Pratite nas

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Aplikacije i softver

10 godina postojanja Instagrama

Instagram je prvog tjedna postojanja stekao oko 100.000 korisnika, a uskoro su uslijedili i milijuni drugih.

Foto: PIxabay

Kad je Instagram prvi put pokrenut prije deset godina, nije bio nimalo sličan Facebooku. Aplikacija, koja je započela kao mreža za prijavljivanje slična Foursquareu, imala je jednu svrhu: olakšati razmjenu fotografija (i uljepšati te slike), piše Engadget.

Sad je to lako zaboraviti, ali to je bio relativno nov koncept 2010. godine. iPhone je u to vrijeme imao samo tri godine, a većina pametnih telefona je mogla slikati samo fotografije niske rezolucije. Iako su aplikacije kao što su Camera+ i Hipstamatic popularizirale filtere za fotografije, nisu nudile mnoge karakteristike koje su se tražile na društvenim mrežama. U međuvremenu, Facebook je u to vrijeme bio još uvijek daleko od pristojne mobilne aplikacije, a još manje one koja bi dala prioritet dijeljenju fotografija.

Tu je nastupio Instagram, koji je dosadne fotografije učinio zanimljivima, lijepima i jednostavnim za dijeljenje. Zahvaljujući tome, prvog tjedna je stekao oko 100.000 korisnika, a uskoro su uslijedili i milijuni drugih.

Ostalo nam je već dobro poznato. Mark Zuckerberg, uvijek spreman prilagoditi se potencijalnim prijetnjama, kupio je aplikaciju Instagram 2012. godine, baš u trenutku kad se aplikacija približila broju od 80 milijuna korisnika.

Danas, Instagram je možda i najvažniji dio Facebook “obitelji”. Aplikacija do danas ima više od milijardu korisnika i prošle je godine navodno ostvarila više od 20 milijardi dolara prihoda od oglasa. Instagram je popularniji među mlađim korisnicima od Facebook-a i bio je od krucijalne važnosti za strategiju tvrtke protiv rivala kao što su TikTok i Snapchat.

Instagram je rastao i rastao, a utjecaj Facebooka je postao sve moćniji. Taj rast je Facebooku donio i probleme. Meme i foto manipulacija pokazale su se kao efikasno sredstvo dezinformacija. Izvještaj Senate Intelligence Committee o miješanju Rusije u izbore 2016. godine zaključio je da je Instagram “najefikasnije sredstvo koje IRA (ruska agencija za istraživanje interneta) koristi za vođenje informacijske kampanje.

Tvrtka je tek kasnije poduzela korake kojima je ograničila dezinformacije provjerom činjenica, ali antivakseri, QAnon i teoretičari zavjere i dalje napreduju.

Instagram je danas gotovo neprepoznatljiv, feed je i dalje tu, ali tu se sada nalaze i Stories, Direct, Shopping, Reels i IGTV. Također, tvrtka je testirala i nova dizajnerska rješenja za homescreen i sakrivanje broja lajkova.

Facebook, suočen s prijetnjama antitrust akcija u SAD-u i Europi, slijedi plan da svoje aplikacije učini “interoperabilnim”. Za obje usluge su napravljene nove opcije, poput Messenger rooms i Facebook Shops. U isto vrijeme Facebook potiče povezivanje računa, ukrštavanje razmjene poruka između aplikacija Instagram i Facebook. Instagram je možda i dalje samostalan servis, ali nekad jasne linije koje su ga odvajale od Facebooka postaju vrlo minorne.

Ostavi komentar
Oglašavanje

Možda će vas zanimati

Biznis i posao

Zanima vas može li se zaraditi ozbiljan novac uz pomoć Facebook grupa? Kakve su vam Facebook grupe potrebne za ostvarivanje zarade? Zašto je važna...

Aplikacije i softver

Značajke popularne aplikacije Snapchat za razmjenu poruka i video chat, prvi su put dospjele u preglednike još u srpnju, ali samo na odabranim tržištima...

Aplikacije i softver

Dvadeset prvo stoljeće sa sobom je donijelo razne novitete u digitalnom svijetu, a jedan od njih su svakako društvene mreže, koje su danas popularne...

Aplikacije i softver

SQUID, u suradnji s tvrtkom HUAWEI, sada pruža personaliziranu uslugu vijesti u HUAWEI Pregledniku. Uz sve veći broj kategorija, korisnik može čitati o Svjetskom...