Zanima vas moลพe li se zaraditi ozbiljan novac uz pomoฤ Facebook grupa? Kakve su vam Facebook grupe potrebne za ostvarivanje zarade? Zaลกto je vaลพna visoka aktivnost grupe? Koje sve vrste monetizacija Facebook grupe postoje?
Facebook grupe su posljednjih nekoliko godina imale znatno viลกi prirodni doseg od Facebook stranica, ali se naลพalost taj doseg posljednje godine smanjio. Danas su tako i Facebook grupe relativno oskudne dosegom, no to nuลพno ne znaฤi da vaลกa grupa neฤe imati kvalitetan doseg.
Ako uspijete ostvariti vrlo visoku aktivnost i prirodan doseg vaลกe Facebook grupe โ onda tu grupu moลพete i monetizirati, tj. zaraditi na temelju te grupe. ล to vam je sve potrebno za zaradu uz Facebook grupu i koje sve vrste monetizacije Facebook grupe postoje โ saznajte u nastavku:

Kvalitetna Facebook grupa velikog dosega
Internet je vrlo ฤudno mjesto na kojem moลพete zaraditi puno novaca s grupom od 50 ljudi, ali i niลกta novaca s grupom od 500.000 ljudi. Problem i potencijal leลพi u tome kako se postavite do biznisa, tj. kako promatrate resurse koji su vam na raspolaganju. Dakako, drugi je potencijal u tome koliko su kvalitetni ljudi koje imate kao resurs, tj. kao korisnike.
Iako je danas prirodan doseg na Facebooku drastiฤno smanjen, ฤinjenica je da joลก uvijek postoje Facebook stranice i grupe koje rade fantastiฤan posao. Neke su stranice zbog svoje stalne aktivnosti i redovitih kreativnih objava โ nagraฤene viralnim dosegom koji im omoguฤava fantastiฤne poslovne rezultate. Grupe naลพalost nemaju viralan doseg. Iako na Facebooku danas morate imati puno sreฤe da biste neลกto zaradili, ฤinjenica jest da sreฤa prati hrabre i uporne.
Jedan od glavnih preduvjeta za zaradu putem Facebook grupa svakako je posjedovanje ili kupnja kvalitetne Facebook grupe. Danas je Facebook grupu teลกko izraditi od nule i uzeti ฤe vam to graฤenje puno vremena โ pa je bolje kupiti veฤ postojeฤu veliku Facebook grupu. Cijena grupa kreฤe se uglavnom oko 100 eura na 10.000 korisnika. Bilo kako bilo, kvalitetna Facebook grupa ima odliฤnu aktivnost korisnika โ kroz svakodnevne objave, lajkove, komentare, itd. Takva vam popularna i aktivna grupa treba za zaradu.
Naplata svakog ฤlanstva i ekskluzivni klub ฤlanova
Jedan od naฤina zaraฤivanja na Facebook grupama svakako jest naplata ฤlanstva u grupi. Doduลกe, prema strogim Facebook pravilima korisnicima Facebook grupe ne smijete naplaฤivati ฤlanstvo pa je takav vid zarade zabranjen. No, moลพete naplaฤivati ฤlanstvo na vaลกoj web stranici i blogu โ pa korisnicima dati povlaลกten status za ulazak u ekskluzivnu Facebook grupu. Dakle, naplata ne smije iฤi direktno na Facebooku, ali moลพete u ekskluzivnu grupu ubaciti ฤlanove koji vam plaฤaju naknadu na web stranici ili blogu.
Iako vam se moลพda ฤini pomalo nerealno, ฤinjenica jest da je ovakva vrsta zarade sve popularnija. Naime, mnogi web portali, poduzetnici, osobni treneri i ostali โ sve ฤeลกฤe naplaฤuju ฤlanarinu svojim ฤlanovima โ te ih kasnije ubacuju u ekskluzivne Facebook grupe. U tim grupama se zatim nalaze top ฤlanovi koji su platili ฤlanstvo, a osim ลกto mogu uฤiti i upijati informacije od vlasnika โ mogu prikupljati savjete i od svih ekskluzivnih ฤlanova grupe. Na taj naฤin stvara se vrlo velika dodana vrijednost โ kroz koju moลพete puno toga vaลพnog nauฤiti i saznati za ลพivot (kao ฤlan, ali i kao vlasnik grupe).
Naplata ฤlanstva moลพe znatno varirati pa tako postoje oni koji svojim ฤlanovima uzimaju svega nekoliko eura ฤlanarine, ali postoje i oni koji ฤlanarinu u grupi naplaฤuju i nekoliko tisuฤa eura. Da, dobro ste proฤitali. Postoje ekskluzivne grupe u kojima se ฤlanstvo plaฤa u tisuฤama eura. Samim time, moลพete odabrati cijenu koja najviลกe odgovara vaลกim ลพeljama i potrebama. ล to je cijena niลพa potrebno vam je viลกe ฤlanova, a ลกto je cijena viลกa โ potrebno vam je manje ฤlanova. Bez obzira ลกto odabrali imajte na pameti da ne smijete naplaฤivati ฤlanstvo u Facebook grupi, ali moลพete naplaฤivati opฤenito ฤlanstvo pa zatim ljude dodati u ekskluzivnu Facebook grupu.
Naplata pojedinih objava i promocija u Facebook grupi
S jedne strane imamo ฤlanove grupe, a s druge strane tvrtke i brendove ลพeljne promoviranja prema odreฤenoj ciljanoj grupi. Primjerice, ako vaลกa grupa nosi naziv โNajbolji drveni prozoriโ i okuplja 10.000 ฤlanova koji traลพe nove drvene prozore โ onda ฤe vaลกim ฤlanovima proizvoฤaฤi drvenih prozora htjeti predstaviti svoje proizvode i usluge. Radi se o win-win poziciji, gdje su u konaฤnici sretni i ฤlanovi i brendovi, ali i vi koji vodite Facebook grupu.
Kao i u prethodnom sluฤaju, Facebook ne dozvoljava da se naplaฤuje sadrลพaj u Facebook grupama pa je naplatu potrebno vrลกiti u paketu s drugim uslugama. Primjerice, moลพete za brend izraditi promo fotografiju pa je podijeliti u Facebook grupu โ pa sve to naplatiti kao online promociju. Sama objava u Facebook grupi se prema pravilima Facebooka ne bi smjela naplaฤivati โ pa svakako pripazite na to.
Umjesto da svakog mjeseca traลพite nove brendove za suradnju, bolji je pristup uvesti pakete oglaลกavanja. Primjerice, dogovorite se s brendom da unutar 3 mjeseca suradnje imaju pravo na 10 objava u vaลกoj Facebook grupi. Objave vam mogu poslati oni ili ih moลพete izraditi vi samostalno. Koliko ฤete takav paket suradnje naplatiti teลกko je reฤi jer ovisi o mnogim faktorima. Vaลพno je obratiti paลพnju na to koliki ฤe biti odaziv ฤlanova grupe na objavu (npr. 20 % ฤlanova) i koliko ฤe takva objava doprinijeti brendu. Cijene paketa mogu varirati od nekoliko desetaka eura pa do nekoliko tisuฤa eura โ ovisno o veliฤini i aktivnosti grupe.
Promoviranje vlastitih proizvoda i usluga putem Facebook grupe
U praksi se sve ฤeลกฤe mogu susresti primjeri u kojima velike tvrtke kupuju Facebook grupe kako bi putem tih grupa mogle oglaลกavati svoje proizvode i usluge. Iako se na prvu ฤini kao pomalo ฤudan potez, ฤinjenica jest da pravilno odabrana grupa moลพe donijeti itekako puno benefita. Primjerice, ako u grupu uloลพite 1.000 eura, a grupa vam u 3 mjeseca donese 200 novih klijenata โ vrlo vjerojatno ฤete isplatiti investirani novac u tom vremenskom periodu. Sve nakon toga je ฤista zarada koju generirate kroz vlastitu Facebook grupu.
Nemojmo se zavaravati, Facebook grupe su itekako moฤne zajednice u kojima ฤlanovi razmjenjuju svoja iskustva i znanja โ ลกto daje vjerodostojnost grupi. Odluฤite li se za promociju vlastitih proizvoda i usluga putem Facebook grupe โ morate to raditi umjereno i pametno. Nije mudro svako malo korisnike obasipati novim ponudama jer ฤe ih to umoriti i vjerojatno ฤe napustiti grupu. Budite informativni i zanimljivi โ a svaka objava neka donosi dodanu vrijednost ฤlanovima. Takvim pristupom ฤlanovi ฤe vas brzo zavoljeti pa ฤete im moฤi prodati svoje proizvode i usluge.
Promoviranje vlastitih proizvoda i usluga putem Facebook grupe je zapravo vrlo mudra taktika jer stvarate jednu privrลพenu zajednicu koja ฤe vam vjerovati kada na trลพiลกtu ponudite i neลกto novo. Samim time, ne samo da prodajete โ veฤ stvarate dugoroฤno isplativu platformu za privlaฤenje novih kupaca. Facebook grupa se u tom segmentu pokazuje kao sjajan izbor โ i bilo bi ลกteta propustiti takvu priliku.
Mnogobrojne vrste monetizacija i stroga Facebook pravila
ฤinjenica jest da putem Facebook grupa moลพete zaraditi na mnoge kreativne i manje kreativne naฤine. Iznad smo nabrojali tek nekoliko najpopularnijih ideja za monetizaciju Facebook grupe, no vjerujete nam da naฤina monetizacije ima joลก jako puno. Vaลพno je biti kreativan i pronaฤi naฤin kako uz umjereno i smisleno oglaลกavanje ne otjerati korisnike van iz grupe. Korisnici ลพele biti informirani i zabavljeni โ pa stvarajte sadrลพaj koji je na tragu toga.
Kod kreiranja sadrลพaja i monetizacije Facebook grupe โ svakako pripazite na stroga Facebook pravila. Joลก jednom naglaลกavamo โ na Facebooku nije dozvoljeno prodavati ฤlanstvo u grupi, a nije dozvoljeno ni naplaฤivati sadrลพaj pojedinih objava. Radite li to direktno โ krลกite pravila Facebooka. Stoga, budite kreativni pa takve usluge ponudite kroz neke pakete i dodatne ponude. ลฝelimo vam puno sreฤe i uลพivanja โ u procesu kreiranja zarade na Facebook grupama.
