Connect with us

Hi, what are you looking for?

Automoto

Stiže potpuno električni Volvo EX30. Evo zašto je to važno

Kako se polako prebacujemo na električna vozila, sve je veći broj velikih, otmjenih SUV-ova na baterije. Međutim, za one koji traže nešto manje, mogućnosti su puno ograničenije. S nadolazećim EX30, Volvo je stvorio kompaktni električni SUV s mnoštvom vrhunskih značajki i iznenađujuće pristupačnom cijenom, što je kombinacija koja bi mogla zagolicati svačiji džep.

EX30, koji je nedavno imao svoju sjevernoameričku premijeru u New Yorku, automobil je pun noviteta. Volvov prvi kompaktni potpuno električni crossover njegov je najbrži automobil ikad i opremljen je inovativnom, ali jeftinijom unutrašnjosti izrađenom od održivih materijala – kombinacija za koju proizvođač automobila vjeruje da je ključna za pretvaranje EX30 u masovni, mainstream uspjeh.

Ukratko, ovaj mali automobil velika je stvar za Volvo i velika evolucija marke. I iako još nije ni izašao na tržište, već je ostavio nezaboravni dojam.

Glavni razlog je cijena EX30: počinje od 34.950 dolara u SAD-u, što ga odmah čini jednom od pristupačnijih EV opcija u Sjedinjenim Državama trenutno.

Volvo će ponuditi nekoliko pogonskih opcija

EX30 nudi dva paketa baterija: jedinicu nikal-kobalt-mangan od 69 kWh za Sjevernu Ameriku i jeftiniju jedinicu nižeg ranga od 51 kWh litij-željezo-fosfat za ostala tržišta. EX30 ima dvije postavke pogona. Osnovni model je automobil s jednim motorom i pogonom na stražnje kotače s 272 konjske snage i dometom od 440 kilometara. Taj model od nule do 100 km/h ubrzava za respektabilnih 5,7 sekundi. Nadogradnja na varijantu Twin Motor Performance dobiva dvostruke motore za pogon na sve kotače i 422 konjske snage, plus vrijeme od nule do 100 km/h za samo 3,4 sekunde. Nijedan Volvo nikada nije tako brzo izašao iz tvornice, kažu u tvrtki.

Osnovni model automobila, koji je standardni model s jednim motorom, nudi litij-željezo-fosfat (LFP) bateriju koja košta manje i traje dulje od standardnih nikl-mangan-kobalt (NMC) baterija, ali je teža. Ovaj model pruža domet do 320 kilometara i stvarno je napravljen za svakodnevnu gradsku upotrebu, a ne za one koji planiraju voziti automobil na putovanja. Ova se varijanta može puniti na 134kW, što znači da će trebati 26 minuta pri ovoj brzini da se automobil napuni od 10% do 80%.

Ostali modeli nude lakše NMC baterije za povećanje dometa. Rezultat je da ćete na varijanti s jednim motorom dobiti domet do 440 kilometara, dok ćete na modelu s dva motora dobiti 436 kilometara. Oba ova modela moći će se puniti do 153 kW, a u idealnim uvjetima punit će se od 10% do 80% za 26,5 minuta.

Moderan i inovativan dizajn

Povrh toga, čini se da je osnovni EX30 dobro opremljen, a Volvo uključuje stvari poput 12,3-inčnog zaslona osjetljivog na dodir temeljenog na Android Automotive (s podrškom za bežični Apple CarPlay), detekciju biciklista i detekciju putnika straga kao standard. I kao što biste očekivali od Volva, dobivate vrlo skandinavski minimalistički interijer izrađen od niza recikliranih i održivih materijala.

EX30 djeluje prilično prostrano sprijeda, a Volvo je pojednostavio svoju unutrašnjost upotrebom zvučne trake koja se proteže cijelom širinom vjetrobranskog stakla umjesto više pojedinačnih zvučnika. Tvrtka je također premjestila mnogo uobičajenih kontrola za stvari kao što su prozori na središnju konzolu kako bi se pojednostavnila unutrašnjost.

Nema manjka mogućnosti napajanja za vaše uređaje s dva USB-C priključka sprijeda, još dva straga i ugrađenom dvostrukom podlogom za bežično punjenje telefona između vozačevog i suvozačevog sjedala. Automobil ima stalnu povezanost, s 5G vezom gdje je dostupna. Nudit će i Volvo značajku Park Pilot Assist, koja omogućuje automobilu da identificira parkirna mjesta i sam se parkira dok vozač promatra. Uz značajku, može upravljati paralelnim, zakrivljenim, okomitim i dijagonalnim parkiranjem, čineći parkiranje u manjim prostorima puno lakšim.

EX30 također će biti dostupan u velikom broju različitih boja. Izvana postoji pet varijanti boja, uključujući Vapor Grey, Onyx Black, Moss Yellow, Crystal White i Cloud Blue. Iznutra također postoji nekoliko opcija – Breeze, Mist, Pine i Indigo. Sve opcije boja eksterijera i interijera relativno su pitome, a Moss Yellow je definitivno najizraženija.

www.volvocars.com

Ostaje otvoreno pitanje cijene nadogradnje modela

Volvo EX30 dolazi sa svime što bismo očekivali od solidnog modernog EV-a, pa i više od toga s obzirom na njegov cjenovni razred. U ovom trenutku, naša jedina nada je da nadograđeni modeli neće naplaćivati previše premije u odnosu na osnovni model, posebno kada je u pitanju opcija većeg dometa – omogućujući kupcima da dobiju malo veći domet od svog automobila, a da ne moraju platiti više nego što je potrebno.

Možda će vas zanimati

Tech

Što bi se dogodilo ako uronite ruku u posudu tekućeg dušika? Bi li vam se ruka smrzla do ozeblina? Bi li se razbila čim...

Internet

Sigurno ste do sad naletjeli na neke od bizarnosti na koje je Googleovo auto naletjelo pri snimanju, a u ovom videu pogledajte kompilaciju najčudnijih...

Tech

Trebate izračunati postotak od nekog broja, a ne znate kako? Pročitajte ovaj jednostavan članak i naučite kako se računa postotak. Postotci se koriste za...

Tech

1995. godine grupa znanstvenika NASA-e napravila je testove o tome kako pojedine droge utječu na paukovu sposobnost da izgradi mrežu.

Internet

Odmah da vam kažemo – neizbježan kraj dogodio bi se iznenađujuće brzo. Ako je zapremnina prosječnog lijesa 886 litara, a prosječan volumen ljudskog tijela...

Automoto

Tvrtka Laser Power Systems razvila je automobil pogonjen nuklearnom energijom. Napokon je pronađen način koji će vašem automobilu omogućiti vječni rad bez punjenja. No...

Tech

Rudnik dijamanata Mir u Siberu jedna je od najvećih rupa u tlu koju je čovjek napravio. Duboka je 525 metara i široka 1200m. Let...

Tech

Bumerang je jedan od najstarijih letećih objekata koje je ljudska ruka stvorila. Svi znamo da su ih koristili Aboridžini, no malo je poznato je...