dodati svom videozapisu.
Biblioteka pjesama YouTube Shortsa sadrži tisuće pjesama na mnogim jezicima koje možete birati. Google tvrdi da je surađivao sa svojim glazbenim partnerima kako bi autorima i umjetnicima omogućio korištenje njihove biblioteke pjesama za stvaranje videozapisa.
Postoje pjesme preko 250 izdavačkih kuća, uključujući Because Music, Universal Music Group, Merlin, Sony Music Entertainment i Sony Music Publishing, Warner Music Group i Warner Chappell Music, Believe, Merlin, Beggars, Kobalty i mnogi drugi. Naravno, morate uzeti u obzir da je glazba namijenjena za osobnu i nekomercijalnu upotrebu, osim ako nemate odgovarajuće licence. Ako na YouTube Shorts prenesete kratki film stvoren pomoću drugog alata, provjerite imate li dopuštenje za korištenje glazbe na YouTubeu.
Kako lakše pronaći YouTube Shorts?
Kako biste povećali izglede da se vaš videozapis pojavi na polici za Shorts, YouTube preporučuje uključivanje #Shorts u naslov videozapisa (ako koristite kameru YouTube Shorts) ili i naslov i opis (ako ste videozapis izradili drugim alatom).
Upute za kreiranje sadržaja
Da biste izradili vlastite YouTube Shorts, ono što trebate učiniti je sljedeće:
- Kliknite gumb za stvaranje novog sadržaja
- Odaberite opciju “Napravi kratki”
- Prihvatite da aplikacija može pristupiti kameri i memoriji vašeg mobitela
- Pritisnite crveni gumb za početak snimanja
- Kada završite sa snimanjem, pritisnite opciju “Potvrdi”.
- Kasnije možete koristiti razne alate za uređivanje videa
- Dajte naslov videozapisu i odaberite hoće li biti javan, skriven ili privatan
- Pritisnite gumb “Učitaj”.
Ako želite početi monetizaciju, vaš račun mora ispunjavati neke zahtjeve koje će YouTube potvrditi:
- Morate imati barem jedan kratki objavljen u posljednjih 180 dana
- Sadržaj mora biti originalan
- Morate biti stariji od 13 godina ili, ako ste maloljetni, imati odobrenje svojih roditelja
- Ne smijete prenositi YouTube Shorts s vodenim žigom s drugih platformi
Zarada do nekoliko tisuća dolara mjesečno
Da biste dosegli ove brojke uz YouTube Shorts, osim ispunjavanja gore navedenih zahtjeva, morate ostvariti i veliki broj pregleda. Imajte na umu da proračun za plaćanje kreatora sadržaja u ovom slučaju dolazi isključivo iz fonda YouTube Shorts, tako da neće biti moguće ostvariti prihod od oglašavanja. Zato, da biste primili uplatu do 10.000 dolara, YouTube shorts priče moraju imati veliki utjecaj na zajednicu korisnika platforme. Prije nego što krenete s kreiranjem svog kanala, svakako se raspitajte o aktualnim trendovima, ispitajte što je trenutno najinteresantnije gledateljima takve vrste sadržaja i prepustite se kreativnosti.