Pratite nas

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Aplikacije i softver

10 godina postojanja Instagrama

Instagram je prvog tjedna postojanja stekao oko 100.000 korisnika, a uskoro su uslijedili i milijuni drugih.

Foto: PIxabay

Kad je Instagram prvi put pokrenut prije deset godina, nije bio nimalo sličan Facebooku. Aplikacija, koja je započela kao mreža za prijavljivanje slična Foursquareu, imala je jednu svrhu: olakšati razmjenu fotografija (i uljepšati te slike), piše Engadget.

Sad je to lako zaboraviti, ali to je bio relativno nov koncept 2010. godine. iPhone je u to vrijeme imao samo tri godine, a većina pametnih telefona je mogla slikati samo fotografije niske rezolucije. Iako su aplikacije kao što su Camera+ i Hipstamatic popularizirale filtere za fotografije, nisu nudile mnoge karakteristike koje su se tražile na društvenim mrežama. U međuvremenu, Facebook je u to vrijeme bio još uvijek daleko od pristojne mobilne aplikacije, a još manje one koja bi dala prioritet dijeljenju fotografija.

Tu je nastupio Instagram, koji je dosadne fotografije učinio zanimljivima, lijepima i jednostavnim za dijeljenje. Zahvaljujući tome, prvog tjedna je stekao oko 100.000 korisnika, a uskoro su uslijedili i milijuni drugih.

Ostalo nam je već dobro poznato. Mark Zuckerberg, uvijek spreman prilagoditi se potencijalnim prijetnjama, kupio je aplikaciju Instagram 2012. godine, baš u trenutku kad se aplikacija približila broju od 80 milijuna korisnika.

Danas, Instagram je možda i najvažniji dio Facebook “obitelji”. Aplikacija do danas ima više od milijardu korisnika i prošle je godine navodno ostvarila više od 20 milijardi dolara prihoda od oglasa. Instagram je popularniji među mlađim korisnicima od Facebook-a i bio je od krucijalne važnosti za strategiju tvrtke protiv rivala kao što su TikTok i Snapchat.

Instagram je rastao i rastao, a utjecaj Facebooka je postao sve moćniji. Taj rast je Facebooku donio i probleme. Meme i foto manipulacija pokazale su se kao efikasno sredstvo dezinformacija. Izvještaj Senate Intelligence Committee o miješanju Rusije u izbore 2016. godine zaključio je da je Instagram “najefikasnije sredstvo koje IRA (ruska agencija za istraživanje interneta) koristi za vođenje informacijske kampanje.

Tvrtka je tek kasnije poduzela korake kojima je ograničila dezinformacije provjerom činjenica, ali antivakseri, QAnon i teoretičari zavjere i dalje napreduju.

Instagram je danas gotovo neprepoznatljiv, feed je i dalje tu, ali tu se sada nalaze i Stories, Direct, Shopping, Reels i IGTV. Također, tvrtka je testirala i nova dizajnerska rješenja za homescreen i sakrivanje broja lajkova.

Facebook, suočen s prijetnjama antitrust akcija u SAD-u i Europi, slijedi plan da svoje aplikacije učini “interoperabilnim”. Za obje usluge su napravljene nove opcije, poput Messenger rooms i Facebook Shops. U isto vrijeme Facebook potiče povezivanje računa, ukrštavanje razmjene poruka između aplikacija Instagram i Facebook. Instagram je možda i dalje samostalan servis, ali nekad jasne linije koje su ga odvajale od Facebooka postaju vrlo minorne.

Ostavi komentar

Možda će vas zanimati

Aplikacije i softver

Mac računala za mnoge svoje korisnike igraju ključnu ulogu u poslu i zabavi, stoga održavanje optimalnih performansi postaje iznimno važno. Tijekom vremena, nakupljaju se...

Umjetna inteligencija

Instagram je jedna od najpopularnijih društvenih mreža danas, a smatra se da je na mjesečnoj bazi aktivno koristi nevjerojatnih 2.35 milijardi korisnika. Točnije, toliko...

Umjetna inteligencija

Meta bi mogla pokrenuti “persone” pokretane umjetnom inteligencijom u svojim uslugama – koje uključuju Facebook i Instagram – već sljedećeg mjeseca, dajući korisnicima novi...

Aplikacije i softver

Salesforceovi napori da ugradi Slack u svoj portfelj proizvoda pojačali su se ovaj tjedan općim izdanjem Sales Elevate, nove ponude koja izvorno integrira Sales...

Internet

U nastojanju da pojasni proces iza preporuka sadržaja na Instagramu i Facebooku, Meta je objavila opsežnu analizu svojih algoritama društvenih mreža. Nick Clegg, Metin...

Biznis i posao

Je li uvođenje pretplate na društvene mreže novi model financiranja koji će obilježiti budućnost društvenih mreža? Mogu li Twitter i Instagram uvođenjem pretplata nadoknaditi...

Aplikacije i softver

Ljudi provode manje vremena na Twitteru otkako je Elon Musk prošle godine kupio tu društvenu mrežu, ali još uvijek postoji velika potražnja za sličnim...

Biznis i posao

Kako izgraditi kvalitetan Instagram profil koji će generirati povećanje broja pratitelja? Koje taktike iskoristiti za povećanje prirodnog dosega objava? Zašto je važno objavljivati reels...