Prije nekoliko tjedana na App Storeu pojavila se nova aplikacija pod nazivom Lately, posebno osmišljena za osobe koje imaju poteškoća s organizacijom vremena, poput onih s ADHD-om. Cilj aplikacije je pomoći korisnicima da na vrijeme kreću na svoja odredišta te ih za to dodatno motivirati sustavom nagrađivanja.
Lately omogućuje bolje upravljanje putovanjima tako što šalje više podsjetnika prije polaska — prvi 30 minuta ranije, zatim 10 minuta i na kraju 5 minuta prije samog vremena polaska. Uz to, aplikacija koristi Live Activities funkciju na iPhoneu i Apple Watchu, prikazujući korisnicima jasno odbrojavanje do trenutka kad trebaju krenuti.
Kako bi dodatno potaknula disciplinu, Lately je uvela bodovni sustav kroz četiri razine težine. Na najlakšoj razini, nazvanoj “Goldfish”, korisnici osvajaju 3 boda ako krenu ranije, 2 boda ako krenu točno na vrijeme, dok za kašnjenje ne dobivaju ništa. Ostale razine — “Coffee”, “Grown Up” i najteža “Yoda” — sve su strože prema kašnjenju, a na razini “Yoda” kašnjenje čak rezultira gubitkom bodova.
Skupljanjem bodova korisnici napreduju i otključavaju virtualne likove koji simboliziraju njihove uspjehe. Ova jednostavna, ali učinkovita metoda gamifikacije može pružiti osjećaj napretka i dodatne motivacije u svakodnevnom životu.
Važno je istaknuti da ovakve aplikacije, osim što olakšavaju organizaciju, mogu značajno poboljšati samopouzdanje kod korisnika, posebno onih koji se inače bore s održavanjem dnevne rutine. Lately time ne nudi samo tehničku pomoć, već i dodatni osjećaj postignuća koji može pozitivno utjecati na korisnikovu svakodnevicu.
Aplikaciju Lately razvio je neovisni developer Erik MacInnis s ciljem da pomogne osobama s ADHD-om, posebno onima koji se suočavaju s izazovima upravljanja vremenom.
Kako je MacInnis izjavio za, oduvijek je u svom društvu bio poznat kao onaj koji stalno kasni. Istaknuo je kako mnoge osobe s ADHD-om muči “sljepoća na vrijeme” i loša procjena trajanja aktivnosti. Lately je, prema njegovim riječima, razvijen upravo kako bi riješio te probleme, održavajući korisnika stalno svjesnim kada treba krenuti. Pritom je aplikacija i gamificirana — korisnici skupljaju bodove ako stignu na vrijeme, što dodatno pozitivno djeluje na njihovu motivaciju.
Iako postoje i druge slične aplikacije, poput Android aplikacije Time to Leave, MacInnis smatra da su one zastarjele. Popularne aplikacije za organizaciju poput Structured i TickTick više su fokusirane na upravljanje zadacima, ali ne rješavaju specifično problem sljepoće na vrijeme pri putovanju.
Tijekom testiranja aplikacije Lately, ocijenjeno je da je korisna, iako postoji prostor za poboljšanja. Naime, trenutačno aplikacija nudi samo opcije za vožnju i hodanje, dok bi korisnicima u većim gradovima, koji se oslanjaju na javni prijevoz ili vožnju biciklom, bilo korisno da aplikacija predviđa trajanje putovanja i za te načine kretanja.
Unatoč tom manjem nedostatku, očekuje se da će Lately imati uspjeha među ciljanim korisnicima. Stručnjaci za ADHD često preporučuju korištenje sustava nagrađivanja kako bi se povećala samodisciplina, a slične gamificirane aplikacije poput Fincha, koja nagrađuje korisnike za ispunjavanje kućanskih obveza bodovima koji se koriste za personalizaciju virtualnog ljubimca, već su pokazale popularnost.
MacInnis je otkrio i planove za budućnost aplikacije Lately. Planira uvesti društvenu funkcionalnost koja će automatski obavještavati prijatelje kada korisnik krene, kada je udaljen pet minuta te kad stigne na odredište. Također je u planu i razvoj verzije aplikacije za Android uređaje.
Lately se može preuzeti besplatno, dok premium pretplata (3 dolara mjesečno ili 10 dolara godišnje) omogućuje dodatne funkcije poput prilagodbe razina težine i zakazivanja ponavljajućih putovanja.
