Internet je danas puno više od globalne mreže koja spaja računala diljem svijeta – on je postao jedno veliko tržište, ali i siguran alat za rast. Iako neki tvrde da izrada web stranice nije ključna u poslovanju, sigurno ste se i sami našli u poziciji gdje Google pretraga neke trgovine nije urodila plodom i vi ste odustali od usluge. Prisutnost na Internetu i više je no potrebna.
1. Vaš biznis reklamira se 24/7.
Čak i ako ne koristite usluge za reklamiranje, sama činjenica da se nalazite na Internetu i da ste ljudima dostupni putem tražilica velika je stvar. To znači da bilo tko u bilo kojem trenutku može bilo gdje u svijetu pretražiti neki specifičan problem i naići na vas – poslovanje koji taj problem rješava.
Naravno, potrebno je razumjeti se u SEO, ali izrada Internet stranice svakako je prvi korak u tom procesu. Osim što ljudi mogu naučiti nešto iz neke vaše blog objave ili se uvjeriti u vašu kvalitetu na temelju nekog testimonijala, oni mogu jednostavno i brzo naći kontakt putem kojeg će vam se javiti.
2. Jednostavno pokažite da ste stručnjaci.
Sigurni smo da uslugu koju pružate ljudi mogu naći i drugdje. Tko zna, možda se samo nekoliko klikova ispod vaše web stranice nalazi neki drugi biznis koji nudi dodatne pogodnosti. Što u toj situaciji igra ključnu ulogu? Stručnost. Ljudi će uvijek kupiti od osobe koja razumije njihov problem i izgleda kompetentno – u ovome će vam pomoći dobar copywriter, ali i programer s dobrim okom za dizajn.
Putem svojih blog objava u kojima nesebično dijelite savjete uspješno ćete pokazati ljudima da znate što radite i da to znate i iskomunicirati. Čak i ako se druga strana ne razumije previše u polje kojim se bavite, vidjet će da ste pokušali svoju uslugu predstaviti vjerodostojno i na njima razumljiv način.
3. Dokažite da ste ozbiljno poslovanje.
Izrada web stranica proces je koji mnogi izbjegavaju jer misle da mora biti skup, kompliciran i mukotrpan. Osim što ništa od toga nije istina, barem ne ako nađete dobrog davatelja usluge, ipak se radi o procesu koji se uglavnom prolazi samo jednom. Jasno je da ćete kao klijent morati uložiti neke resurse i kupcu to znači samo jednom – to čime se bavite znači da vam dovoljno da uložite u napredak.
Hoće li osoba zaista kompleksan proces kao što je izrada web trgovine delegirati nekome tko nema nikakav portfolio? Nekome tko nije napisao ništa o sebi? Kako će klijent uopće znati da upravo vi servisirate neku vrstu kućanskih uređaja ako pretraživanjem ključnih riječi na Google tražilici ne nađu adresu vašeg servisa? Web stranica je ulaganje, a ne trošak.
4. Lakša komunikacija s kupcima.
Sigurni smo da ste kao kupac barem jednom naišli na situaciju gdje neko poslovanje ima samo Instagram ili Facebook i ne nudi nikakve informacije za kontakt. Svaki ozbiljniji biznis trebao bi ponuditi barem adresu elektroničke pošte uz klasične društvene mreže, a za vremenski osjetljive sustave često se nude i brojevi telefona.
Danas upite možete jednostavno dobiti i tako što ćete na svoju web stranicu postaviti obrazac za kontakt. Takva je komunikacija brza i jednostavna jer ljudi već znaju koje su vam sve informacije potrebne, odnosno nećete se morati dobacivati s njima za neke detalje.
5. Automatizirani procesi trgovanja.
Svatko tko posluje mora za prodaju izdavati račune. Prvo ih izdajemo ručno, a onda nabavimo neku fiskalnu blagajnu. Sljedeći logičan korak bio bi svakako online trgovina i automatski proces kupnje. Međutim, za to vam treba web stranica koja također podržava neki online commerce sustav.
Cijena web stranice često se puno ne mijenja samo zato što želite implementirati online trgovinu, pogotovo ako se odlučite za WordPress ili nešto slično. Tu je samo ključno da vam programeri dobro spoje načine plaćanja s blagajnom i da vi možete mirno spavati jer se, zahvaljujući vašoj web stranici, sve događa bez vas.
6. Ljudi će vas bolje zapamtiti.
Jeste li uočili kako su ljudi zapravo vrlo vizualna bića? Puno lakše pamtimo boje, oblike i dijagrame, a teže pamtimo čisti tekst i nasumične činjenice. Izrada web stranica puno je širi proces no što se čini jer se prvo mora izraditi identitet poslovanja – ako to do sada niste napravili, svakako se odlučite za nekoliko zaštitnih boja, izradite logotip i izaberite omiljene fontove.
Lijepa web stranica ljude će asocirati na vaše poslovanje i podsjetiti ih da postojite – oni se možda neće sjećati vašeg imena, ali će se sjećati da je stranica bila plava i da je logo bio bijele boje i centriran. Kada ponovno pretraže neke ključne riječi, lakše će vas pronaći i kupnju ponoviti baš kod vas.
7. Analiza i rast poslovanja.
Nije li malo nepraktično u današnje doba klijente jednog po jednog ispitivati kako im se svidjela usluga koju nudite? Ako imate web stranicu, imate i uvid u ogromnu količinu funkcionalnosti koje su analitičke prirode. Dakle, možete vidjeti koji je sadržaj kod vas popularniji, koji ne prolazi baš dobro i na koji biste se mogli fokusirati u budućnosti.
Isto tako ćete moći i lakše promatrati trendove prodaje i usmjeriti se u izradu ili poboljšanje usluga koje su kod vas najunosnije. Dakle, nemojte zaboraviti da svaka web stranica ima i onu „stražnju“ stranu koju korisnik ne vidi.
Zaključak
Poslovanje bez web stranice danas je neprihvatljivo. Naravno da nije ilegalno, ali sigurno je da ogroman dio svog potencijala potpuno ignorirate. S obzirom na to da se ovaj posao danas može jednostavno i efikasno delegirati, ne vidimo razlog zašto to ne biste napravili – to je ključan sljedeći korak.