Želite promovirati svoje usluge putem društvenih mreža, ali niste sigurni koji je najbolji način za promociju? Tražite savjete kako izbjeći najčešće greške koje freelanceri rade prilikom promocije na društvenim mrežama? Nadate se uspješnoj promotivnoj kampanji koja će vam dovesti puno novih klijenata i uspješnih poslovnih suradnji?
Promocija freelance usluga putem društvenih mreža jako je mudra odluka svakog freelancera. Oglašavanje na društvenim mrežama još uvijek nije suviše skupo, a s druge strane omogućuje vam da ciljate točno onu skupinu ljudi – koju smatrate vašim idealnim korisnicima (kupcima).
Mnogi freelanceri prilikom promocije na društvenim mrežama rade nekoliko velikih grešaka – koje je prilično lako spriječiti. Želite li izbjeći najčešće greške prilikom promocije na društvenim mrežama, savjetujemo vam da pročitate ostatak ovog teksta. Za vas smo pripremili 8 super savjeta kako izbjeći najčešće greške promocije na društvenim mrežama.
#1 Pogrešna vrsta sadržaja
Svaka društvena mreža razlikuje se od ostalih i to trebate imati na pameti prilikom kreiranja novog sadržaja. Primjerice, sadržaj koji dijelite putem Instagram story-ja nije primjeren za dijeljenje putem LinkedIn-a jer se radi o dvije potpuno različite društvene mreže. Za Instagram pripremite osobniji sadržaj koji će prikazivati detalje iz vašeg svakodnevnog života, dok se na LinkedInu fokusirajte na poslovni sadržaj za vaše poslovne suradnike. Nemojte isti sadržaj stavljati na sve društvene mreže – nikako.
#2 Loša kvaliteta sadržaja
Gotovo je nevjerojatno na kakav se sve sadržaj može naletjeti na društvenim mrežama poslovnih profila. Želite li pokazati svoju vrijednost i znanje na društvenim mrežama, važno je da stvarate kvalitetan, edukativan i zanimljiv sadržaj koji će vašu ciljanu grupu interesirati. Prije nego što pritisnete gumb ‘Objavi’ svakako provjerite pravopis i dimenzije vizualnog sadržaja – jer svaka društvena mreža ima neke svoje zadane dimenzije.
#3 Manjak planiranja objava
Vaš profil na društvenim mrežama mora pričati neku svoju priču – koja će zainteresirati potencijalne kupce. To znači, da sve što radite na društvenim mrežama mora biti napravljeno planski i smisleno, kako bi vas dovelo do optimalnih rezultata. Stručnjaci preporučuju planiranje objava nekoliko dana ili tjedana unaprijed jer na taj način steći ćete rutinu i korisnici će se naviknuti na vaš raspored objavljivanja sadržaja. Dakle, napravite raspored objava jer u protivnom ćete poremetiti kontinuitet objavljivanja.
Nekada je bilo poželjno objavljivati što više sadržaja jer su vas tada društvene mreže gurale u prvi plan. Danas je situacija znatno drugačija jer su korisnici ‘pretovareni’ mnoštvom sadržaja. Preveliki broj objava može biti dvosjekli mač jer ćete dosaditi svojim pratiteljima te će vas oni jednostavno prestati pratiti. Nemojte ‘bombardirati’ korisnike vlastitim sadržajem, već objavljujte nekoliko puta tjedno i to sadržaj koji će pozornost plijeniti kvalitetom (a ne kvantitetom).
#5 Ignoriranje korisnika
Društvene mreže ne zovu se uzalud ‘društvene’ jer je cilj tih mreža druženje ljudi. Nemojte dopustiti da komunikacija na društvenim mreža ide isključivo u jednom smjeru – od vas prema korisnicima. Dakle, potaknite korisnike na reakciju i sudjelujte s njima u raspravi. Često je mišljenje korisnika najbolja povratna informacija u kojem smjeru morate razvijati svoj biznis i svoju komunikaciju. U končanici, vi ste tu zbog korisnika pa im dopustite da komentiraju vaše objave i dijele svoje mišljenje, ali na te komentare redovito odgovarajte te potaknite raspravu.
#6 Loše poveznice i krive informacije
Kada malo bolje razmislite, vaša zadaća na društvenim mrežama jest privući nove klijente da postanu vaši kupci. To uglavnom znači, da ćete potencijalne klijente linkovima i raznim drugim akcijama poticati da dođu na vaše web stranice ili neke prodajne stranice – kako bi postali vaši klijenti. Ako su linkovi u vašim objavama krivi ili neispravni – sav trud koji ulažete je beskoristan. Dakle, želite li nove klijente, prije objavljivanja sadržaja svakako provjerite ispravnost linkova i da li je odredišna stranica mjesto na kojem će vaši potencijalni klijenti postati vaši kupci.
#7 Krivo vrijeme objava
Iako vam se možda ne čini važno, vrijeme objava na društvenim mrežama često zna biti od iznimnog značaja. O vremenima aktivnosti korisnika napravljena su detaljna istraživanja i danas možemo lako pronaći informacije kada je na kojoj mreži pogodno vrijeme za objavu. Objavimo li post na mreži u idealno vrijeme, on će stići do velikog broja korisnika te će postojati veća šansa da korisnici postanu naši klijenti. Pripazite na vrijeme kada objavljujete sadržaj jer to može biti iznimno važno za uspjeh određene objave.
#8 Izostanak dodatne promocije
Napomenuli smo u uvodnom djelu članka kako oglašavanje na društvenim mrežama još uvijek nije skupo. Unatoč tome, mali je broj ljudi koji se odlučuju uplatiti 5 ili više dolara kako bi dodatno promovirali objavljeni sadržaj. Ponekad je upravo to ulaganje u dodatnu promociju ključni čimbenik za pridobivanje klijenata. Uz to što će objava stići do većeg broja korisnika, krajnji će korisnici primijetiti da ste ‘brend’ koji se trudi ulagati novac u promociju svojih usluga – što je svakako dobra referenca za suradnju.