Apple je navodno otkazao svoje planove za proizvodnju električnih vozila (EV) desetljeće nakon što se pričalo da proizvođač iPhonea radi na projektu. Tvrtka nikada nije javno priznala projekt na kojem radi oko dvije tisuće ljudi.
Neki zaposlenici na projektu dobit će otkaz, a neki će biti prebačeni u odjel za umjetnu inteligenciju (AI). Appleov automobilski tim navodno je bio poznat kao Grupa za posebne projekte kao dio projekta Titan izvršnog direktora Tima Cooka.
Budući da je potrošila milijarde dolara na istraživanje i razvoj, u početku se pričalo da tvrtka radi na potpuno autonomnom vozilu bez upravljača i pedala. No, shvatili su da su još godinama udaljeni od proizvodnje vozila.
“Ovo je pametna i dugo očekivana odluka”, rekao je za BBC Ray Wang, osnivač i izvršni direktor konzultantske tvrtke Constellation Research iz Silicijske doline.
“Nema tržišne potražnje za električnim vozilima i umjetna inteligencija je ono gdje se odvija sva akcija”, dodao je.
Apple istražuje druge mogućnosti izvan iPhonea i računala, uključujući nedavno lansirane slušalice za virtualnu stvarnost Vision Pro. Istraživačka tvrtka Counterpoint istaknula je da je odluka došla u trenutku kada tržište za AI u potrošačkoj elektronici naglo raste.
“Preliminarni podaci sugeriraju da će isporuke generativnih pametnih telefona s umjetnom inteligencijom premašiti 100 milijuna jedinica u 2024.”, rekao je viši analitičar Ivan Lam.
Counterpoint predviđa da bi taj broj mogao prijeći 500 milijuna do 2027.
Potražnja za električnim vozilima usporila se prošlog mjeseca jer su troškovi posudbe i dalje visoki, što je tržište učinilo sve konkurentnijim dok glavni igrači pokušavaju pridobiti kupce.
Proteklih mjeseci američki divovi automobilske industrije Ford i General Motors odgodili su planove za proširenje proizvodnje električnih vozila.
Prošlog je tjedna proizvođač električnih kamiona Rivian najavio da će smanjiti svoju radnu snagu za 10 posto i rekao da ne očekuje rast svoje proizvodnje ove godine.
Tesla je u siječnju upozorila da će rast prodaje ove godine biti slabiji nego 2023. Tvrtka, koju vodi multimilijarder Elon Musk, snižava cijene na ključnim tržištima diljem svijeta, uključujući Europu i Kinu, jer se suočava s jakom konkurencijom kineskih rivala kao što je BYD.
G. Musk je na platformi društvenih medija X, ranije poznatoj kao Twitter, na izvješće da se projekt Applea gasi odgovorio emotikonima pozdrava i cigarete.