Connect with us

Hi, what are you looking for?

Biznis i posao

Suradnja s influencerima: Isplati li se uložiti novac u influencer marketing?

popularnost na insta

Isplati li se uložiti novac u influencer marketing, odnosno promociju putem influencera? Koje sve benefite donosi suradnja s influencerima i zašto je danas izuzetno popularan takav način promocije? Kako odabrati influencera za promociju i na što sve pripaziti?

Influencer marketing je posljednjih godina postao vrlo popularan način promoviranja raznih popularnih i manje popularnih brendova. Statistike pokazuju kako raste broj brendova koji su spremni surađivati s influencerima. Također, podaci ukazuju na to kako je suradnja s influencerima vrlo kvalitetan način promocije proizvoda i usluga.

Ako imate vlastiti projekt ili prodajete proizvod/uslugu – sigurno ste se pitali imali li smisla surađivati s influencerima i koliko je to financijski skupa aktivnost. U nastavku vam donosimo nekoliko ideja i pravila kojima se trebate voditi prije suradnje s influencerima:

Rast Faze izrade niche web stranice Kako, što i kada raditi
(Photo: Pixabay.com)

Influenceri donose odličan povrat uloženog novca

Istraživanja su pokazala kako je influencer marketing jedan od najkvalitetnijih i najboljih način promoviranja posljednjih godina. Iako je mišljenje javnosti vjerojatno potpuno suprotno, oglašavanje putem influencera mnogima se pokazuje kao pun pogodak. Dakako, da bi influencer marketing donio željeni povrat novca potrebno je uskladiti nekoliko važnih faktora koji utječu na krajnje kupce, odnosno pratitelje.

Prednost influencer marketing svakako jest u tome što se oglašavate točno ciljanoj grupi ljudi koju influenceri jako dobro poznaju. Samim time, influenceri znaju kako određeni proizvod predstaviti ljudima koji ih prate – i na taj način ostvariti odličnu konverziju. Sama promocija proizvoda/usluge vezana je uz ciljeve koje određeni brend želi postići oglašavanjem putem influencera.

Istraživanja su pokazala kako najveći postotak brendova influencer marketing koristi za podizanje svjesnosti o brendu te dosezanje do novih potencijalnih klijenata. Dakle, temelj influencer marketing čine aktivnosti kojima se svjesnost o brendu širi među novom publikom – i tim su rezultatima brendovi itekako zadovoljni. Nadalje, čak polovica brendova izjašnjava se kako je izuzetno zadovoljna povećanjem prodaje koja je direktan rezultat promocije proizvoda/usluga putem influencera.

razvoj digitalnog biznia niša web sajt
(Photo: Pixabay.com)

Kvalitetan odabir influencera je najvažniji korak uspjeha

Danas na tržištu imamo jako puno influencera koji su aktivni na nekoliko različitih popularnih platformi. Dakako, među influencerima još uvijek najviše pažnje dobiva Instagram, a odmah do njega su TikTok, YouTube, Facebook, itd. Zanimljivo, prema statistikama čak 84% influencera na Instagramu su žene. Doduše to nas ne bi trebalo čuditi s obzirom na činjenicu da je lifestyle najpopularnija kategorija koja se promovira kroz influencer marketing. Tržište influencer marketinga u ovoj bi godini trebalo prestići razinu od 15 milijardi dolara vrijednosti.

U moru kvalitetnih i manje kvalitetnih influencera potrebno je mudro odabrati s kojim influencerom želite surađivati. Naime, u nekim su slučajevima bolji veliki influenceri (s velikim brojem pratitelja), dok su u nekim situacijama bolji mikro influenceri (s manjim brojem pratitelja). Kod odabira influencera za suradnju vrlo je važno odabrati influencera koji stavovima i sadržajem odgovara priči koju priča naš brend. Dakle, potrebno je da influencer ima što bližu tematiku – funkcionalnostima našeg brenda.

Pametno odabran influencer donijeti će toliko željeni doseg i povrat ulaganja, dok ćete pogrešno odabranim influencerom samo napraviti štetu vašem brendu. Dakle, kod odabira influencera za suradnju prije svega trebate promotriti odgovara li sadržaj influencera sadržaju koji vi želite promovirati. Nakon toga potrebno je zatražiti detaljne statistike dosega kako biste vidjeli koliko je zapravo popularan određeni influencer (broj pratitelja nije toliko važan). U konačnici trebate razmotriti potencijale za suradnju i način na koji će određeni influencer ispričati vašu priču.

Kako pratiti napredak
(Photo: Pixabay.com)

Sloboda kreiranja sadržaja influencera donosi rezultate

Influenceri najbolje poznaju svoju publiku i točno znaju kakav sadržaj najviše odgovara publici i istovremeno donosi najbolje rezultate. Stoga, jedna od glavnih grešaka mnogih brendova jest pretjerano uplitanje u stvaranje objava za suradnju s influencerima. Umjesto da brendovi dirigiraju svaki korak promocije putem influencera – trebali bi dati slobodu influencerima da sami stvore objave koje smatraju optimalnima. Dakle, influenceri bi samostalno trebali kreirati objave za promoviranje proizvoda/usluga brendova – kako bi se postigli najbolji rezultati.

Brendovi bi u ovome slučaju trebali preuzeti samo regulatorsku ulogu, odnosno trebali bi reagirati u slučaju da nikako nisu zadovoljni objavom koju je stvorio pojedini influencer. Dakako, influencerima na pamet padaju razne ideje pa je za očekivati da će neke ideje ponekad izlaziti izvan okvira strogih struktura brendova – pa u tom slučaju brend treba reagirati stopiranjem sadržaja. No, u svim ostalim situacijama brendovi bi trebali prepustiti influencerima da kreiraju sadržaj koji će najviše odgovarati publici.

Sloboda koju će brendovi osigurati influencerima dati će influencerima jedan dodatan vjetar u leđa te će se dodatno potruditi oko promocije pojedinih usluga/proizvoda. Opće je poznata činjenica da influencerima itekako smeta uplitanje brendova u kreiranje sadržaja i to označavaju kao jedan od glavnih problema suradnji. Uporište toga treba tražiti u činjenici da influenceri ne žele umarati svoju publiku jednoličnim sadržajem jer to onda ne donosi rezultate ni brendu ni influenceru. Stoga, ako planirate suradnju s influencerima budite spremni na to da dirigentsku palicu izrade objava prepustiti influencerima. Neka oni stvore sadržaj – a svi samo odobrite ono što su influenceri pripremili za promociju vašeg brenda.

Kako pratiti napredak digitalnog projekta i zašto je to važno
(Photo: Pixabay.com)

Brendovi se moraju nadovezati na priču influencera

Mnogi brendovi rade jednu veliku grešku kada uslijed promocije putem influencera propuštaju priliku pretvoriti novu publiku u kupce. Naime, mnogi brendovi pomalo nespretno dočekuju objave influencera i ne pripreme se na vrijeme na potencijalnu navalu novih korisnika – nakon što influencer objavi sadržaj za brend. Dakako, brend mora biti spreman na navalu novih korisnika kada se radi influencer marketing. Činjenica jest da influencer marketing uglavnom donosi trenutan efekt koji ima trajnost jedan dan – i nakon toga rezultati naglo padnu. Upravo taj jedan dan trebate iskoristiti kako biste novu publiku pretvorili u vaše klijente, odnosno kupce.

Nakon što influencer pripremi objavu i sam brend se mora osloniti na tu priču influencera. Ako je potrebno, brend treba izgraditi jednu posebnu landing stranicu na koju će dolaziti publika s influencerovog profila – kako bi se što više ljudi kanaliziralo u klijente. Dakako, brendovi mogu novu publiku prisvojiti i na razne druge načine – no nikako ne smiju nepripremljeni dočekati posjetitelje koje šalju influenceri. U protivnom, takva će promocija putem influencera imati mizeran rezultat i brendovi u konačnici neće biti zadovoljni suradnjom.

Po okončanju suradnje svakako zatražite statistike influencera kako biste se uvjerili da su ostvareni rezultati koji su u početku bili najavljivani. Ako je potrebno testirajte više influencera, odnosno napravite širu kampanju u kojoj ćete obuhvatiti nekoliko različitih influencera koji će promovirati vaš brend. Cijene promocije influencera kreću se od 500 kuna do 50.000 kuna (kada pričamo o domaćim influencerima), ali mogu biti i puno veće na stranom tržištu. Najbolje je upitati influencera za cijenu promocije – s time da unaprijed morate imati ideju koliko objava želite i što želite postići kampanjom. Kvalitetan pristup na početku suradnje rezultirati će i kvalitetno odrađenom suradnjom – na obostrano zadovoljstvo. Sretno!

Možda će vas zanimati

Tech

Što bi se dogodilo ako uronite ruku u posudu tekućeg dušika? Bi li vam se ruka smrzla do ozeblina? Bi li se razbila čim...

Internet

Sigurno ste do sad naletjeli na neke od bizarnosti na koje je Googleovo auto naletjelo pri snimanju, a u ovom videu pogledajte kompilaciju najčudnijih...

Tech

Trebate izračunati postotak od nekog broja, a ne znate kako? Pročitajte ovaj jednostavan članak i naučite kako se računa postotak. Postotci se koriste za...

Tech

1995. godine grupa znanstvenika NASA-e napravila je testove o tome kako pojedine droge utječu na paukovu sposobnost da izgradi mrežu.

Internet

Odmah da vam kažemo – neizbježan kraj dogodio bi se iznenađujuće brzo. Ako je zapremnina prosječnog lijesa 886 litara, a prosječan volumen ljudskog tijela...

Automoto

Tvrtka Laser Power Systems razvila je automobil pogonjen nuklearnom energijom. Napokon je pronađen način koji će vašem automobilu omogućiti vječni rad bez punjenja. No...

Tech

Rudnik dijamanata Mir u Siberu jedna je od najvećih rupa u tlu koju je čovjek napravio. Duboka je 525 metara i široka 1200m. Let...

Tech

Bumerang je jedan od najstarijih letećih objekata koje je ljudska ruka stvorila. Svi znamo da su ih koristili Aboridžini, no malo je poznato je...