TikTok je uklonio glazbu zvijezda poput Taylor Swift, The Weeknda i Olivije Rodrigo iz videa nakon svađe s njihovom izdavačkom kućom Universal Music Group (UMG). Ugovor o licenciranju između TikToka i izdavačke kuće istekao je u srijedu, a novi dogovor nije mogao biti postignut.
UMG je rekao da je TikTok želio platiti “djelić” cijene drugih društvenih mreža za pristup njegovim pjesmama. TikTok je optužio UMG za predstavljanje “lažnog narativa i retorike”.
Svi videozapisi koji sadrže UMG glazbu bit će isključeni i novi videozapisi neće se moći napraviti s tim zapisima. Nekim je umjetnicima poput Ariane Grande i Katy Perry većina njihove glazbe nestala sa službenih stranica, osim nekoliko pjesama koje su na drugim etiketama.
Billie Eilish, još jednoj umjetnici UMG-a, uklonjene su sve njezine pjesme osim jedne. Njezina pjesma “What Was I Made For?” prikazana je u filmu Barbie – čiji je soundtrack objavio Warner Music Group.
“Murder on the Dancefloor” Sophie Ellis-Bextor, koje je postalo viralni hit nakon pojavljivanja u filmu Saltburn, također nije dostupan.
Neslužbene, ubrzane i usporene verzije pjesama i dalje su dostupne za korištenje.
Noah Kahan, čija je pjesma broj jedan Stick Season započela kao viralni TikTok isječak, objavio je video na svom računu u kojem kaže da nije u mogućnosti promovirati svoju novu pjesmu na platformi.
“Ne mogu vam to više nabijati u grlo ovom aplikacijom”, rekao je.
“Vjerojatno ću biti dobro, zar ne? Spustit ću se na noge, zar ne?”
Glazbene tvrtke i umjetnici zarađuju tantijeme kada se njihove pjesme reproduciraju na platformama za streaming i društvene mreže. Na TikToku se koriste kao glazbena podloga za videozapise postavljene na stranicu.
Ali već dugo postoji nelagoda zbog toga koliko malo platforme plaćaju, što se u ovom slučaju razvilo u veliko i vrlo javno neslaganje.
UMG i TikTok pregovarali su o novom ugovoru, ali ga nisu uspjeli dogovoriti prije isteka roka 31. siječnja.
U otvorenom pismu, objavljenom 30. siječnja, Universal tvrdi da “u konačnici TikTok pokušava izgraditi posao temeljen na glazbi, bez plaćanja poštene vrijednosti za glazbu”.
Universal je kazao da je također zabrinut hoće li umjetnici dobiti pravednu naknadu za pjesme koje je generirala umjetna inteligencija da zvuče kao pravi umjetnici – poput one koja je napravljena da zvuči kao Drake i The Weeknd koja je postala viralna.
Također je imao problema s moderiranjem sadržaja na TikToku, rekavši da se nije uspio adekvatno nositi s “plimnim valom govora mržnje, netrpeljivosti, maltretiranja i uznemiravanja na platformi”.
TikTok je odgovorio: “Tužno je i razočaravajuće što je Universal Music Group vlastitu pohlepu stavio iznad interesa svojih umjetnika i tekstopisaca.”
“Unatoč Universalovoj lažnoj priči i retorici, činjenica je da su se odlučili udaljiti od snažne podrške platforme s više od milijardu korisnika koja služi kao besplatno sredstvo promocije i otkrivanja njihovih talenata”, dodaje se.
Universalov rival Warner Music dogovorio je ugovor o licenciranju s TikTokom u srpnju 2023.