Zašto je super-app odjednom Muskova želja i što to uopće znači?
Ovo pitanje pojavilo se u utorak nakon što je Elon Musk odlučio da ipak želi kupiti Twitter prema prvotnom sporazumu. Musk bi sada trebao kupiti Twitter za 44 milijarde dolara, a utorak nešto kasnije objavio je tvit sljedećeg sadržaja: “Kupnja Twittera će ubrzati stvaranje X-a, everything app-a”.
Koncept everything app-a, koja se često naziva i “super-app”, vrlo je popularan u Aziji, a tehnološke tvrtke diljem svijeta pokušale su ga replicirati.
Što je super-app?
Što je švicarski nož u svijetu noževa, to je super-app u svijetu aplikacija. Super-app, super aplikacija ili kako je Musk naziva “everything app” je aplikacija koja nudi cijeli paket usluga za slanje poruka, plaćanje, kupovinu i slično.
Takva vrsta aplikacije najviše se koristi u Aziji jer je mobitel glavni oblik pristupa internetu za mnoge ljude u tom području.
Možda najpoznatiji primjer super aplikacije je kineska aplikacija WeChat koja ima više od milijardu mjesečnih korisnika, a prema jednoj procjeni, postala je sveprisutan dio svakodnevnog živa u Kini. Korisnici putem WeChat super aplikacije mogu pozvati taxi, poslati novac prijateljima i obitelji, izvršiti plaćanja u trgovinama i još mnogo mnogo toga. O popularnosti i djelotvornosti WeChat super aplikacije najbolje govori činjenica da su u 2018. godini određeni kineski gradovi počeli testirati elektronički sustav identifikacije koji bi bio vezan za WeChat račune korisnika, prenosi Reuters.
Drugi primjer uspješne super aplikacije je Grab, vodeća super-app koja se koristi u jugoistočnoj Aziji, a nudi dostavu hrane, paketa, financijske usluge i ulaganje, taxi i slične usluge.
Zašto Musk želi napraviti vlastitu super aplikaciju?
Tijekom razgovora sa zaposlenicima Twittera u lipnju, Musk je primijetio da ne postoji super-app kao što je WeChat izvan Azije, dodajući da u toj situaciji vidi priliku za stvaranje takve aplikacije.
Implementacija dodatnih alata i usluga u Twitter mogla bi omogućiti Musku postizanje tog cilja, a nije zanemariva ni činjenica da je Musk najavio da želi Twitter podići na novu razinu, odnosno da broj od 237 milijuna korisnika želi podići na najmanje milijardu.
Osim toga, Musk i bliski mu suradnici više su puta govorili o ideji dodavanja digitalnog plaćanja na Twitter.
Jesu li druge američke tehnološke tvrtke već probale napraviti vlastitu super aplikaciju?
Odgovor je – jesu!
Prvi primjer je tvrtka Snap koja je uvela svojevremeno peer-to-peer plaćanja pod nazivom Snapcash, ali je tu značajku ukinula 2018. godine. Također, tvrtka je ušla i u svijet mobilnog gaminga, ali je nedavno taj pothvat okončala kao dio planova za smanjenje troškova.
Još jedan primjer je tvrtka Meta, koja se s Facebook i Instagram platformama pokušala proširiti izvan domene društvenih mreža.