Connect with us

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Apps & Software

10 godina postojanja Instagrama

Instagram je prvog tjedna postojanja stekao oko 100.000 korisnika, a uskoro su uslijedili i milijuni drugih.

Foto: PIxabay

Kad je Instagram prvi put pokrenut prije deset godina, nije bio nimalo sličan Facebooku. Aplikacija, koja je započela kao mreža za prijavljivanje slična Foursquareu, imala je jednu svrhu: olakšati razmjenu fotografija (i uljepšati te slike), piše Engadget.

Sad je to lako zaboraviti, ali to je bio relativno nov koncept 2010. godine. iPhone je u to vrijeme imao samo tri godine, a većina pametnih telefona je mogla slikati samo fotografije niske rezolucije. Iako su aplikacije kao što su Camera+ i Hipstamatic popularizirale filtere za fotografije, nisu nudile mnoge karakteristike koje su se tražile na društvenim mrežama. U međuvremenu, Facebook je u to vrijeme bio još uvijek daleko od pristojne mobilne aplikacije, a još manje one koja bi dala prioritet dijeljenju fotografija.

Tu je nastupio Instagram, koji je dosadne fotografije učinio zanimljivima, lijepima i jednostavnim za dijeljenje. Zahvaljujući tome, prvog tjedna je stekao oko 100.000 korisnika, a uskoro su uslijedili i milijuni drugih.

Ostalo nam je već dobro poznato. Mark Zuckerberg, uvijek spreman prilagoditi se potencijalnim prijetnjama, kupio je aplikaciju Instagram 2012. godine, baš u trenutku kad se aplikacija približila broju od 80 milijuna korisnika.

Danas, Instagram je možda i najvažniji dio Facebook “obitelji”. Aplikacija do danas ima više od milijardu korisnika i prošle je godine navodno ostvarila više od 20 milijardi dolara prihoda od oglasa. Instagram je popularniji među mlađim korisnicima od Facebook-a i bio je od krucijalne važnosti za strategiju tvrtke protiv rivala kao što su TikTok i Snapchat.

Instagram je rastao i rastao, a utjecaj Facebooka je postao sve moćniji. Taj rast je Facebooku donio i probleme. Meme i foto manipulacija pokazale su se kao efikasno sredstvo dezinformacija. Izvještaj Senate Intelligence Committee o miješanju Rusije u izbore 2016. godine zaključio je da je Instagram “najefikasnije sredstvo koje IRA (ruska agencija za istraživanje interneta) koristi za vođenje informacijske kampanje.

Tvrtka je tek kasnije poduzela korake kojima je ograničila dezinformacije provjerom činjenica, ali antivakseri, QAnon i teoretičari zavjere i dalje napreduju.

Instagram je danas gotovo neprepoznatljiv, feed je i dalje tu, ali tu se sada nalaze i Stories, Direct, Shopping, Reels i IGTV. Također, tvrtka je testirala i nova dizajnerska rješenja za homescreen i sakrivanje broja lajkova.

Facebook, suočen s prijetnjama antitrust akcija u SAD-u i Europi, slijedi plan da svoje aplikacije učini “interoperabilnim”. Za obje usluge su napravljene nove opcije, poput Messenger rooms i Facebook Shops. U isto vrijeme Facebook potiče povezivanje računa, ukrštavanje razmjene poruka između aplikacija Instagram i Facebook. Instagram je možda i dalje samostalan servis, ali nekad jasne linije koje su ga odvajale od Facebooka postaju vrlo minorne.

Ostavi komentar

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Oglašavanje

Možda će vas zanimati

Hi-tech

Podaci koji se nalaze u pametnim telefonima mogu otkriti puno o osobama koje ih koriste, od informacija gdje se kreću, s kim razgovaraju pa...

Apps & Software

Tri aplikacije u vlasništvu tvrtke Facebook prestale su raditi danas oko 17 sati. Uz njih i ostali proizvodi slične kategorije, poput Facebook Workplacea, također...

Apps & Software

TikTok je otkrio da ima milijardu aktivnih globalnih korisnika, što ukazuje na stalan rast ove aplikacije za kratke videozapise. Aplikacija, koja je u privatnom...

Apps & Software

Sensor Tower, tvrtka koja prati popularnost aplikacija, objavila je da se Telegram pridružio klubu aplikacija koje su globalno preuzete više od milijardu puta. Svoju...

Oglašavanje